הדו"ח הראשון אחרי ההנפקה: Airbnb דיווחה על הפסד של 3.9 מיליארד דולר ברבעון
ההפסד של ענקית שיתוף הבתים ברבעון הרביעי של 2020, נובע בין היתר מהוצאות של 2.8 מיליארד דולר שנקשרו להנפקה ו-827 מיליון דולר של הלוואות שלקחה במהלך המשבר. Airbnb ניצלה מהתרסקות בשנה האחרונה בזכות התאוששות לא צפויה במגזר תיירות הפנים, זאת לאחר שפיטרה רבע מעובדיה וחתכה את תקציב השיווק שלה
Airbnb דיווחה על הפסד שנתי חד בדו"ח הראשון שלה כחברה ציבורית, אחרי שנה בה מגפת הקורונה פגעה קשות בתעשיית התיירות.
החברה דיווחה על הפסד של 3.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2020, כולל 2.8 מיליארד דולר בעלויות שנקשרו להנפקה שלה, ו-827 מיליארד דולר שנקשרו להלוואות שלקחה במהלך המשבר.
- הצלחה מרשימה ל-Airbnb שהונפקה לפי שווי של 47 מיליארד דולר
- בעקבות ההנפקה המוצלחת: הונו האישי של מנכ"ל Airbnb המריא ל-11 מיליארד דולר
- אשטרום עולה גל האנרגיה המתחדשת ואלקטרה נדל"ן תנצל את השפל במלונאות בארה"ב
זאת לעומת הפסד של 351 מיליון דולר באותה תקופה שנה קודם לכן. ההפסד האחרון הביא את הגירעון השנתי של החברה ל-4.6 מיליארד דולר, יותר מהפסדיה בארבע השנים הקודמות ביחד.
ענקית שיתוף הבתים, שעסקיה נפגעו מתחילת המגפה על ידי הסגרים הנרחבים שהוטלו, ניצלה מהתרסקות בזכות התאוששות לא צפויה במגזר תיירות הפנים. הרווח השנתי שלה ירד, אך לא כפי שחזו אנליסטים, לאחר שאנשים רבים השתמשו בפלטפורמה כדי לתכנן טיולים למרחק קצר.
Airbnb סירבה לספק תחזית עבור השנה הנוכחית, "בהינתן הקושי בקביעת קצב מבצעי החיסונים וההשפעה שלהם על הנכונות לטייל".
"אנחנו לא חושבים שנחזור לעולם התיירות של לפני המגפה", אמר מנכ"ל החברה בראיין צ'סקי לאנליסטים בוועידה שנערכה ביום חמישי. צ'סקי תיאר כיצד משבר הבריאות עיצב מחדש את עסקי התיירות, והצביע על עלייה משמעותית בשהויות ארוכות טווח, על רקע המעבר של אנשים ברחבי העולם לעבודה מהבית, וסגנון החיים היותר נוודי שמתאפשר מכך.
מספר חברות גדולות אמרו שיציעו לעובדיהן את הבחירה מהיכן לעבוד גם לאחר שהמצב יחזור לקדמותו, וצ'סקי מאמין ש-Airbnb תוכל להרוויח מכך. הוא אמר שגילה שנוסעים רבים מגיעים לאתר בחודשים הקרובים מבלי שידעו לאן ברצונם לנסוע, או מתי, מה שמאפשר לחברה לכוון אותם ליעדים בה היא מציעה נכסים להשכרה.
Airbnb היא יוצאת הדופן בתעשייה שנחבטה קשות על ידי המגפה. צ'סקי עיצב מחדש את אתר החברה, כך שיראה לנוסעים פוטנציאליים כל דבר החל מבתי חוף מפוארים ועד בקתות כפריות. בנוסף הוא פיטר רבע מעובדיו, עצר פעילויות לא הכרחיות וחתך את תקציב השיווק הנדיב של החברה.
העלייה בתיירות המקומית, ביחד עם קיצוצי עלויות אגרסיביים, עזרו לחברה להגיע לרווח ברבעון השלישי, ולהעלות את אמון המשקיעים לקראת הנפקתה שנערכה בדצמבר. מניות החברה כמעט הכפילו עצמן ביחס למחיר ההנפקה.
שווי השוק של החברה של יותר ממאה מיליארד דולר, הופך אותה ליותר שוות ערך מרשת מלונות מאריוט אינטרנשונל, הילטון, והייאט ביחד.