חברת נמלי ישראל מפרסמת מכרז ל-38 דונם שטחי אחסון בעורף נמל אשדוד
עד לאחרונה השטח היה בשימוש חברת משאב, שפועלת בתחום המלט באמצעות חברת הבת נשר. הוא יוכל לשמש את המשתמשים בנמל הנוכחי או החדש שיפתח השנה. מחיר המינימום למכרז הוא 3.4 מיליון שקל לשנה, לפני מע"מ
חברת נמלי ישראל (חנ"י) מוציאה למכרז שטח של 38 דונם שנמצא בעורף נמל אשדוד. מדובר במכרז לעורף לוגיסטי לאכסון מכולות, אשר יוכל לשמש את המשתמשים בנמל אשדוד הנוכחי או הנמל החדש של TIL ההולנדית שאמור להיפתח עוד השנה.
- יבואני התבואות: "לא לאשר הקצאת רציפי העבודה באשדוד לתעשיית הגז"
- הממשלה תדון בהסבת רציפי העבודה באשדוד לתעשיית הגז
- התנגדות במשרד המשפטים לתוכנית להקצאת 2 רציפים בנמל אשדוד לתעשיית הגז
השטח נמצא בתחום מסוף הצוברים (לשעבר מסוף הפחם) בעורף הנמלים, וצמוד לפארק נמלי ישראל. במסגרת המכרז, חנ"י מבקשת מהמעוניינים להציע את סכום דמי ההרשאה, כשמחיר המינימום עומד על 90 שקל למ"ר לשנה בתוספת מע"מ, כלומר 3.4 מיליון שקל לשנה, לפני מע"מ.
השטח המדובר הוא חלק ממתחם ששימש עד כה את חברת "משאב" (בשליטת לאונרד בלווטניק) לאחסנת פטקוק - דלק הנמצא בשימוש בעיקר לייצור מלט. משאב פועלת בתחום המלט באמצעות חברת הבת נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ, שהיתה עד לפני חודשים אחדים מונופול מוכרז בתחום. בספטמבר 2020 הודיעה רשות התחרות כי ניתן להסיר את הכרזת המונופול מהחברה. המתחרה של נשר היא חברת סימנט שבבעלות מספנות ישראל. ככל הידוע משאב החזיקה עד לאחרונה בשטח של כ-68 דונם, אך כעת הצטמצמה כך שהשטח הצפוני ישאר בשימושה והיתר יוצא במכרז.
החברה שתזכה תקבל הרשאה לשימוש בשטח לתקופה של 15 שנה עם אפשרות להארכה עד ל-25 שנה בהתאם לתנאי המכרז (בכפוף לכך שתבנה מבנה בשטח). מדובר בשיטת מכרז נהוגה בחנ"י, בה מי שמקבל את השטח בונה בו מחסנים ובסיום התקופה משאיר את המבנים.
השטח ממוקם בקרבת צירי תחבורה ראשיים, מסוף הרכבת למטענים שהקימו חנ"י ורכבת ישראל ולמתחם המכס. בפארק נמלי ישראל הצמוד ממוקמות חברות שונות ובהן: מסוף 207, פרידנזון, אמקו ים, מילניום, רותם, לוגיסטיקר, חברת לוגוס בר, מגה אור (מרלו"ג איקאה) ועוד.
בשבועות הקרובים תקיים חברת נמלי ישראל סיור במתחם למעוניינים להשתתף במכרז.
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר: "לקראת פתיחת נמל הדרום, אנו ממשיכים בתנופת הפיתוח במתחמים הלוגיסטיים בעורף הנמל, לטובת השירות לענף הסחר הימי, ולעידוד הכלכלה והתעסוקה בעיר אשדוד ובאיזור כולו".