$

30 דקות או פחות

כך הפך פרויקט צדדי לחברה ששווה כבר יותר מ-6 מיליארד דולר

יואב לנדמן פיתח בזמנו הפנוי מוצר שישמור תיעוד של גרסאות קוד ותוכנה, ובעקבות ההצלחה קמה חברת ג'ייפרוג הישראלית. איך ניהלו את ההנפקה בנאסד"ק תחת מגבלות הקורונה ולמה החברה יצאה בקמפיין פרסום על שלטי ענק?

שירות כלכליסט 13:1222.02.21

מאחורי כל שירות שאנחנו מקבלים כיום נמצאת תוכנה, והיא לא בהכרח מפותחת במקום אחד: "כמו שיצרן רכב לא מייצר את כריות האוויר, למשל, אלא מזמין אותן מספק מסוים, גם בתוכנה אתה אוסף חלקים של קוד שאחרים כתבו, מתוכנות קוד פתוח לדוגמה", מסביר יואב לנדמן סמנכ"ל הטכנולוגיות ואחד ממייסדי ג'ייפרוג (Jfrog) הישראלית.

 

 

 

לנדמן זיהה לפני שנים בעיה בתחום - כשמסתמכים על קוד של אחרים, המקור יכול לפעמים להיעלם, להימחק או "להידרס" על ידי גרסה חדשה. הוא עבד אז בחברת מלם, שקנתה סטארט-אפ קודם שלו, ויצר פרויקט צדדי בזמנו הפנוי ששומר את גרסאות הקוד והתוכנה.

 

 

 

 

את הפרויקט הזה הפיץ לנדמן בקוד פתוח, הוא התחיל לצבור תאוצה ונתוני השימוש לימדו על התקנות של המוצר ברחבי העולם - כולל במדינות שאין להן קשר עם ישראל. לנדמן הבין שהוא עלה על משהו, וביחד עם שלומי בן חיים ופרד סימון, אותם הכיר בסטארט-אפ קודם, הפך את המוצר לחברה בשם Jfrog.

 

יואב לנדמן יואב לנדמן צילום: ג'ייפרוג

 

בספטמבר האחרון השלימה החברה הנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 4 מיליארד דולר וכיום היא כבר נסחרת בשווי של יותר מ-6 מיליארד. בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות"

מספר לנדמן איך עבד על המוצר הראשון בלילות, למה החליטה חברה להשתמש במסע פרסום גדול על שלטי חוצות כדי לגייס עובדים ואיך ניהלו את ההנפקה ופתיחת המסחר בשלט רחוק, בגלל מגבלות הקורונה. 

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

x