מכה לאובר: ביהמ"ש העליון בבריטניה פסק שנהגיה יוכרו כשכירים
הפסיקה שדוחה את טענת חברת שיתופי הנסיעות, לפיה הנהגים הם פרילאנסרים, התקבלה פה אחד לאחר הפסד של אובר בשלוש ערכאות; משמעותה: העובדים יהיו זכאים לזכויות בסיסיות כמו חופשות בתשלום ושכר מינימום
- אחרי ש"טיפלה" בנהגי קליפורניה - אובר שמה את אירופה על הכוונת
- ההנפקה הגדולה מאז אובר: קוואישו גייסה 5.4 מיליארד דולר
- אובר נכנסת לעסקי האלכוהול: רוכשת פלטפורמת משלוחים ב-1.1 מיליארד דולר
לפי עורכי הדין, משמעות הפסיקה היא שהנהגים יהיו זכאים לזכויות בסיסיות כמו חופשות בתשלום ושכר מינימום וצפויות להיות לה השלכות על חברות אחרות במסגרת "כלכלת החלטורה".
אובר ערערה לבית המשפט הגבוה לאחר שהפסידה בשלוש ערכאות קודמות, כשהפסיקה הראשונה התקבלה באוקטובר 2016 על ידי בית הדין לעבודה בבריטניה. "הפסיקה תשנה באופן יסודי את 'כלכלת החלטורה' ותסיים את הניצול הפושה של עובדים על ידי תכסיסי אלגוריתמים וסעיפים בחוזה", מסר בתגובה ג'יימס פארר, מזכ"ל האיגוד של הנהגים והשליחים ואחד ממגישי התביעה המקורית נגד אובר, "לנהגים של אובר מכרו חלום כוזב של גמישות אינסופיות וחירות. המציאות הייתה שכר נמוך באופן לא חוקי, שעות מרובות בצורה מסוכנת וריגול דיגיטלי נרחב".
עוד אמר כי "אני שמח שלעובדים יהיה סוף סוף פתרון מסוים הודות לפסיקה הזו, אך הממשלה חייבת לפעול בדחיפות לחיזוק החוק כך שעובדי החלטורה יזכו לגישה לימי מחלה והגנה מפיטורים לא הוגנים".
בקליפורניה עבר בשנה שעברה חוק דומה שהיה מחייב את החברה להתייחס לנהגים כעובדים לכל דבר, אולם בזכות קמפיין יקר, במסגרתו הוציאו אובר ויריבתה ליפט מעל 200 מיליון דולר, הן הצליחו לגרום לביטולו במשאל עם שנערך בנובמבר האחרון.