אבנר הייזלר מסביר שהאנלוגיה שבכותרת מתייחסת לפערי הכוחות בין מבוטח המבקש למצות את זכויותיו הביטוחיות מתוקף פוליסת סיעוד שברשותו, לבין חברות הביטוח הפרטיות שלא יבחלו בשום דרך לשלול ממנו את זכאותו, כדוד המלך מול גוליית, בשעתו.
כיצד ומדוע זה קורה?
אבנר הייזלר : כידוע בכל הקשור למכירת פוליסות ביטוח, חברות הביטוח מפעילות מערך פרסום ושיווק אדיר מבית היוצר של מיטב המוחות בתחום, במטרה לשכנע אותנו האזרחים, לרכוש פוליסות ביטוח המבטיחות כיסוי ביטוחי וסיוע בעת מצוקה.
שיטות הפרסום כוללות שימוש בטקסטים פסיכולוגיים שונים, שמטרתם ליצור תחושת קירבה, משפחתיות וביטחון בין חברות הביטוח לבין המבוטח, לדו' חברת מגדל מבטיחה כי ''יש מגדל מאחוריך'', חברת הראל-שהפכה אותנו כבר מזמן למשפחה, ''חברה אחת, משפחה אחת'' ועוד, ואכן שיטות אלו מוכיחות את עצמן.
חלק גדול מהמבוטחים המצטרפים לפוליסה, הינם צעירים בשנות חייהם המוקדמות אשר אינם סובלים ממחלות רקע נלוות, ורוכשים פוליסת סיעוד במיטב כספם בכדי לא להפוך בעתיד לנטל על משפחתם, בחירה מושכלת לכשעצמה, בהתאם להבטחות חברות הביטוח לטענת אבנר הייזלר.
וכפי שציינו הליך הרכישה והצטרפות הינו פשוט ביותר ומלווה בחוויית שירות חמה, מבטיחה ועוטפת.
הייזלר אבנר טוען שכל הבעיה מתחילה כאשר אותו מבוטח פונה לחברת הביטוח לה שילם כל חייו תשלומי פרמיה נכבדים ומבקש לממש את זכויותיו הביטוחיות לנוכח מצבו הרפואי בהתאם לתנאי הפוליסה.
או אז, אותה חברת ביטוח שהבטיחה סיוע ומעטפת מושלמת בדיוק בעת הזו,
אותה חברה שגבתה לעיתים במשך שנים סכומי עתק עבור הכיסוי הביטוחי, נעלמת,
ולא די בזה שהיא נעלמת, היא פועלת בכל דרך אפשרית לשלול מהמבוטח את זכאותו באמצעות הכוח הרב שעומד לרשותה , לדברי אבנר הייזלר .
אם בהפעלת מערך בירוקרטי מורכב, התעלמות מופגנת, הפעלת חוקרים סמויים או גלויים, הערכות תפקודיות משפילות ועוד. כל זה במטרה להתיש את המבוטח ומשפחתו שבלאו הכי עסוקים ''עד צוואר'' במלחמת הישרדות קיומית.
|
חברות הביטוח
|
צילום: freepik
|
הייזלר אבנר מסביר שהתנהלותם המקוממת של חברות הביטוח מתאפשרת לנוכח פערי הכוחות בינן, בעלות המשאבים, לבין המבוטח, המוגבל, הסיעודי החלש, שתביעתו נדחתה.
פערי הידע והניסיון משחקים במקרים אלו לטובת חברת הביטוח שמנצלת את המצב בצורה צינית והכל למען בצע כסף.
אבנר הייזלר : עצוב לחשוב שאותו מבוטח אשר רכש את הפוליסה במיטב כספו חשוף כעת לגחמותיהם של חברות כוחניות שבראשן עומדים בעלי הון המרשים לעצמם להתל ולנצל את האוכלוסייה החלשה והחשופה ביותר, שכל מבוקשם הוא לממש את הזכויות המגיעות להם עפ"י דין, מתוך הנחה שאותו מבוטח יירתע מהלחץ המופעל עליו וישתכנע כי אינו זכאי למימוש זכויותיו.
מתוך הצורך הוקמו חברות המתמחות בתחום, אשר להן הכוח, הידע והניסיון ותפקידן הוא סיוע וליווי המבוטח מול חברות הביטוח בכל הקשור למימוש זכויותיו הביטוחיות.
למעשה, אם ננתח את תפקידן של אותן חברות נגלה כי מבחינה רעיונית את אותו תפקיד מסוגל המבוטח לבצע באופן עצמאי, אך כאמור, למרבה הצער, אינה דומה פנייה עצמאית של מבוטח אנונימי חסר ידע וניסיון, למול פנייה מקצועית של חברה המתמחה בתחום ומשדרת לחברת הביטוח כי במקרה זה שיטת ''מצליח'' המתבססת בעיקר על חוסר ידע של המבוטח למול הכוח העצום שבידי חברות הביטוח, לא תסתייע , לדברי הייזלר אבנר .
ואכן העובדות מדברות בעד עצמן, מבחינה סטטיסטית, אחוז גבוה של מבוטחים הפונים לחברות המתמחות בתחום בבקשה לסיוע וליווי מול החברה המבטחת אלה דווקא מבוטחים שתביעתם נדחתה לאחר הגשת תביעה באופן עצמאי, כאשר מכתב הדחייה קשר בינן לבין טענות שונות חסרות כל שחר ובסיס, ששוללות מהם כביכול את זכאותם,
אבנר הייזלר טוען שחברות אלו משמשות כגורם מתווך בין המבוטח לבין חברת הביטוח במטרה להוביל להליך מהיר ויעיל הכולל חווית שירות מוצלחת, כל זה בניסיון ליצירת איזון ותיקון חלקי בפערי הכוחות בשוק פרוץ זה.