זוכרים את הימים של לפני הקורונה? אי שם, ממש בעבר הלא רחוק, שאם היינו רוצים ללמוד, היינו חייבים להגיע לכיתה וללמוד בצורה פרונטלית? אז זהו, שזה כבר ממש לא ככה
בשיתוף hackeru16.02.21משבר הקורונה טרף את הקלפים וכיום רוב מוסדות הלימוד, החל מהאוניברסיטאות הכי מוכרות ועד למרכזי הכשרה בכירים ואיכותיים, עשו את המעבר שלהם לאונליין. כך שכל הסטודנטים לומדים בצורה מקוונת – קורסים אונליין.
אם אתם כרגע בצומת דרכים: השתחררתם מצה"ל? חושבים על שינוי מקצוע? רוצים להעשיר את הידע שלכם? ואתם יודעים שעולם ההייטק זו הקריירה שאתם רוצים, אבל לא יודעים אילו קורסים אונליין
הכי כדאי ללמוד? הגעתם למקום הנכון. סקרנו ובדקנו עבורכם קורסים מקצועיים אונליין שהכי כדאי ומשתלמים ללמוד.
אבל עוד לפני כן, נענה לכם על מספר שאלות קצרות שיעשו לכם סדר:
"האם קורסים און ליין עדיפים על פני לימודים אקדמיים?"
קורס שהוא מספיק רציני, מעמיק ואיכותי, יכול להיארך לכל היותר כ-4 חודשים עד כשנה. לעומת זאת, לימודים אקדמיים, אורכים במקרה הטוב כ-3 עד 4 שנים.
לכן, אם אתם טיפוסים שרוצים הכשרה זריזה ולמצוא את המקצוע הנכון עבורכם, אין ספק שכדאי לכם לחשוב הרבה יותר על קורסים און ליין. מדובר במתכונת מצומצמת יותר, מה שאומר שהקורס עוסק ומלמד אך ורק בתכלס ובפרקטיקה.
"האם לימודים אונליין איכותיים או טובים יותר לעומת לימודים אמיתיים בכיתה?"
ראשית כל, חשוב לנו להדגיש שזה מאוד סובייקטיבי, אך ניתן לומר שרוב האנשים הצעירים, בני 20 עד 35, יעדיפו ללמוד קורס אונליין, על פני לימודים פרונטליים. מהסיבות הבאות:
● אין צורך בנסיעה עד לעיר בה קיים הקמפוס
● נחסך כסף רב של נסיעות
● אין צורך להתעורר שעה/שעה וחצי לפני תחילת השיעור
● רוב השיעורים (קורסים אונליין) מוקלטים וניתנים לצפייה חוזרת
● לא צריך לצאת מהבית
כמובן, שקיימים סטודנטים או תלמידים שיעדיפו ללמוד מהכיתה בצורה פרונטלית, אך מדובר באחוזים בודדים. אגב, גם המרצים והמורים, לפחות רובם אשר מלמדים קורסים אונליין במרכז ההכשרה של HackerU, יכולים להעיד שהם יעדיפו את מערכת הלמידה מרחוק מאשר לימודים בכיתה.
לא רק לבוגרי 8200: בוגרי סייבר ואבטחת מידע הם הדבר הכי חם כרגע
נכון שישראל היא מעצמת סייבר, נכון שאנחנו היינו בטוחים בעצמנו שעד לפני כמה שנים, רק יחידי סגולה (או יותר נכון, יוצאי ממר"ם), היו מגיעים לתפקידים השווים ביותר בתחום הסייבר. גם היינו שומעים על המשכורות שלהם ומתמוגגים. כל זאת תחת המעטפת של פאסון אידאלי, תפקיד נחשק ובעיקר תפקיד שמרשים את כולם.
לא רק לבוגרי 8200. סייבר ואבטחת מידע
צילום: RF123
כיום, יותר פשוט להגיע לשם: אם אתם אנשים שחושבים על קריירה בתחום הזה, ואתם תופסים מעצמכם מבריקים, שקדנים וכאלה שיודעים לחשוב כמה צעדים קדימה - אין ספק בכלל שמסלול קורס סייבר
הוא אחד מן קורסים מקצועיים אונליין שיוכל להתאים לכם.
במהלך הלימודים, במרכז ההכשרה כמו האקריו, שם קורס סייבר נחשב אל קורס הדגל, מלמדים את כל מה שחשוב על מנת להפוך לאיש סייבר מדופלם, בתחילת הדרך מלמדים את היסודות הקשורים אל תחומי הרשתות והמידע, ולאחר מכן את כל התורה השלמה על מנת להפוך לאנשי SOC ו-PT.
● בשורה התחתונה: המטרה של אנשי הסייבר היא להגן על ארגון וחברות פרטיות מפני גורמים זדוניים אשר רוצים לגנוב להם את המידע, חלקם יוכלו להשתמש בו כמו "כופר" וחלקם יעשו בו שימוש לרעה, כמו שימוש בכרטיסי אשראי, פרסום מידע חסוי ועוד.
● מי אלו אנשי ה-SOC? אנשי סייבר אשר יושבים במרכז הניטור בארגון מסוים, בו בודקים אם חלילה יכול להיכנס קובץ זדוני או פריצה מסוימת אל אחד מהמחשבים/השרת בחברה.
● מי אלו אנשי ה-Penetration Testing? מבצעים בדיקות 'חדירה', או למעשה מנסים לתקוף ארגון מסוים בגזרת אבטחת המידע שלו, ולבדוק היכן החולשות שלו, ולאחר מכן להעביר את אותו המידע על האחראים באותו ארגון על אבטחת המידע.
● משכורות בתחילת הדרך לאחר סיום קורס: יכול להגיע לג'וניורים ל-8,500 עד 10,000 ש"ח (תלוי רקע קודם, מקום עבודה וכו')
● באילו מקומות ניתן לעבוד לאחר מכן: בחברות המעניקות שירותי סייבר ואבטחת מידע, מחלקות סייבר פנימיות בארגונים קטנים עד גדולים.
● אורך הקורס: במרכז ההכשרה של HackerU הקורס אורך 7 או 14 חודשים, תלוי אם מדובר במסלול בוקר או ערב.
ללמוד לפתח אתרים, בלי רקע קודם: בניית אתרים Full Stack Development
בניית אתרים הוא מקצוע נדרש, ללא שום צל של ספק. תחשבו על כך: הכרתם לאחרונה בתי עסק או ארגונים שתופסים מעצמם בלי אתר? הרי אין להם באמת ברירה, הדיגיטל היום הוא הדבר הבסיסי ביותר כיום לעסק. במיוחד אם הוא מסתמך על אי-קומרס (אתר מכירות אונליין של בגדים, חפצים ועוד), גיוס לידים (לקיחת פרטי התקשורת למען הרשמת מנוי לבית העסק) או כל דבר אחר.
אם מאחורי לכל עסק חייב להיות אתר, אז מאחריו חייב לעמוד צוות מתכנתים מדופלם שיבנה אותו (או לפחות מתכנת אחד, תלוי בגודל הפרויקט). בתחום בניית האתרים, קיימים "שני צדדים", האחד אחראי על צד השרת (מה שהולך מאחורי הקלעים כביכול), השני אחראי על צד הלקוח, שזה בעד כל ה"תפאורה מקדמה", כל מה שבעצם נראה לנגד עיניכם.
במרכז הכשרה של HackerU מלמדים את שני הצדדים, כך שבעצם הבוגרים יוכלו לפנות הן משרת שרת (Backend), משרת לקוח (Front-end) או אל משרה שבה עושים גם וגם: Full Stack. במהלך הקורס לומדים את כל שפות התכנות החשובות על מנת לפתח אתר, ויתרה מכך, לומדים כיצד להפעיל את המוח בכל הקשור לתכנות, לוגיקות שונות ועוד.
● משכורות בתחילת הדרך לאחר סיום קורס: בין 7,500 ל-9,500, משתנה בהתאם לרקע של הבוגר ומקום העבודה אליו הוא מתקבל.
● באילו מקומות ניתן לעבוד לאחר מכן: חברות לבניית אתרים, ארגוני הייטק, סוכנויות פרסום, מחלקות אין האוס בארגונים קטנים עד גדולים, פרילנס ועוד.
● אורך הקורס: במרכז ההכשרה של HackerU הקורס אורך 7 או 14 חודשים, תלוי אם מדובר במסלול בוקר או ערב.
קורסי האונליין שהכי כדאי ללמוד ב- 2021
צילום: RF123
סושיאל, PPC, SEO ושאר ירקות - קורס שיווק דיגיטלי
כשאנחנו חושבים על קורסים אונליין, אחת מהתוצאות הראשונות שיקפצו לנו זהו תחום השיווק. כפי שכבר כתבנו קודם, כל העולם עבר לדיגיטל, כך גם תחום הפרסום. אם בעבר ההתמקדות בעולמות הפרסום הייתה מאוד רחבית ולא ממוקדת דרך פלטפורמות הבאות: טלוויזיה, רדיו, עיתון, פליירים, שלטי חוצות ועוד, כיום, בזכות העידן הדיגיטלי, אפשר להגיע לקהל שלך בצורה המפולחת והאיכותית ביותר, לדעת בכל שלב מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב, ובכל לבצע אופטימיזציה.
עסקים קטנים ועד גדולים, דואגים לפרסם את עצמם בדיגיטל, גם אם זה הבר השכונתי שאתם כל כך אוהבים לבלות בו ועד למאזדה שבדיוק הכריזה על דגם חדש של מכונית. כולם שם, כולם חייבים להיות שם, כי אם אתם לא שם - אף אחד כבר לא ישמע עליכם. לא משנה אם מדובר על קהל צעיר בני 16 בטיקטוק או בקהל בוגר ביותר, בגילאי 40 עד 50, שמשוטט בפייסבוק.
קיימים מספר רחב של אופציות לפרסום באינטרנט:
● SEO - קידום אתרים בצורה אורגנית (ללא תשלום למערכת) על מנת שהאתר יקפוץ לראש תוצאות החיפוש בגוגל.
● PPC - מקדם את הפרסומים השונים במנוע החיפוש של גוגל, בתוצאות הממומנות
● כתיבת תוכן וניהול סושיאל מדיה - אחראים כל כתיבת הפוסטים והמודעות השונות ברשתות החברתיות, כתיבת מאמרים ועוד
מאחורי כל תפקיד כזה, יש צורך בהכרה מעמיקה וטובה עם מערכות התפעול של גוגל/פייסבוק, ולא רק! אלא גם יכולת לדעת מתי קמפיין טוב, פחות טוב, מתי הוא יעבוד יותר, בניית קהל ועוד. לכן, בהאקריו לקחו את כמה צעדים קדימה, כשהם מלמדים את הסטודנטים שלהם באופן מקיף ומקצועי את כל הפלטפורמות: פייסבוק, אינסטגרם, יו-טיוב, גוגל ועוד. כך שבסיום הלימודים, הבוגר יכול לפנות אל איזו משרה שהוא יחפוץ.
● משכורות בתחילת הדרך לאחר סיום קורס: בין 7,500 ל-8,500, משתנה בהתאם לרקע של הבוגר ומקום העבודה אליו הוא מתקבל.
● באילו מקומות ניתן לעבוד לאחר מכן: סוכנויות פרסום, משרדי פרסום, ארגוני הייטק, מחלקת שיווק אין האוס בארגון/חברה, פרילנס ועוד.
● אורך הקורס: במרכז ההכשרה של HackerU הקורס אורך 5.5 או 13 חודשים, תלוי אם מדובר במסלול בוקר או ערב.
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות