אפל יותר מהכפילה את קצב מבחני הכביש למכונית האוטונומית שלה ב-2020
ענקית הטכנולוגיה האיצה לאחרונה את העבודה על המכונית האוטונומית שלה בניסיון להתחרות בדגמים המתחרים של טסלה, ג'נרל מוטורס ואחרות. רכביה נסעו יותר מ-30 אלף ק"מ בשנה שעברה לעומת כ-12 אלף ק"מ ב-2019. נתונים נוספים מעידים על כך שטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של החברה השתפרה מאוד במהלך השנה החולפת
15:5010.02.21
חברת אפל יותר מהכפילה את קצב מבחני הכביש למכונית האוטונומית שלה ב-2020,
זאת בעקבות שיפורים בטכנולוגיה שהיא מפעילה, כך על פי דו"ח שהוגש למשרד התחבורה של קליפורניה.
קראו עוד בכלכליסט:
- יונדאי וקיה הכחישו שת"פ עם אפל - והמניות שלהן קרסו
- מנכ״ל אפל מחזיר אש: תוקף את פייסבוק על הפצת מידע כוזב
- אפל ניפצה את התחזיות לרבעון; ההכנסות חצו לראשונה את רף ה-100 מיליארד דולר
מכוניות החברה נסעו יותר מ-30 אלף קילומטר בשנה שעברה, עלייה לעומת מעט יותר מ-12 אלף ק"מ ב-2019. החברה שבסיסה בקופרטינו, קליפורניה, דיווחה גם על 130 מקרי ניתוק (disengagement) בהם הנהג האנושי נאלץ לתפוס פיקוד, עלייה לעומת 64 שנה קודם לכן. משמעות הדבר היא ניתוק מערכת הנהיגה האוטונומית אחת ל-233 ק"מ בממוצע, לעומת אחת ל-189 ק"מ בממוצע ב-2019, נתונים המצביעים על כך שטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של אפל השתפרה במהלך השנה.
עם זאת, המרחק שעשו מכוניות אפל ב-2020 עדיין לא מגיע ל-129,000 הקילומטרים שעשו רכביה ב-2018, אז דיווחה החברה על ניתוק המערכת כל 1.6 ק"מ בממוצע, על פי מידע של משרד הרישוי של קליפורניה.
קונספט מכונית אפל צילום: Appleinsider
אפל האיצה לאחרונה את העבודה על המכונית האוטונומית שלה, בניסיון להתחרות בחברות טסלה, ג'נרל מוטורס ואחרות. החברה מעסיקה מאות מהנדסים שעובדים על פיתוח מערכת נהיגה עצמאית, בעוד צוות נפרד עובד על הרכב שיוצע בסופו של דבר לצרכנים. לא סביר שהחברה תשיק רכב מייצורה בחמש השנים הקרובות, כך דיווח אתר "בלומברג", למרות ששכרה מספר מנהלים לשעבר מטסלה כדי לעבוד על מערכות התמסורת ועל עיצוב הפנים והחוץ של הרכבים.
בשנה שעברה שכרה החברה את ראש חטיבת הנהיגה האוטונומית של טסלה לשעבר, וב-2018 שכרה את המהנדס הראשי של טסלה לשעבר דאג פילדס. בנוסף מינתה אפל בשלהי השנה שעברה את ראש חטיבת למידת המכונות שלה, ג'ון ג'יאננדראה, למפקח על הפרויקט.