ביידו הסינית שוקלת להקים חברה נפרדת לפיתוח שבבים בתחום הבינה המלאכותית
המהלך של מפעילת מנוע החיפוש הסיני, נובע מרצונה של החברה לגוון את עסקיה ולהגדיל את חלקה בשוק השבבים על מנת שתוכל למכור אותם ללקוחות במספר תעשיות כולל תעשיית הרכב, שעומדת כיום בפני מחסור עולמי בשבבים
14:5610.02.21
ביידו, מפעילת מנוע החיפוש האינטרנטי הסיני, נמצאת בשיחות לגיוס כסף לשם הקמת חברה נפרדת לפיתוח שבבים בתחום הבינה מלאכותית, כך אמר אדם המצוי בפרטי השיחות. המהלך הזה מייצג את המגמה המתמשכת בקרב חברות הטכנולוגיה הסיניות הגדולות, להגדיל את חלקן בשוק השבבים, וכן את נסיונה של ביידו לגוון את עסקיה, כך שלא יתמקדו רק בפרסום.
מניותיה של החברה שנסחרות בבורסת נאסד"ק עלו ביותר מ-3.5% במסחר המאוחר, וטיפסו בסה"כ ב-6.6% אתמול (ג'). חברת השבבים של ביידו תהיה שלוחה, בה סביר שבעלת הרוב תהיה חברת האם, כך לדברי המקור. חברות יזמות ההון GGV ו-IDG Capital, שכבר מושקעות בשוק הסיני, מעורבות גם הן בדיונים.
משרדי חברת ביידו צילום: בלומברג
ביידו מחזיקה כיום ביחידת שבבים שעוזרת לה לפתח את המוליכים למחצה מסוג Kunlun שהיא מייצרת, המיועדים לעבד כמויות מידע גדולות עבור יישומי בינה מלאכותית. אך חברה נפרדת תוכל לעזור לביידו למסחר באופן טוב יותר את הטכנולוגיה שלה. עסקי המוליכים למחצה ינסו למכור שבבים ללקוחות במספר תעשיות כולל תעשיית הרכב, שעומדת כיום בפני מחסור עולמי בשבבים.
יצרנית שבבים נפרדת גם תחבר בין חלקים נוספים של עסקיה של ביידו, כמו עסקי תוכנת הנהיגה העצמאית שלה.
המהלך של ביידו הוא חלק ממאמץ נרחב של החברה לגוון את עסקיה – מאמץ אשר מאז ספטמבר הביא לגיוס כספים על ידה לצורך הקמת חברת ביוטק וחברת רכבים חשמליים. פרסום מהווה את מקור ההכנסה העיקרי של ביידו כיום, אך פעילויות אחרות שלה מהוות מקור גדל והולך של הכנסה. הכנסות מפרסום, אליהן מתייחסת החברה במסמכיה כ"שירותי שיווק מקוון", היוו 80% מהכנסותיה ב-2018. האחוז הזה ירד ל-71% ברבעון השלישי של 2020 – האחרון שקיים לגביו מידע.