$
רכב

מנכ"ל לובינסקי: "הגעת טסלה מצוינת עבורנו"

לדברי דני שביט, "טסלה עשתה תרגיל שיווקי מצוין, אבל נראה איך יגיב השוק. הריווחיות מרכב ספציפי הוא פחות רלוונטי במקרה של חברה שמרוויחה מתחומים אחרים"

תומר הדר 12:0507.02.21

"הגעת טסלה מצוינת עבורנו כי עד כה נשאנו על כתפינו את נושא המודעות לרכב החשמלי" – כך אמר מנכ"ל קבוצת לובינסקי, דני שביט, במהלך השקתו של MG HS פלאג אין הייבריד - רכב הכביש שטח החדש של MG. מדובר בהתייחסות ראשונה של גורם בענף הרכב הישראלי לחדירת טסלה בשבוע שעבר לשוק הישראלי.

 

לדברי שביט: "זה לא רק הפרסום. מדובר גם בנושא מודעות לעמדות טעינה וגם לעבודה בנושא החדרת הרכב החשמלי מול משרד התחבורה. מבחינתנו יש מקום לכולם ובעיקר לטסלה, יצרנית שמגיעה עם הייפ ויזם שעוצמתו חזקה".

 

 

 דני שביט, מנכ"ל לובינסקי דני שביט, מנכ"ל לובינסקי צילום: עמית שעל

 

עוד ציין שביט: "איננו נכנסים לתחרות מול טסלה כי מדובר ביצרנית שמגיעה ממקום שונה. טסלה נקטה בגישת שיווק מסוימת וזה בסדר". בנוסף ציין שביט כי בניגוד לטסלה, קבוצת לובינסקי לא תחשוף בפני לקוחותיה כמה כסף מתוך מחירו של הרכב מגיע לידי מדינת ישראל במיסי קניה.

 

"טסלה עשתה תרגיל שיווקי מצוין, היא פרסמה ב-180 אלף שקל רכב חשמלי בסיסי ואז המלאי של הרכבים נגמר ויתר הרכבים יגיעו רק בקיץ. כך שאין טעם להתייחס לנושא כרגע, עד שנדע כיצד השוק יגיב". לדברי שביט: "בל נשכח כי נתון הריווחיות מרכב ספציפי הוא פחות רלוונטי במקרה של חברה שמרוויחה מתחומים אחרים, למשל סיוע לסייע לפיאט לעמוד בתנאי הפליטה הנדרשים לפי חוקי האיחוד האירופי", אמר שביט.

 

רכב של טסלה רכב של טסלה

  

קבוצת לובינסקי מחזיקה כיום באחד הקאדרים הגדולים ביותר של רכבים חשמליים: החל בפיג'ו 2008 החשמלית וכלה ב-MG ZS, ונחשבת כיום למשווקת הגדולה בישראל של רכבים חשמליים עממיים.

 

היצע דגמי MG החשמליים ודגמי PSA החשמליים אף צפוי להתרחב משמעותית בשנים הקרובות. עם זאת לדברי שביט, "ישראל אינה נורבגיה. הרכב החשמלי לא יגיע במהרה להיקף של 100% מהשוק. רכב חשמלי נרכש על ידי צרכנים שיש להם יכולת להתקין עמדה בבית ומדובר ב-30%-40%". 

x