$
דעות

דעה

המרחק מקיפאון הישרדותי לניצול הזדמנויות הוא קצר

הקורונה היא משבר שמאלץ גופים ממסדיים ומערכות ענק לבצע שינויים מרחיקי לכת, ולכן עלינו להתקדם להגדרה מחודשת של הצרכים שלנו ושל הסובבים אותנו, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לענות עליהם

גיל רוזן 11:2901.02.21

משבר הקורונה מעמיד את כלכלות העולם בפני אתגר היסטורי מהגדולים שהיו לנו ב-100 השנים האחרונות. השאלה המרכזית מולה אנו מתמודדים היא כיצד להיחלץ מהמשבר ולחזור לפסים של צמיחה ורווחה כפי שהיו בימי טרום המשבר.

 

האינסטינקט ההישרדותי הדומיננטי המוביל אותנו להיאחז בדפוסים מוכרים, מתעלם מהעובדה הפשוטה שהעולם שהיה לפני המשבר לא יהיה דומה כלל לעולם שאחרי. אף חמור מכך, היכנעות למוד הישרדותי מכשיל אותנו מלהבין שבאופן פרדוכסלי, הקורונה היא ההזדמנות העסקית הגדולה ביותר שהיתה פה מזה עשורים.

 

העולם בעת המודרנית מתקדם בקצב אקספוננציאלי ומודלים עסקיים משתנים בין רגע. כך, פתרונות חדשניים הופכים במהרה ללא רלוונטיים וחברות שלא משכילות להתקדם בקצב המתאים נותרות מאחור.

 

משברים עולמיים בהיסטוריה לא רק שלא האטו מגמות של שינוי, אלא האיצו אותן. יש לכך מספר סיבות, ביניהן: משבר מייצר ביקושים לצרכים שבימים כתיקונם אינם קיימים כמעט. דוגמה בולטת ביותר לכך היא העלייה התלולה בביקוש לשיחות וידאו, או למשלוחים מהאינטרנט. סיבה נוספת היא שמשבר מאלץ גופים ממסדיים ומערכות ענק, שבדרך כלל נרתעות משינויים, לבצע שינויים מרחיקי לכת. המסקנה: עלינו להתקדם להגדרה מחודשת של הצרכים שלנו ושל הסובבים אותנו, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לענות עליהם.

 

 

אמדוקס אמדוקס

 

30 תלמידים משועממים בכיתה

 

בואו ניקח את מערכת החינוך כדוגמה. השיח הרווח כיום הוא כיצד ניתן להחזיר את המצב "הנורמלי" לקדמותו, שבו ילדים מתכנסים בכתה ללימוד פרונטלי כפי שמאפיין מסגרות חינוכיות מאות בשנים. ספק רב אם מציאות זו תחזור להיות כפי שהיתה, אבל במקום להביט לאחור בנוסטלגיה ובדכדוך, עלינו לחשוב כיצד לספק מענה לצרכים שהתעוררו בשנה האחרונה והם כאן להישאר.

 

זאת עם שאלות כגון איך באמת מצליחים לספק מחשב לכל ילד, או איך מפגישים בין מורים איכותיים ותכנים מתקדמים לבין תלמידים מהפריפריה, ובכיוון ההפוך - בין איכות הוראה בפריפריה ליושבים במרכז, ואיך כל אלה שוברים את המסגרת האנכרוניסטית של 30 תלמידים משועממים בכיתה עם הוראה פרונטלית שאינה מחוברת למציאות הדיגיטלית העכשווית.

 

דוגמה נוספת היא היחסים של העובד עם מקום העבודה. אם עד לאחרונה דאג המעסיק לתשתית תקשורת רחבה במקום העבודה, כעת עם המעבר לעבודה מהבית, העובדים נאלצים לחלוק בתשתית לא מתקדמת עם בני הבית ואיכות העבודה נפגעת. הצרכים של רוחב הפס השתנו וספקי תקשורת צריכים להיות ערים לכך ולמצוא פתרונות לשורה של צרכים חדשים הקשורים בהבטחת רוחב פס איכותי, אבטחת מידע, יכולת שליטה מיטבית בתקשורת הביתית כך שממחר לדוגמה, שיחת הזום עם לקוח לא תפגע מהסרט בנטפליקס שרץ ברקע.

 

 

לימוד מרחוק לימוד מרחוק

 

הכנת תשתית לשירותי קצה חדשים

 

הבנה זו משמשת כהנחת עבודה מרכזית באמדוקס, הנמצאת במרכז העצבים של תהליך הדיגיטליזציה ומחשוב הענן שהואץ בעקבות משבר הקורונה. עבודה עם ענקיות הטכנולוגיה כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון, מחייבת אותנו להכין את התשתית המתאימה לשירותי קצה חדשים בעידן פוסט קורונה, בדגש על שיפור התקשורת בבתים.

 

בשל כך, באחרונה יצאנו בהשקה של שני מוצרים פורצי דרך. הראשון, השקת NEO, פלטפורמה המעבירה שירותי תקשורת מתקדמים כגון אבטחת מידע, מחשוב ענן ושירותי edge בצורה וירטואלית לכל מקום, בין אם במשרד ובין אם במרחב הביתי או השכונתי. המוצר השני הוא "doxi HomeOS", מערכת הפעלה חדשה שתנהל את התקשורת הביתית בשילוב בינה מלאכותית, אשר עתידה לחולל מהפכה בחוויית האינטרנט הביתי שמעתה משמש לא רק את מקום המגורים אלא גם מקום העבודה.

 

 הלכים נוספים שאמדוקס ביצעה לאחרונה - רכישת Openet שמאפשרת לספקי תקשורת להשיק שרותים מתקדמים על גבי רשתות 5G, מאיצים את היכולות שלה לבצע את המעבר של תעשיית התקשורת והמדיה אל הענן.

 

אלו רק כמה דוגמאות מחדשנות שנולדת ממשבר ומהיכולת לזהות מגמות בזמן ולהיערך אליהן. הן מלמדות שהצעד מקיפאון הישרדותי לחשיבה פרואקטיבית הרואה במשבר הזדמנות, קצר ממה שחושבים והכרחי למי שמבקש לא רק לשרוד, אלא גם לשנות מציאות לטובה בעידן שאחרי הקורונה.

 

גיל רוזן הוא סמנכ"ל שיווק גלובלי ומנהל חטיבת אמדוקס נקסט

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x