6 קבוצות הגישו מועמדות במכרז הזכייני לרכבת הקלה נופית בין חיפה לנצרת
עלות המכרז מוערכת ב-4-3 מיליארד שקל; אורך הקו הוא 41 ק"מ ויוקמו לאורכו 20 תחנות; שש הקבוצות שניגשו למכרז כוללות חברות ישראליות וזרות
שש קבוצות הגישו מועמדות להשתתף במכרז הזכייני למימון, תכנון, הקמה ותפעול של הרכבת הקלה "נופית", בין חיפה לנצרת – פרויקט תשתית מורכב המנוהל ע"י חברת כביש חוצה ישראל כזרוע הביצוע של משרד התחבורה.
- עיריית ירושלים אישרה השקעה בתשתיות תחבורה בהיקף של כמיליארד שקל
- השר אמסלם מעכב, ויו"ר הרכבת הטרי משה שמעוני לא יכול לקבל משכורת
- מיום שלישי הקרוב: תופסק תנועת הרכבות לדרום עד לחודש הבא
הפרויקט משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית וכל הקבוצות מורכבות מחברות בינלאומיות וחברות ישראליות בתחום. משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל יכריזו ברבעון השני של 2021 על הקבוצות שיורשו להשתתף במכרז, שהיקפו נאמד ב3-4 מיליארד שקל.
אורכו של קו הרכבת הקלה נופית הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על פי התחזית, מספר הנוסעים יהיה 100 אלף ביום ומהירות הנסיעה המתוכננת היא 100 קמ"ש.
היום (ג') בצהריים חל המועד האחרון להגשת הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם להשתתפות במכרז. ואלו הן הקבוצות שניגשו:
הראשונה: חברת דן (ישראל) ,CRES (סין),POYAZDY (פולין), SHENYAN (סין), ATM (איטליה).
השנייה: שפיר (ישראל), נוי (ישראל), CAF (ספרד).
השלישית: אלסטום (צרפת) , אלקטרה (ישראל) , מנרב (ישראל) , אלייד (ישראל).
הרביעית: בומברדייה (קנדה), COMSA (ספרד), לסיקו (ישראל), GLOBALVIA (ספרד).
החמישית: CRRC (סין), CRCCI (סין), אפקון (ישראל), מאיר (ישראל).
השישית: שיכון ובינוי (ישראל), STADLER (שוויץ) , אגד (ישראל) , היטאצ'י (איטליה), TEXMACO (הודו).
שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "הרכבת הקלה נופית תאפשר נגישות תחבורתית וגיוון תעסוקתי רחב יותר לתושבי הצפון ותביא לצמיחה והתחדשות באזור כולו. אנחנו ממשיכים לחבר את ישראל, ולאפשר לכל תושב להרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה שלו, לגור בגליל ולהגיע במהירות ובנוחות לחיפה ולמרכז הארץ. מעורבותן של חברות בינלאומיות בפרויקט תשתיות כה משמעותי, תתרום להנעת המשק קדימה בעידן שלאחר הקורונה ותספק מקומות עבודה חדשים לאלפי עובדים".
יו"ר הדירקטוריון של חוצה ישראל, חוסאם בשארה הדגיש כי ההתעניינות הבינלאומית והרכב הקבוצות מעידים על איכותו של הפרויקט וחשיבותו: "הרכבת הקלה נופית מביאה עימה בשורה לאנשי הצפון אשר יהנו משירות תחבורה רציף ונגיש בתוך המטרופולין וממנו לכל חלקי הארץ בזכות קישוריות משופרת לאמצעי תחבורה אחרים".
מנכ"ל החברה, דן שנבך אמר: "זוהי אבן דרך חשובה ומרכזית בחיי הפרויקט. לחוצה ישראל ידע וניסיון רב שנים בהובלת פרויקטים זכייניים אשר יאפשרו לה לנהל מכרז מורכב זה במהירות ויעילות. במקביל התחלנו בעבודות ביצוע מוקדמות במספר מוקדים לאורך התוואי אשר יימשכו לאורך השנה הקרובה. החברה מפגינה יכולת ביצועית גבוהה תוך עמידה קפדנית על לוחות הזמנים שנקבעו לפרויקט".