בלעדי לכלכליסט
יהלומים מיד שנייה בדרך להנפקה לפי שווי של 700‑800 מיליון שקל
חברת הטכנולוגיה וורת'י, שפיתחה פלטפורמת אונליין לחיבור בין קונים למוכרים של יהלומים יד שנייה, רוצה לגייס 120 מיליון שקל. החברה שייסד בני דה־קלו גייסה עד כה כ־60 מיליון דולר ממשקיעים בהם ויולה ונצ'רס, הפניקס ומשפחת רקנאטי
חברת הטכנולוגיה Worthy.com (וורת'י) שפיתחה פלטפורמה המחברת בין מוכרים לקונים לצורך מסחר בתכשיטי יהלומים מיד שנייה בדרך של מכרז, רוצה לגייס כ־120 מיליון שקל באמצעות הנפקה בבורסה לני"ע בתל אביב. זאת, על פי שווי מוערך של 700‑800 מיליון שקל אחרי הכסף.
- מפתחת הרכבים העירוניים הישראלית יוצאת להנפקה בשווי עד 600 מיליון שקל
- רב בריח מקדמת הנפקה בת"א לפי שווי של 800 מיליון שקל
- בלנדר שואפת להנפיק לפי שווי של פי 20 מהכנסותיה
ל"כלכליסט" נודע כי החברה נפגשה לאחרונה עם מספר חתמים על מנת לקדם את נושא ההנפקה. בכך, תצטרף וורת'י לגל חברות הטכנולוגיה המנפיקות בתל־אביב, כאשר היא בולטת במיוחד, משום שהיא מגיעה עם מודל עסקי מוכח והיקף הכנסות כולל של מאות מיליוני שקלים עד כה.
חברת Worthy הוקמה ב־2014 על ידי איש ההיי־טק ושוק ההון בני דה־קלו, המכהן כמנכ״ל החברה ודירקטור מיום היווסדה. בין המשקיעים הראשונים בחברה היו מייסד פיינל יריב גילת, גיגי לוי, מנכ"ל 888 לשעבר, ורפי גדרון. דה קלו הקים בנק השקעות בארה"ב בזמנו והיה מהמשקיעים הראשונים באי־טורו, ששוויה עומד על כ־5 מיליארד דולר לקראת הנפקה. דה־קלו הוא שהביא לחברה כמשקיעים את אלי וניר ברקת וחמי פרס.
שוק של כ־6 מיליארד דולר בשנה
על פי הערכות, וורת'י גייסה עד כה 60 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, ביניהם קרן ויולה ונצ'רס, חברת הביטוח הפניקס (כ־13 מיליון דולר כל אחת), קרן ההון סיכון של משפחת רקנאטי, אדי שלו, שותף מנהל בקרן ג'נסיס, אריק שטיינברג, יו״ר פסגות לשעבר ויו"ר חברת הטכנולוגיה REE, משפחות דלומי, רחמינוב וטננבאום, מיצואניות היהלומים הגדולות בישראל, דיוויד ברנר, מייסד פמילי אופיס גדול, ומשקיעים מובילים נוספים.
החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, מבוססת AI ואלגוריתמיקה מורכבת, המאפשרת לאנשים פרטיים למכור מוצרי יוקרה מיד שנייה, כגון יהלומי תכשיטים ושעונים, בתהליך דיגיטלי ובדרך של מכירה פומבית אונליין, ישירות לרוכשים שהינם שחקנים סיטונאיים וקמעונאיים בתחומי היהלומים ומוצרי היוקרה.
וורת'י היא שיוזמת את הפניה למוכרים פוטנציאלים של יהלומים, אותם היא מאתרת באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית ובלוג שמיועד לנשים שהתגרשו לאחרונה, אשר הפוטנציאל שלהן למכור תכשיטים הוא גדול יחסית ומהוות חלק מקהל היעד. משאותרו המוכרים, נעשית אליהם פניה ובמקרה של שיתוף פעולה מצידם מאתרת החברה את הרוכש האופטימלי לתכשיט.
על פי אומדנים, בכל שנה הצרכנים בארה״ב רוכשים תכשיטי יהלומים חדשים בכ־60 מיליארד דולר. היקף היהלומים והתכשיטים הנמצאים בידי הצרכנים מוערך כיום בכ־3 טריליון דולר, מתוכם שווי היהלומים שנמצא במשקי הבית עומד על כטריליון דולר. על פי מחקרים, צרכנים בארה״ב שוקלים למכור תכשיטי יהלומים יד שניה בהיקף של כ־6 מיליארד דולר בשנה. זהו היקף השוק השנתי שבו פועלת החברה.
מכירות יהלומים בכ־120 מיליון דולר
הפלטפורמה שפיתחה Worthy נותנת מענה לכשל שוק מובנה ומאפשרת שקיפות מלאה ותהליך מפוקח ומאובטח הן למוכר והן לרוכש (זאת, בשונה מאלטרנטיבות דוגמת איביי). החברה עובדת בשיתוף פעולה עם חברות גלובליות מובילות, דוגמת המכון הגמולוגי האמריקאי (GIA), המבצע את הערכות האיכות של היהלומים, חברת הביטוח לוידס וחברת השילוח פדקס.
החברה הפכה בשנים האחרונות לרשת הצומחת ביותר בתחום המסחר ביהלומים מיד שנייה בארה"ב. על פי הערכות, וורת'י מבצעת עשרות אלפי מכירות פומביות אונליין והיקף המכירות השנתי שלה עומד על עשרות מיליוני דולרים. עד תחילת 2021 מכרה החברה עפ"י הערכות יהלומים בכ־120 מיליון דולר.
החברה מעסיקה כ־80 עובדים במשרדיה, מחציתם במו"פ בתל אביב, ומחציתם בניו יורק וביוטה. מטרת הגיוס שבוחנת החברה היא להרחיב את הצמיחה, לבסס את המותג בארה״ב ולחדור לשווקים נוספים וקטגוריות נוספות. מחברת Worthy סירבו להגיב לידיעה.