אודיוקודס עקפה את תחזית השוק - מציגה את חוזק ההייטק המקומי בתקופת הקורונה
רשמה ב-2020 הכנסות שעלו ב-10.2%, ורווח מתואם שזינק ב-68% לעומת 2019; עיקר העלייה בהכנסות מיוחסת לפתרונות הקול של החברה, ובמיוחד לשיתוף הפעולה שלה עם מייקרסופט Teams; אודיוקודס קיבלה אישור מבית המשפט לרכישה עצמית של מניות בסכום כולל של עד 30 מיליון דולר, ואישור להכריז על דיבידנד מתוך הסכום שירכשו
חברת אודיוקודס פותחת את עונת הדו"חות של הבורסה הישראלית וחושפת את הצלחת פעילות ההייטק המקומי בתקופת הקורונה. החברה פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה לשנת 2020 במסגרתן הציגה עלייה בהכנסות וברווח שעלו על ציפיות השוק.
- הריחוק החברתי דחף את אודיוקודס וקמטק לרבעון שיא
- אודיוקודס ברבעון שיא בחסות הקורונה; המניה מזנקת בת"א
- בסיוע מיקרוסופט: מכפיל הרווח של אודיוקודס הוא הגבוה בת"א־125
הכנסות החברה, שעוסקת בין היתר בפיתוח נתוני קול ברשתות, עמדו על 220.7 מיליון דולר לשנת 2020, המהווים עלייה של כ-10.2% על הכנסותיה בשנת 2019 שעמדו על 200.3 מיליון דולר, ומעל תחזית השוק שהעמידה ממוצע ההכנסות של 220.18 מיליון דולר לשנה.
עיקר ההכנסות נבעו מחטיבת המוצרים של החברה, שעלו בכ-7.1% ועמדו על 145.3 מיליון דולר לתקופת הדו"ח, לצד עלייה של 16.7% בחטיבת השירותים, שהכניסה 75.4 מיליון דולר לאותה תקופה. אודיוקודס מציינת כי עיקר העלייה בהכנסות לשנת 2020 מיוחסת לפתרונות הקול של החברה, ובמיוחד לשיתוף הפעולה שלה עם מייקרסופוט Teams.
החברה עברה לרווח תפעולי חשבונאי (GAAP) שעמד על 38.3 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 9.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי החשבונאי זינק ב-597.4% ועמד על 27.2 מיליון דולר או 83 סנט למניה בהשוואה ל-3.9 מיליון דולר או 13 סנט למניה בשנת 2019.
הרווח הנקי המתואם (NON GAAP) עלה בכ-68% ועמד על 46.7 מיליון דולר או 1.41 דולר למניה בהשוואה ל-27.8 מיליון דולר או 0.89 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד, ומעל צפי האנליסטים המסקרים את החברה שצפו רווח של 1.34 דולר למניה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2020 עלו בכ-11.2% ועמדו על כ-58.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-52.8 מיליון דולר, ומעל לצפי השוק שהעמיד ההכנסות בממוצע על 58.07 מיליון דולר. עיקר ההכנסות ברבעון נבעו מחטיבת המוצרים שעלתה בכ-6.5% והכניסה כ-37.6 מיליון דולר לרבעון, לצד עלייה של כ-20% בחטיבת השירותים שהכניסה 21 מיליון דולר אותה תקופה.
הרווח המתואם ברבעון הרביעי עמד על 15.2 מיליון דולר או 44 סנט למניה, המבטאים עלייה של כ-90% בהשוואה ל-8 מיליון דולר או 26 סנט למניה רווח מתואם ברבעון הרביעי של 2019. זאת, כאשר האנליסטים המסקרים את החברה העריכו כי הרווח יעמוד על ממוצע של 37 סנט למניה.
החברה עברה לרווח תפעולי חשבונאי (GAAP) ברבעון שעמד על 12.1 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 25.9 מיליון דולר ברבעון המקביל לו ב-2019. אודיוקודס הציגה מעבר לרווח נקי חשבונאי שעמד על כ-8.4 מיליון דולר או 24 סנט למניה לעומת הפסד של 8.2 מיליון דולר או 28 סנט למניה לאותן תקופות.
אודיוקודס מציינת כי במהלך חודש ינואר קיבלה אישור מבית המשפט לרכישה עצמית של מניות נוספות בסכום כולל של עד 30 מיליון דולר, ואישור להכריז על דיבידנד מתוך הסכום שירכשו.
מניית החברה עלתה 0.39% במהלך שנת 2020 ולא תואמת את העלייה בתוצאות החברה, אך מתחילת 2021 עלתה המניה ב-26.48%. החברה נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק ארה"ב בשווי של כ-1 מיליארד דולר.
"משבר הקורונה הוביל את מנועי הצמיחה של החברה"
בעקבות הדוחות שוחח עם 'כלכליסט' שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס ובעל השליטה בה: "משבר הקורונה הוביל את שלושת מנועי הצמיחה של החברה - collaboration, מוקדי השרות ופתרונות קול מבוססים בינה מלאכותית, לצמוח באופן מהותי. במהלך 2020 הגדלנו את כוח האדם בחברה בכ-60 איש, וכיום החברה מעסיקה כ-900 עובדים, מהם 780 עובדי חברה והשאר במיקור חוץ".
אדלרסברג הוסיף כי "ב-2019 תחום ה-collaboration (במסגרתו החברה עובדים פלטפורמת מייקרוסופט טימס) היה זניח יותר, אך כיום הוא הפך לכלי העבודה העיקרי של כולנו. להערכתי זה לא יחזור אחורה, אלא כבר הפך למציאות החדשה. גם כשיחזרו לפגישות פיזיות ולעבודה במשרדים, זה יהיה הרבה פחות מבעבר, כי העבודה מרחוק הוכחה כיעילה יותר בהשקעת הזמן והתוצר המתקבל. ואם לקחת כדוגמא את פלטפורמת טימס, אז אפשר לראות הפוטנציאל ארוך הטווח במספרים, כשמייקרוסופט פירסמה באוקטובר האחרון שיש לה 115 מיליון משתמשים יומיים, שרק כ-10% מהם עשו שימוש של מערכת הטלפונייה. זה כמובן צפוי לגדול לאורך השנים. ואם לראות זאת דרך מחזיקי תוכנת ההפעלה אופיס 365, שטימס מופעלת עליה, אז יש כ-270 מיליון משתמשים ברחבי עולם. כך שיש פה מסלול המראה ארוך, ואנחנו לעמול על שמירת מקומנו כשחקן המוביל, וכל השאר כבר יקרה מעצמו. כך שזה בהחלט המנוע העיקרי שלנו".
לדברי אדלרסברג, "יש 2 סגמנטים נוספים שגם להם אנו ממשיכים להרגיש ביקוש ער, עם הכוונת מוקדי השירות לענן ועבודת מוקדנים מהבית, לצד צורך בפתרונות קול לניווט תורים ומענה לשאלות טלפוניות, שיהיו מדוייקים כשם שגולש באתר אינטרנט יכול להגיע לדף נחיתה ייעודי שהוא מחפש. גם כאן הקורונה האיצה תהליך, וניתן לראות זאת בדוגמא שאולי כולם יותר מכירים כקופות החולים, שקיבלו אלפי שיחות למידעים ובקשות תורים, אבל אף אחת מהן לא באמת מסוגלת להיענות לצורך הזה, ולכן מתן המענה התארך בצורה משמעותית. פתרונות הבוטים מצליחים לטפל בכך בצורה מהירה, וזה נמצא כיום ממש בצמיחה בפראית, ויגיע לכל דבר שאנו מבצעים החל מהזמנת כרטיסי קולנוע, דרך קביעת תור לשיננית, ועד ביצוע תשלומים או בירור מצב החשבון".
אלדרסברג סיכם כי "החברה אמנם צמחה בכ-10% בחלק העליון, אבל מחלקת האנטרפרייז שלה צמחה בכ-18%. ההערכה היא כי כבר השנה נצמח יותר מ-10%, ובטווח של 3 שנים מעריכים צמיחה של 13%-15% כל שנה. המרווחים שלנו קפצו וזה גם גורר רווחיות הולכת וגדלה".
החברה עדכנה במהלך שיחת משקיעים שביצעה היום אחר הצהריים כי היא מעמידה את תחזית הכנסותיה לשנת 2021 בטווח של 240-250 מיליון דולר, המהווים עלייה של 8.7%-13.3% על הכנסותיה בשנת 2020. ותחזית הרווח של החברה ל-2021 הועמדה בטווח של 1.45-1.65 דולר למניה, המהווים עלייה של 2.8%-17% על הרווח המתואם שהציגה למניה בשנת 2020. האנליסטים המסקרים את החברה העמידו טווח ההכנסות ל-2021 על 240-245 מיליון דולר, ואת טווח הרווח על 1.25-1.5 דולר למניה.