בלעדי
מסתמן: נסיעה בין עירונית במונית תתייקר ב-20%
לפי פשרה שהושגה בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, וצפויה לסיים את מאבק הנהגים ברפורמת המחירים, יתייקרו נסיעות באורך של יותר מ-10 ק"מ. האם בזמן בחירות יוכלו מירי רגב וישראל כץ לסרב לנהגים?
פשרה בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, בעקבות מחאתם על רפורמת התעריפים שנכנסה לתוקף בשנה שעברה ופגעה, לדבריהם, בהכנסותיהם: משרד התחבורה הסכים להעלאת מחיר הנסיעה הבין עירונית ב-20%, כאשר לאחר 10 הקילומטרים הראשונים לא יחול כל שינוי במחירי הנסיעה בעיר.
- משרד התחבורה מתכנן הנחות בנסיעה במוניות שיתופיות
- 9% מצי המוניות הוחלף בכלי רכב היברידיים - הזיהום ירד
- גט מעלה את מחירי הכניסה לנהגי מוניות חדשים בישראל
מאז נכנסה לתוקף הרפורמה, שכללה שינוי בשיטת חישוב פעימות המונה, התלוננו הנהגים כי מחירי הנסיעה מחוץ לעיר ירדו ב-30%. במשרד התחבורה ובאוצר טענו כי לשם איזון עלו מחירי הנסיעה בעיר ב-6.7%, וכי נוסף תעריף חדש ויקר יותר, תעריף 3, לנסיעות בלילות חמישי, שישי ומוצ"ש, בהם יוצאים רבים לבלות. הנהגים טוענים כי הוזלת הנסיעה במהירויות בין עירוניות הפחיתה מאוד את הכנסתויהם מנסיעות עירוניות במהירות ממוצעת של מעל 40 קמ"ש, כמו כאלה שעוברות דרך נתיבים עירוניים מהירים כנתיבי איילון.
במשרד התחבורה בחנו את נתוני הכנסות הנהגים, שירדו בחדות בלי קשר לרפורמה מאז פרוץ משבר הקורונה. ביום חמישי שעבר דנה ועדת המחירים המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר במתווה לפיו בנסיעות בין עירוניות שלא בין ערים קרובות, כלומר במרחק של יותר מ-10 ק"מ, יועלה התעריף החל מהק"מ ה-11, ללא שינוי בעשרת הק"מ הראשונים.
הוועדה ביקשה ממשרד התחבורה לקבל נתונים נוספים על חישוב המחיר החדש, לפני שתאשר אותו, ואז הוא יועבר לחתימת שר האוצר ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב. מערכת הבחירות תיצור לחצים מנוגדים של שני השרים חברי הליכוד.