מכוניות "יד ראשונה אפס ק"מ" מדגמי 2021 כבר הגיעו למגרשי המכוניות המשומשות
מדובר במכוניות שלא נמכרות ישירות על ידי היבואן, אלא עוברת עוד יד בדרך: גוף סחרי רוכש את המכונית מהיבואן, המכונית נרשמת ברישיון הרכב כיד ראשונה – ורק לאחר מכן הלקוח רוכש תמורת הנחה את המכונית והוא נרשם כיד שנייה על הרכב. בדרך כלל מדובר במכוניות שלא נמכרו זמן רב
18 ימים בלבד חלפו מתחילת שנת 2021, ויבואני הרכב כבר מיהרו להעביר מכוניות "יד ראשונה אפס ק"מ" אל גופי הסחר הגדולים. מדובר במכוניות שאינן נמכרות ישירות על ידי יבואן הרכב לצרכן, אלא עוברת עוד יד בדרך. כלומר גוף סחרי רוכש את המכונית מהיבואן, המכונית נרשמת ברישיון הרכב כיד ראשונה – ורק לאחר מכן הלקוח רוכש את המכונית והוא נרשם כיד שניה על הרכב, תמורת הנחה. בדרך כלל מעבירים למגרשים מכוניות שלא נמכרו זמן רב.
מבדיקת פרסומי גופי הסחר הגדולים עולה, כי למרות פרק הזמן הקצר, כבר ניתן למצוא מכוניות מודל 2021 בעסקאות "יד ראשונה אפס ק"מ".
באוטו דיל – שמשמשת כזרוע הטרייד-אין של מספר יבואני רכב, ניתן כבר למצוא מכוניות מודל 2021 כשברישיון שלהם כבר מופיעה יד. לדוגמה: אוטו דיל מפרסמת פיג'ו 3008 מודל 2021 שמחירו הוא 149 אלף שקל - במקום 157 אלף שקל ביבואנית פיג'ו. לצד מספר דגמים של פיג'ו שמוצעים על ידי אוטו דיל, ניתן גם לרכוש כמה דגמים של חברת מאזדה מודל 2021, למשל 5 CX שמוצע במחיר של 170 אלף שקל במקום 174 אלף שקל, מחיר יבואן. לצד אלה בולטים באתר של אוטו דיל רכבים של פולקסווגן כמו גם מגוון גדול של דגמי אופל, סובארו ומיני.
אוטו דיל אינה היחידה שמציעה כבר מכוניות שנרשמו לתנועה ממש לפני ימים ספורים. ברשת "טרייד מוביל" מוצעות כבר למכירה מכוניות מאזדה 3 מודל 2021 שרשומות, לפי טרייד מוביל כ"יד ראשונה על שם חברת מימון".
גם באתרי המכירות של שלמה SIXT יש מגוון דגמי 2021 "יד ראשונה אפס ק"מ" – קיה פיקנטו, רנו גרנד קופה, יונדאי אלנטרה, מאזדה 3 ואפילו סקודה קודיאק.
יש לציין כי בניגוד למכוניות שמופיעות באתרי חברות הסחר, ייתכן שבמקרים של חברות ליסינג שמבצעות את המכירה, הדגם המבוקש לא יהיה בהכרח זמין ללקוח לרכישה באופן מיידי, אך המכוניות שמוצעות על ידי חברות הסחר - כבר נמצאות במגרשיהן.
כפי שפורסם בכלכליסט – דצמבר האחרון היה חודש שבו יבואני הרכב גייסו במיוחד מספר כפול של אוניות, שהביאו ארצה מעל 60 אלף מכונניות חדשות – ובחלק מהמקרים שבהם קיימים דגמים שיבואני הרכב יכולים "לוותר" על מכירה ישירה שלהם, בין אם מדובר ברכב שמיועד לציי רכב, שכעת מצמצמים רכישות, בין אם מדובר בקשרים עסקיים שמיועדים "לחלוק בעושר" לאור התחזיות למסירות של עשרות אלפי מכוניות בינואר, ובין אם מדובר בהתחייבויות קודמות של יבואני הרכב מול חברות הליסינג וגופי הסחר, שבמהלך החודשים האחרונים נאלצו לצפות כיצד הלקוחות הפרטיים נוהרים לאולמות התצוגה.