בלעדי לכלכליסט
האחים שולץ חוזרים לתחום ההסעדה, מחוזקים בעומר מילר
שלוש שנים אחרי שפוטרו על ידי מנכ”לית קרן אייפקס, ניר ואורן שולץ מקימים חברה מתחרה. הפעם הם חוזרים לתחום רווי מתחרים שספג פגיעה קשה מהקורונה
האחים שולץ חוזרים לתחום ההסעדה, כשלוש שנים לאחר שהודחו על ידי זהבית כהן מחברת ההסעדה שייסד אביהם, וימים לאחר תום תקופת הצינון אליה התחייבו. ל"כלכליסט" נודע כי אורן וניר שולץ פותחים בחודש הבא חברת קייטרינג חדשה, בשם Food House, ובמקביל לה מקימים רשת מעדניות בשותפות עם השף עומר מילר, שישמש גם כפרזנטור של חברת ההסעדה ושל המעדניות. מילר יחזיק 10% מרשת המעדניות בשותפות עם משפחת שולץ.
אורן וניר שולץ ניהלו את החברה המשפחתית עד לרכישת השליטה בה על ידי חברת סוואן שבבעלות קרן אייפקס ב־2015. אייפקס רכשה 80% משולץ לפי שווי של 200 מיליון שקל, ולאחר כשנתיים הדיחה את האחים מהחברה ומינתה מנכ”ל חיצוני. בין הצדדים הוחלפו האשמות, כשאייפקס גרסה כי העסקה שהובילו בעיר הבה”דים היתה הפסדית, בעוד הם טענו ליחס מזלזל. האחים הגישו נגד קרן אייפקס תביעה בינואר 2017 בטענה שהם הושפלו ופוטרו משולץ ללא מכתבי פיטורים וללא פיצויים. התביעה הסתיימה לא מזמן בהסכם פשרה. ב־1 בינואר 2021 הסתיימה תקופת הצינון של האחים אליה התחייבו.
אל התחום שבו גדלו הם חוזרים דווקא בתקופה בעייתית. ענף ההסעדה הוא ענף רווי שחקנים ותחרותי, והוא עבר שינויים ומיזוגים טרום המשבר. השחקניות המרכזיות — עידית, סודקסו, שולץ ומאכלי הצפון — מחזיקות כ־50% מהענף. במהלך הקורונה, כשמרבית עובדי ההייטק עברו לעבודה מהבית, ירד היקף העבודה של החברות בכ־25%.
החברה החדשה מעסיקה בשלב זה 10 עובדים, מרביתם בני המשפחה. כצעד ראשון, האחים הצליחו לסגור מעגל עם זכייה ראשונה במכרז של חברת מאבניר מרעננה, לשעבר חברת קומברס, שבשנות ה־90 היתה הלקוח הראשון מתחום ההייטק ששכר את שירותיה של שולץ. לעסק נכנס גם האח הצעיר, חיים שולץ, שיהיה אחראי על הרכש, ואורן יכהן כמנכ”ל חברת ההסעדה. ניר יהיה אמון עם עומר מילר על התפריט.
מילר יהיה הפנים של המותג, ששמו עדיין לא נקבע סופית. המעדנייה הראשונה צפויה להיפתח בסמוך לפסח הקרוב ובימים אלה בוחנת החברה שם שתחתיו ימותגו המעדניות. המעדניות ייפתחו במרכזי מסחר שכונתיים על שטח של 200–150 מ"ר ובהשקעה של 1.5–1 מיליון שקל לסניף. במהלך 2021 מתכוונת החברה להקים ארבע מעדניות. במעדניות יימכרו בשרים, גבינות, יין, פירות וירקות ואוכל מוכן לפי תפריט שיבנה מילר.
הקמת המעדניות ביחד עם חברת ההסעדה, נועדה לתת ערך מוסף לעובדי חברות ההייטק בסופי שבוע. החברה תציע לחברות להקים בימי חמישי במתחמי ההייטק מתחם של המעדניה. "לא נעשה את אותו הדבר שעשינו 40 שנה", אומר אורן שולץ. "נקים רשת מעדניות שתיתן ערך לחברות. הפעם אנחנו רוצים לעשות את זה מדויק ונזקק את החברות שנעבוד איתן. המטרה היא להתמקד ולהביא לקוחות רווחיים בלבד, שתהיה להם סינרגיה למעדניות".
ענף ההסעדה נחתך במשבר הקורונה והעובדים עברו לעבוד מהבית. זה לא מסוכן לחזור עכשיו לתחום?
"העבודה נפגעה, אבל אנשים ממשיכים להזמין משלוחים הביתה וגם בזה אנחנו רוצים לתת פיתרון, ולהתאים תפריט של עומר בחמגשיות כי זה לצערי מה שיש כיום. זה עידן אחר וחדש, ונתאים את עצמנו אליו".
מה עשיתם מאז שעזבתם את שולץ?
"עסקנו בנדל"ן בחברה המשפחתית".