שוק הגיימינג הסיני מתברגן: נינטנדו מכרה מיליון יחידות סוויץ' בסין ב-2020
קונסולת המשחק של נינטנדו הושקה בעולם ב-2017, אולם החלה להימכר בסין רק בשנה שעברה, בשיתוף פעולה עם טנסנט. מדובר בחדירה משמעותית של קונסולה לשוק הגיימינג הגדול בעולם, עם כ-660 מיליון גיימרים שבעיקר משחקים במובייל
- מרכז eSports ענק יקום בשנחאי בהשקעה של 1.5 מיליארד דולר
- בגלל הגודל: איקאה הציבה דגמי דמה לפלייסטיישן ואקס-בוקס בסניפיה
- זאת העסקה הכי 2021 בעולם: אפיק גיימס רוכשת קניון נטוש ב-95 מיליון דולר
מדובר בהישג משמעותי במדינה המאוכלסת ביותר בעולם, שהצמיחה האדירה שלה מיקמה אותה על הכוונת של אינספור חברות ברחבי העולם. ועדיין, מיליון קונסולות אינן הרבה – בוודאי לעומת הערכת נינטנדו כי תמכור בין מרץ 2020 למרץ 2021 כ-24 מיליון קונסולות ברחבי העולם.
שוק הגיימינג הסיני הוא הגדול ביותר בעולם, אולם הוא מרוכז באופן כמעט בלעדי במובייל. לפי Statista בדצמבר 2020 היו בסין כ-660 מיליון גיימרים במובייל ויותר מ-320 מיליון גיימרים במחשבים אישיים - כמעט כולם שחקני מובייל במקביל. כפועל יוצא, תעשיית הגיימינג הסינית מתמקדת כמעט באופן בלעדי בפלטפורמות האלו. אלא שתהליכי התברגנות מואצים ועלייתו מעמד ביניים עירוני מייצרים סוג חדש של גיימר סיני, עם יותר כסף להוציא על מותרות כמו קונסולה – לעומת סמארטפון, שיש כבר כמעט לכולם ושמרבית המשחקים בו הם חינמיים בבסיסם.
רכישת קונסולות משחק אף היתה אסורה בחוק בסין בין השנים 2000 ל-2014, בטענה כי הן מובילות להתמכרות למשחקים בקרב ילדים. גם בתקופה זו היו בסין קונסולות מיובאות, ואחזקתן לא נחשבה לפלילית. במקביל לעליית ההייטק הסיני, הרגולציה הזו עברה כמה הקלות עד שהוסרה ב-2015, אולם ההשפעה שלה על הרגלי הצריכה והגיימינג של הסינים ניכרת עד היום.
ההשקה הרשמית של סוויץ' בסין היא פרי שיתוף הפעולה בין נינטנדו לטנסנט. באפריל 2019 ענקית ההייטק הסינית זכתה באישור מרשויות מחוז גואנגדונג להתחיל למכור את הסוויץ' במדינה. במסגרת שיתוף הפעולה, טנסנט גם מפעילה את שירותי הענן של הסוויץ' במדינה, מבצעת לוקליזציה מלאה לכמה משחקי דגל של נינטנדו והטמיעה בחנות המקוונת של הסוויץ' שימוש בשירות התשלומים של WeChat שבבעלותה.