מוחמד בן סלמן מציג את פרויקט "עיר ללא מכוניות" בעלות של 500 מיליארד דולר
נסיך הכתר הסעודי חשף את המיזם במסגרת חזונו לעתידה של סעודיה, ללא נפט; העיר תאכלס כמיליון תושבים ותיצור 380 אלף מקומות עבודה עד 2030. עבודות התשתית יחלו ברבעון הראשון של השנה בעלות של 200-100 מיליארד דולר
נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמן, חשף את חזונו לעתידה של סעודיה, ללא נפט: עיר ללא מכוניות, ללא כבישים וללא זיהום אוויר.
- גוגל תחבר בין ישראל לסעודיה באמצעות סיבים אופטיים
- ליצרניות הנפט יש סיבה לחשוש מביידן, אבל לא בטווח המיידי
- רווחי ענקית הנפט ארמקו התרסקו, אך היא תשלם דיבידנד נדיב במיוחד
מיזם העיר שמכונה "הקו" (The Line) יהיה חלק מפרויקט בהיקף חצי טריליון דולר שנקרא "ניום" (Neom), כך אמר אתמול בן סלמן בנאום בטלוויזיה. מימוש הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של השנה.
העיר העתידית תאכלס כמיליון תושבים ותיצור 380 אלף מקומות עבודה עד 2030. עבודות התשתית צפויות לעלות בין 100 ל-200 מיליארד דולר.
Neom אמור לעזור לגוון את כלכלתה של יצואנית הנפט הגולמי הגדולה בעולם. הפרויקט, שעליו הוכרז לראשונה ב-2017, ישתרע על פני קרוב ל-26 אלף קמ"ר באזור מרוחק בצפון-מערב המדינה. הוא מתואר כ"חלום נועז" שיהפוך למרכז עבור טכנולוגיות חדשות ועסקים.
עם זאת, הפרויקט מעורר ספקנות ומחלוקות פוליטיות. בין היתר, אנליסטים מטילים ספק ביכולתו למשוך את ההשקעות שלהן הוא זקוק. "יסוד ההשקעות ב'קו' הוא מענק של חצי טריליון דולר ב'ניום' מצד הממשלה הסעודית ומשקיעים מקומיים במשך עשר שנים", אמר בן סלמן.
"מדוע אנחנו מקבלים את הקרבת הטבע לטובת פיתוח?", שאל נסיך הכתר, וציין את עליית מפלס פני הים והתגברות זיהום האוויר בעולם. לדבריו, העיר תהיה "מהפכה עבור המין האנושי. "כל נסיעה ב-The Line תארך מקסימום 20 דקות, והעיר תהיה בנויה סביב פתרונות תעבורה אולטרה-מהירים ואוטונומיים", הדגיש.