בלעדי לכלכליסט
סלופארק תפתח ותפעיל האפליקציה הממשלתית לטעינת רכב חשמלי
החברה זכתה במכרז משרד האנרגיה. לראשונה יוכלו נהגי חשמליות לאתר באפליקציה אחת את העמדות של כל חברות הטעינה השונות, במטרה להקל עליהם לתכנן נסיעות ארוכות ולהתמודד עם "חרדת הטווח"
סלופארק תפתח ותפעיל את האפליקציה הממשלתית שתאפשר לכל נהג רכב חשמלי לאתר עמדות של כל חברות הטעינה השונות. החברה זכתה במכרז משרד האנרגיה לאספקתה, והיא תתחיל לפעול בחודשים הקרובים.
- החל מ-2020: שעת חניה חינם בירושלים לתושבי העיר
- "אנחנו נהיה חלק בלתי נפרד ממהפכת הרכב האוטונומי": שיחה חופשית עם מנכ״ל סלופארק
- סלופארק מתחרה על כיסם של הנהגים: הודיעה כי לא תגבה עמלת הפעלה בכל חניה
נהגי החשמליות יקבלו מידע גם על מחירי הטעינה בכל עמדה, האם היא פנויה לשימוש, והאם היא תקינה. עם זאת, האפליקציה לא תאפשר לשלם דרכה על הטעינה. משרד האנרגיה יוכל לקבל דרך האפליקציה מידע על השימוש בעמדות הטעינה, כדי להעריך ביקושים בזמן אמת, ולתת להם מענה. סלופארק תתוגמל לפי קצב ההצטרפות של חברות הטעינה לשירות.
בישראל פועלות מספר חברות טעינה, כמו ג'ינרג'י, אפקון, EV-EDGE, סונול-EVI ועוד, שמפעילות רשתות נפרדות ולכל אחת אפליקציה משלה, המאפשרת לאתר רק את העמדות באותה רשת.
מדובר במהלך נוסף להתמודד עם חרדת הטווח של נהיגה ברכב חשמלי, והוא מגיע בהמשך להשקעה של משרד האנרגיה בהקמת 2,500 עמדות טעינה איטית ומהירה ברחבי הארץ, בסבסוד בסך 30 מיליון שקל.
עד עתה קמו למעלה מ-350 נקודות טעינה, ועד סוף שנת 2021 צפויות לקום יתר הנקודות. עמדות אלו יהוו את בסיס הטעינה הראשוני במרחב הציבורי, ויותקנו לאורך כבישים מהירים, בשטחי רשויות מקומיות ובקניונים, חניונים, מוקדי ציבור ומקומות עבודה.
ב-2020 נמכרו בארץ כ-1,500 מכוניות חשמליות, נתח של שוק של 0.7%, בעוד שבאירופה מגיע נתח השוק שלהן כבר ליותר מ-15%. השנה צפויים להגיע יותר מ-10 דגמי חשמליות חדשים, ביניהם דגמי טסלה, דגמים של איוויס וסרס הסיניים, סקודה חשמלית ראשונה, ועוד, וקצב המכירות צפוי לזנק לכ-4,000 יחידות.
גיא סלוק, מנכ"ל סלופארק, אמר כי "החברה רואה בשיתוף הפעולה ובזכייה במכרז של משרד האנרגיה יעד אסטרטגי בשוק הרכבים החשמליים והתחבורה הירוקה. כחלק מהרחבת מערך השירותים לנהג, סלופארק תהיה שחקן מוביל בשוק עמדות הטעינה ברמת פלטפורמת המידע והתשלום העתידי שיתאפשר לנהגים".
מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, אמר כי "האפליקציה תאפשר לציבור הנוסע ברכב חשמלי לתכנן את מסלול הנסיעה בתבונה, תוך צפייה בזמן אמת בזמינות עמדות הטעינה של כלל החברות הפועלות בישראל, במסגרת המאמתים שלנו לקדם תחבורה חשמלית בארץ".
משרד האנרגיה גם פועל להביא לממשלה הבאה הצעות לתיקוני חקיקה על מנת להאיץ את נושא טעינת הרכב החשמלי בישראל, כמו שינויים שיקלו על התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים.