למרות הקורונה: מספר ההרוגים בתאונות אוויריות קטלניות עלה ב-2020
על רקע המשבר שהשבית את תעשיית התיירות, חלה ירידה של יותר מ-50% במספר המטוסים שהתרסקו בשנה החולפת. למרות זאת, מספר ההרוגים בתאונות אוויריות עלה מ-257 ב-2019 ל-299 ב-2020
מספר ההרוגים בתאונות תעופה של מטוסים מסחריים גדולים עלה ב-2020 ל-299 ברחבי העולם, למרות שמספר המטוסים שהתרסקו ירד ביותר מ-50%, כך עולה מבדיקה שערכה פירמת הייעוץ לתעופה To70.
- מטוס עם 107 נוסעים התרסק בפקיסטאן; הערכה: אין ניצולים
- ראש ממשלת קנדה: איראן הפילה את המטוס האוקראיני
- שש דקות לאחר ההמראה: מטוס אוקראיני התרסק באיראן, אין ניצולים
על פי הפירמה ההולנדית, ב-2020 התרחשו 40 תאונות שבהן היו מעורבים מטוסי נוסעים גדולים, כאשר חמש מתוכן היו קטלניות והביאו ל-299 הרוגים. לעומת זאת, ב-2019 היו 86 תאונות אוויריות, כאשר שמונה מתוכן היו קטלניות והביאו ל-257 הרוגים.
מטוסים מסחריים גדולים רשמו, בממוצע, 0.27 תאונות קטלניות לכל מיליון טיסות ב-2020, לעומת 0.18 תאונות קטלניות למיליון טיסות ב-2019.
הירידה במספר ההתרסקויות נרשמה בזכות ירידה חדה במספר הטיסות עקב וירוס הקורונה. אתר Flightradar24 דיווח שמספר הטיסות המסחריות אחריהן עקב ב-2020 ירד ב-42% ל-24.4 מיליון. יותר ממחצית מקרי המוות שנספרו בסקירה של To70 הגיעו מהתרסקותה של טיסת יוקראיניאן איירליינז שיורטה באיראן בינואר 2020, ובה נהרגו 176 בני אדם. התאונה השנייה מבחינת הקטלניות שלה אירעה בחודש מאי, כאשר מטוס פקיסטני התרסק ו-98 הנוסעים שעל סיפונו נהרגו.
מספר ההרוגים בתאונות טיסה ירד דרמטית בעשרים השנים האחרונות. ב-2005 נרשמו 1,015 הרוגים בטיסות מסחריות ברחבי העולם. בחמש השנים האחרונות נרשם ממוצע שנתי של 14 תאונות קטלניות של מטוסים מסחריים ומטוסי מטען, שהביאו ל-345 מתים בממוצע.
ב-2017 רשם מגזר התעופה את השנה הבטוחה שלו בהיסטוריה, עם שתי תאונות קטלניות בלבד בהן היו מעורבים מטוסים לטווחים קצרים. בתאונות אלה נרשמו 31 מקרי מוות. במקביל לא נרשמו תאונות של מטוסי נוסעים גדולים עם מנועי סילון. בארה"ב לא אירעה תאונה קטלנית מאז פברואר 2009, ואשה אחת בלבד נהרגה עקב תאונה אווירית בתקופה הזאת.