קווואליטס השלימה גיוס לפי שווי של 73 מיליון דולר - כמעט מחצית משווי מנרב, המחזיקה ברוב המניות
יצרנית החלבונים לספורטאים קווואליטס גייסה 10 מיליון דולר; השווי שנקבע לה במטבע ישראלי עומד על כ-235 מיליון שקל - שווי השוק של מנרב, שהובילה את הגיוס, עומד על 540 מיליון שקל; למרות אחזקות הרוב של מנרב, שעלתה ב-4% לנתח של 58%, בשל מיעוט נציגיה בדירקטוריון, היא לא מחזיקה בפועל בשליטה
מנרב אחזקות דיווחה היום על השלמת סבב גיוס בהיקף של 10 מיליון דולר לחברת סטארט אפ בשם קוואליטס, שמפיקה ומשווקת אומגה 3 וחלבונים שמופקים מאצות. את הגיוס הובילה קרן הפוד-טק פיק-ברידג' (PeakBridge).
- לאחר עיכוב הקורונה: ישראל קנדה השלימה את רכישת מנרב פרויקטים
- בעלי המניות של היזם התחלפו? ניתן לבטל פינוי־בינוי
- הקורונה חתכה את המכירות של מנרב פרויקטים ורוטשטיין
למרות שמנרב הזרימה 30% מסכום הגיוס, עלה שיעור החזקתה בקוואליטס ב-4% ל-58%, זאת הודות להמרת הלוואות בעלים שהעמידה להון מניות. הגיוס הנוכחי התבצע לפי שווי של כ-73 מיליון דולר (אחרי הכסף) לקוואליטס, או כ-235 מיליון שקל - כמעט מחצית שוויה של מנרב שעומד על . 540.6 מיליון שקל.
לפי הדין והפסיקה בארה"ב, בניגוד למצב בארץ, אי אפשר לשלוט בחברה אמריקאית ללא רוב דירקטוריון. לכן מנרב שאין לה רוב בדירקטוריון קוואליטס האמריקאית, איבדה את השליטה הפורמלית. וכתוצאה מכך, הפסיקה לאחד את קוואליטס בדוחות הכספיים ועדיין החזיקה במעל ל-50% מהון המניות של החברה - כאמור הנתח שלה יעלה עתה ל-58%.
ההשקעות של מנרב והשותפים בקוואליטס מיועדת להרחבת בסיס הלקוחות של מוצרי הסטארט אפ באמצעות חיזוק המודעות השיווקית למותג, הרחבת קו המוצרים לרבות מוצרי החלבון הצמחי (פרוטאין), העמקת המחקר המדעי, וכן חדירה לשווקים גיאוגרפיים נוספים.
קרן פיקברידג' התחייבה להשקיע כ-5 מיליון דולר, ולצידה ישתתפו בגיוס 3 משקיעים נוספים בסכום נוסף כולל של כ-2 מיליון דולר, כאשר את יתרת הגיוס, בהיקף של כ-3 מיליון דולר, תשקיע מנרב עצמה, מתוכם כ-1.2 מיליון דולר במהלך הרבעון הרביעי של 2020.
קוואליטס פיתחה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית לייצור מוצרי תזונה צמחיים המופקים מאצות. החברה מפיקה כיום אומגה 3 מאצות, בעיקר תחת המותג IWI, וכן נמצאים בפיתוח על ידי החברה מוצרי חלבון (פרוטאין) מן הצומח, לרבות חטיפי אנרגיה, תוספי חלבון לספורטאים, חטיפים ושייקים. החברה מוכרת את מוצריה הממותגים הן באופן ישיר והן דרך רשתות המזון והקמעונאות השונות בארה"ב.