ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת התחזיות

מנכ"ל בזן: "ועדת המנכ"לים לבחינת עתיד מפרץ חיפה סימנה את הפתרון מראש"

כך אמר משה קפלינסקי בפאנל בוועידת התחזיות של כלכליסט, בשיתוף המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, ובהשתתפות יו"ר דירקטוריון דור אלון ישראל יניב, יו"ר ומנכ"ל דלק פי גלילות משה קראדי, ומנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה חן בר יוסף, שאמר: "זו אכן הייתה שנה של רכבת הרים משוגעת, אבל אנחנו לא חושב שהיא תשליך על העתיד"

ליאור גוטמן 13:5629.12.20
משבר הקורונה והטלטלות שעבר הסקטור בישראל ובעולם גררו את החברות השונות, כמו גם את משרד האנרגיה, לבצע התאמות בתוכניות העבודה שלהם. במסגרת ועידת התחזיות של כלכליסט, שנערכה בשיתוף המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, סיפרו בכירי המנהלים על ההשפעות של המשבר ועל ההתחזיות שלהם לשנה הבאה.

 

 

 

"הייתה לנו שנה משוגעת, ובאפריל מחיר הנפט אף רשם שיא שלילי. בישראל הביקוש לדלקים ירד וזה של הדלק למטוסים כמעט ונמחק, פועל יוצא של משבר הקורונה והסגרים. אז זו אכן הייתה שנה של רכבת הרים משוגעת אבל אנחנו לא חושב שהיא תשליך על העתיד - המשרד שינס מותניים וקידם מעבר למשק של מכוניות חשמליות.

 

"חיברנו את לווייתן וכבר ב-2025 נפטר מהפחם כדלק לייצור החשמל. את הבנזין נצרוך אבל דלק המטוסים שנפטרנו ממנו יחזור לשימוש", מסביר מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה חן בר יוסף. בהתייחסו לרצון לשנות את תמהיל הפעילות בפרץ חיפה אמר שמטרת הבחינה ראויה.

 

מימין: משה קפלינסקי, ישראל יניב, חן בר יוסף, משה קראדי, פאנל אנרגיה בוועידת התחזיות מימין: משה קפלינסקי, ישראל יניב, חן בר יוסף, משה קראדי, פאנל אנרגיה בוועידת התחזיות

 

 

"רוצים לשמוע איך משפרים את המצב אבל לצערנו מנסים להציג שם רק מסלול אחד של פתרון. בז"ן לא הבעיה הגדולה שם ורוב הפליטות לא באות ממנו. אנחנו ננסה לשכנע אחרת וחזית הנמל או מיקמוי הנמלים אני מקווה שיצאו בשורות אחרות, לפחות עד שיגיע הרכבת החשמלי", אמר.

 

מנכ"ל בתי הזיקוק לנפט משה קפלינסקי מוסיף ששנת 2020 הייתה שנה אתגרית, במסגרתה כל הדלקים שהתבקשו במשק אכן סופו. "לא פיטרנו אף עובד ולא שלחנו אף אחד לחל"ת. העתיד לטווח הקצר יותר מרגיע אותי ועם כניסת החיסונים נחזור לביקושים שאנחנו מכירים עם יישור קו באמצע השנה. מנגד לטווח הארוך אין חולק שנסתגל כולנו לעולם אחר של כלכלה דלת פחמן, והשאלה היא לא 'האם' אלא 'איך עושים את התהליך', ואני מאמין שהוא חייב להתקיים תוך שיתוף פעולה בין הממשלה, התעשיה עם האקדמיה והמחקר. אין דרך אחרת אחרת לעשות את זה נכון".

 

לדבריו, "אני רואה מה קורה בעולם והנה הולנד פרסמה תכנית רב שנתית לשנת 2050 עם צמצום ניכר בפליטות ה-CO2, אבל זה לא בא כאמירה אלא כתוכנית שמכניסה את התעשיה לעניין עם סובסידיות והלוואי שאצלנו יהיה אותו דבר", אמר. בהתייחסו לבחינה לסגירת בזן אמר שהחברה נתנהלת באי ודאות. "רק לאחרונה קיבלנו מענק ממשרד האנרגיה לקדם תכנית חלוץ למעבר למימן. אנחנו בכיוונים האלה. אני לא אופטימי על ועדת המנכ"לים - נפגשתי איתם ואני שומע את הקולות. לדעתי ירו חץ ואח"כ הלכו לסמן מטרה. זו שגיאה ולהבנתי לא התעסקו לאבני הדרך או במשמעויות על המשק. לבוא ולהגיד שסוגרים את בזן בשנה מסויימת זה נראה לי לא רציני", אמר.

 

יו"ר דירקטוריון דור אלון ישראל יניב, סיפר במסגרת הפאנל שעבורם התמודדות הייתה גם עם עובדים שיוצאים לחל"ת, גם עם ירידה בביקושים לדלקים אבל במקביל עם עליה בהיקפי הרכש בחנויות הנוחות. "אנשים ראו את סטור האנרגיה כרכבת הרים, אבל אנחנו ישבנו בתוך הרכבת וקילומטר שלא נסעו כבר לא יסעו אותו. אבל לנו היה אירוע אחר שנתקענו עם מלאים ששווי שלהם ירד. נשארנו עם האופטימיות והערכנו שהמחירים לא ישארו ברמת אפס, לא מכרתי מלאים ובהחלט נרשמה התאוששות שסייעה לנו לתקן את הנזקים. אנחנו מעסיקים 3,000 איש וזה מאתגר ולגבי הקמעונאות שם המשחק הוא גיוון".

 

בהתייחסו לשימוע לביטול גז בישול בבתים חדשים, יניב הציע למשרד האנרגיה "לתת לעקרת הבית עם מה לבשל. תופעה אחרת שלא דנים בה הוא יבוא של שמנים שמהולים בסולר מבלי לשלם מס. המדינה מפסידה לדעתי כמיליארד שקל בשנה מהייבוא הזה, ולא נראה לי נכון שכולם מתעלמים מזה", אמר.

 

משה קראדי, יו"ר ומנכ"ל דלק פי גלילות סיפר שאצלו עדיין עוסקים באחסנת מוצרי נפט וניפוק תזקיקים שונים ללקוחות. "הפעילות של החברה עברה מקבוצת דלק למשפחת אבו, וזה מעניין לראות את התפיסה של שני גופים שונים לגבי התנהלות החברה. ישראל יניב דיבר על הרכבת, אנחנו מתדלקים אותה והכל מתחיל בשרשרת האספקה - אם אלו דלקים לרכב או חברות תעופה הפעילות ירדה, ובצד האחסון פחות נפגענו. מנגד הדירושות הרגולטוריות גדלו ואין קיטון בהוצאות", אמר. בהתייחסו לכניסה של הרכב החשמלי וההשפעה שתהיה על אחסנת הדלקים אמר שהם לא מוטרדים. "אם יכולתי לתת מענה לכל הביקוש הייתי יכול למכור עוד אכסון, ולכן אנו עוסקים היום במעבר לאחסון גז בישול או הקמה עוד מתקני אכסון לדלקים אחרים. בעשור הקרוב לא חושב שתרשם השפעה על המשק".
x