ועידת התחזיות
"כשבוריס ג'ונסון צייץ תמונה של ישיבת קבינט ראשונה שהתקיימה בזום, הבנתי שהכל השתנה"
את הדברים אמר מגנוס פאלק, יועץ ל-CIO בזום העולמית, במסגרת ועידת התחזיות 2021 של כלכליסט. פאלק: "אנשים זקוקים לאנשים וגם אני מתכנן לעשות את אם כל המסיבות ברגע שאוכל, אבל בה בעת יש הבנה גלובלית היום כמה הווידאו יכול להעלות את פריון העבודה ולצמצם את הנסיעות הלא נחוצות"
"הרגע הגדול ביותר מבחינתי השנה היה כשבוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, צייץ תמונה של ישיבת הקבינט הדיגיטלית הראשונה שהתקיימה בזום. אמנם היינו חברה מצליחה כבר אז, שהונפקה ב-2019 ורק עלתה, אבל היינו מוכרים בעיקר בקהילה העסקית. בציוץ התמונה ההיא בסוף מרץ הבנתי שהכל השתנה. אנשים גילו שזום יכולה לעזור להם להמשיך לנהל את החיים", כך אמר מגנוס פאלק, יועץ ל-CIO (סמנכ"ל מערכות המידע) ב-ZOOM העולמית בראיון לכתבת כלכליסט סופי שולמן, שנערך במסגרת ועידת התחזיות 2021 של כלכליסט בשיתוף בנק הפועלים ופסגות בית השקעות.
"אחרי המהפך הזה היו לנו גם כמה ימים קשים במונחי אבטחה בסוף מרץ", הודה פאלק, "זה נבע גם מכך שלפתע השתמשו בנו לא רק שימוש מקצועי, אלא גם שימוש רחב - ומכיוון שכך, גם חלק גדול ממומחי הסייבר החלו לבחון אותנו ולפרסם את התוצאות. כתוצאה מאירועי האבטחה והפריצות שהיו לשיחות זום, אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום, הכריז על תוכנית אבטחה בת 90 יום שבה כל המהנדסים בחברה היו ממוקדים באבטחה. בסוף התהליך הכנסנו גם הצפנה מלאה מקצה לקצה. התחלנו לעבוד עם חברות האבטחה המובילות והיום יש לנו את ההצפנה מקצה לקצה שזמינה גם למשתמשים בחינם וגם, כמובן, לאלו בתשלום".
פאלק סירב לנקוב במספרים אודות נתח השוק של זום מול מתחרותיה, ובהן מיקרוסופט טימס, אך הזכיר כי באפריל פירסמה החברה כי היו לה 300 מיליון משתתפים פעילים בפגישות, לעומת 10 מיליון בדצמבר 2019. "חווינו עלייה של פי 30 במשתמשים, וזה די מיוחד בכל קנה מידה", הוא אמר.
לשאלה כיצד תשכנע זום להמשיך להיפגש וירטואלית באמצעותה, כאשר ב-2021 כבר ניתן יהיה לקיים יותר אירועים פיזיים ופגישות פנים מול פנים, השיב פאלק: "אנשים זקוקים לאנשים וגם אני מתכנן לעשות את אם כל המסיבות ברגע שאוכל, אבל בה בעת יש הבנה גלובלית היום כמה הווידאו יכול להעלות את פריון העבודה ולצמצם את הנסיעות הלא נחוצות. 75% מהעובדים רוצים להמשיך בפורמט כלשהו של עבודה היברידית ורוב העסקים מתנסים בזה, גם אם עוד מוקדם מדי לומר כיצד ייראה העתיד.
"לגבי זום ספציפית, אנשים אומרים לנו שהם ממשיכים להשתמש בה כי היא מאוד פשוטה לתפעול, ולכן הם גם מצליחים ללמד את ההורים והסבים והסבתות להשתמש בתוכנה. אנשים נוטים להשתמש בדברים שגורמים להם אושר. נכון שפנינו לשיחות ועידה בווידאו בעקבות אילוץ, אבל בסופו של דבר זה עזר לאנשים להיות מעט יותר מאושרים במהלך המגפה. זום גם נותן את האפשרות לעשות דברים כשאנשים רוצים לעשות את זה ולא כשחייבים, וכך לאזן טוב יותר בין הפנאי לעבודה".