פרסום ראשון
בתוך שנתיים: זינוק של 36% בהשקעות בתחבורה ותשתיות בירושלים
דירקטוריון מוריה, חברת הפיתוח העירונית, אישר את תוכנית העבודה ל-2021 - בהיקף של 2.2 מיליארד שקל, בעיקר עבור הרכבת הקלה והכבישים. משרד התחבורה יממן 70% מהתקציב, העירייה את ה-30% הנותרים
דירקטוריון חברת מוריה, חברת הפיתוח העירונית של ירושלים, אישר אתמול (ב') בערב את תוכנית העבודה של החברה לשנת 2021. מדובר בתוכנית הכוללת ביצוע פרוייקטי תחבורה, פיתוח ותשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור, בהשקעה כספית של כ-2.2 מיליארד שקל, הגדולה ביותר אי פעם. תוכנית העבודה של 2020 עמדה על 1.8 מיליארד שקל ושל 2019 על 1.6 מיליארד שקל.
חברת מוריה משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה. כך, מוריה מופקדת בין היתר על ניהול וביצוע של מיזמי תחבורה, פיתוח ותשתיות גדולים, פיתוח אורבני והקמתם של מבני חינוך ומבני ציבור ברחבי העיר. משרד התחבורה מממן 70% מתקציבה והעירייה את היתר. החברה צפויה לבצע מספר פרויקטים גדולים בשנה הקרובה.
- התרגיל של רפי פרץ: חילק ברגע האחרון 420 מיליון שקל בירושלים
- עשרות התנגדויות לתוכנית להרחבת הכנסת: כרוכה בעקירת 700 עצים
- ג'רמי בלנק וקרן יורק מימשו שעבוד והשתלטו על וולדורף אסטוריה ירושלים
ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה: סיום הארכת הקו האדום, בשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, עם השלמתם של שני המקטעים האחרונים - בחלק הדרומי עד למגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין-כרם ובחלק הצפוני עד לשכונת נווה יעקב, ומסירתם לזכיינית החדשה, חברת שפיר ושותפתה CAF הספרדית, להנחת המסילה בשניהם, כך שאורך הקו יגיע ל-22 ק"מ. במקביל נמצאים בביצוע מקטעי הקו הירוק, קו הרכבת השני בירושלים. הקו הירוק, באורך של כ-19 ק"מ, יתחיל בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים ויסתיים בשכונת גילה ויכלול שלוחות לשכונת גבעת שאול ולשכונת מלחה.
פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית: ברבעון השני של 2021 תחל מוריה בביצוע עבודות הכרייה של 4 מנהרות באורך כולל של 4.5 ק"מ ובעומק מקסימלי של כ-40 מטר, מתחת לשלושה צמתים ראשיים - צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. מדובר בפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בשנים האחרונות בצפון ירושלים שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באיזור.
פרויקט מחלף סחרוב: במהלך 2021 יושלם במלואו מחלף סחרוב החדש, שכבר פועל חלקית בתצורה החדשה, תוך ביטול הרמזור לבאים לירושלים. עם השלמת המחלף יבוטל הרמזור גם ליוצאים מהעיר.
פרויקט הכניסה לעיר - שדרות שז"ר (חניון ופורטלים): במהלך 2021 צפויות להסתיים בשדרות שז"ר שליד בנייני האומה עבודות השלד של קומות החניון התת-קרקעי בן 5 קומות, שיכיל כ-1,300 מקומות חניה. בנוסף מבוצעת במסגרת הפרויקט הפרדה מפלסית לתחבורה ציבורית ולכלי רכב פרטיים ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל.
פרויקט הכפלת כביש המנהרות (60): כרייה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הקמת גשר וכן הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון ונתיב תחבורה ציבורית מתחלף.
פרויקט הכביש האמריקאי: פרוייקט התשתיות הגדול ביותר במזרח ירושלים מאז איחוד העיר, הכולל הקמת כביש אורכי מרכזי המחבר בין השכונות במזרח העיר מצפון לדרום ומדרום לצפון, באורך של כ-10 ק"מ.
הקמת נתיבי תחבורה ציבוריים: הרשימה כוללת נת"צ שדרות בגין (דרום) ונת"צ מהכניסה לעיר דרך רחוב ירמיהו ושמגר-שפע חיים ועד להר חוצבים.
מסוף וחניון האוטובוסים 4/9 במחלף גולדה מאיר, בצפון העיר: הקמת מסוף נוסעים וחניון אוטובוסים לקווים עירונים ובן-עירוניים בשטח של כ-20 דונם, עם כ-215 מקומות חנייה לאוטובוסים.
הקמת מבני חינוך ומבנים ציבוריים: 17 מבני חינוך חדשים במזרח ובמערב העיר, הכוללים 122 כיתות בתי-ספר ו-7 גני ילדים אשר חלקם יימסרו לקראת חודש ספטמבר 2021, לפתיחת שנת הלימודים הבאה.
פיתוח אורבני:
פיתוח בשכונות החדשות כמו מורדות ארנונה, הכולל פיתוח שטחים ציבוריים, תשתיות ומערכת הכבישים, הקמת גני משחקים חדשים, פארקים וגינות ציבוריות. עוד ברשימה: שדרוג גן סאקר, מגרשי ספורט, הקמת מערך שבילי אופניים ושבילי הליכה, ועוד.
"מדובר בבשורה ענקית לתושבי ירושלים ובאחד הצעדים החשובים לפיתוח העיר", אומר ראש העיר ירושלים ויו"ר מוריה, משה ליאון. "תוכנית העבודה של מוריה ל-2021 תמשיך את מהפכת הבנייה והתשתיות בבירה".
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, הוסיף כי "כחלק מיישום מדיניות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, מוריה תמשיך לאורך 2021 את מהפכת פיתוח התשתיות והתחבורה בירושלים עם היקפי ביצוע משמעותיים".