לימונדה מלימון: איך הפגיעה במסחר יכולה להיות גם הזדמנות לצמיחה
המפגש השלישי בסדרת "מחשבים ארגון מחדש" של כלכליסט ומיקרוסופט מתמקד בתחום המסחר - איך באמצעות הטכנולוגיה אפשר להפוך את אתגר הריחוק החברתי וצמצום פעילות החנויות, להזדמנות?
"עם התפרצות הקורונה עסקים רבים שהאיצו את המעבר לדיגיטל הזניחו את היבט ההאבטחה. עכשיו זה מתחיל להשתנות" – כך אמר לירון דמרי, מייסד Forter, שעוסקת במניעת הונאות, בכנס שבוע צמיחה דיגיטלית של כלכליסט ומיקרוסופט.
"ברגע שכולנו נאלצנו לעבור ממודל שבו עיקר הפעילות מתרחש באופן פיסי, למצב שבין לילה חנויות נסגרות והערוץ היחיד שנשאר הוא דיגיטלי, נדרשנו לכמה שינויים שקורים ביחד וקורים מהר. לכן כל מה שקשור לשכבות הגנה וזהירות קצת נזנח", הוסיף דמרי, שדיבר בפאנל בהנחיית נטע לי בינשטוק מכלכליסט.
לכל הכתבות והסרטים מכנס "מחשבים ארגון מחדש" לחצו כאן
"כמעט שנה לתוך סביבת הקורונה, גם עסקים שהתחילו מלוודא שהם יכולים לחדש את שרשרת האספקה או אפילו להקים אתר, צריכים להתפנות כדי לוודא שהם מספקים לעצמם מערכי הגנה".
ד"ר תומר סיימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל, הוסיף בהקשר זה: "המעבר לדיגיטל הואץ במשבר הקורונה, מעסקים קטנים לעסקים גדולים. אבל חלק מהמעבר זה לעשות נכון, לדעת לבחור נכון את השותף לדרך. השימוש בענן בצורה חכמה יכול להקטין את וקטור ההתקפה בצורה משמעותית. יש כלים שמאפשרים למנהלי אבטחה בארגונים לקבל ניטור בזמן אמת של התהליכים האלו, ולקצר את משך הזמן שאפשר לאתר מתקפת סייבר. זה רלוונטי גם לעסקים קטנים. אם משתשמים בכלים של מיקרוסופט, מקבלים את רמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר בהיסטוריה האנושית. המעבר לדיגיטלי הכרחי, אי אפשר לעצור את הקדמה, אבל צריך לעשות את זה נכון ובצורה פשוטה. אני צריך להיות מוגן בכל מקום, וזה חלק מהתפיסה שאנחנו נותנים לעסקים".
אביגיל כץ, סמנכ"לית חדשנות בדלתא תעשיות, סיפרה איך חברת ההלבשה התאימה את פעילותה לעידן הקורונה, והבהירה שהיסודות שאפשרו לה להתרגל לשינוי הונחו עוד קודם לפרוץ המגיפה. "לפני כשלוש שנים החלטנו להיכנס בצורה מלאה לעולם הדיגיטל", היא אמרה. "קלטנו דירקטור לדיגיטל ושתי מעצבות ובנינו תוכנית שלוש שנים קדימה כשהגדרנו כמה תחומים".
הראשון קשר עם הלקוחות, ובתקופת הקורונה קרו דברים טובים לקשר הזה, ותצוגה – לארוז מזוודה, להכין מוצרים, לתפור מוצרים, להביא מוצרים מכל העולם, בדים מהודו ואביזרים מסין, הכל הפך לקצר וקל. מצאנו את עצמנו עובדים עם שתי תוכנות שעוזרות להנגיש את הקולקציות, להלביש על אווטאר, עם מידות של אנשים, בצורה מאוד מדויקת ניתן לסובב את הדוגמן או הדוגמנית.
"נושא אחר הוא התאמה של הבגד לגוף. אנחנו עובדים עם חוקר בקנדה על דימוי גוף אדם ולחצים של מוצרים כמו מחטבים. גם מצאנו את עצמנו מכשירים שותפים שלנו מהמותגים המובילים בעולם לעבודה אתנו בתוכנות שונות. זה קיבל תאוצה מאוד גדולה מהשבועיים הראשונים של הקורונה. בנוסף פיתחנו אפליקציות עיצוב דיגטליות שיעזרו למעצבים לפתח בצורה טכנולוגית ומדויקת. יש לנו מדפסות תלת ממד כדי לעשות טקסטיל חכם".
כרמלה אבנר, סמנכ"לית תפעול ו-IT בשטראוס מים, תיארה את האתגרים בעבודה מול סין בתקופה הנוכחית: "האתגרים שלנו התחילו עם שרשרת האספקה שלנו בסין, שחוותה לראושנה את קורונה. כמעט שנה אנחנו לא יכולים לנסוע ולהפגש עם השותפים שלנו שם. זה האיץ הרבה תהליכים בדיגיטל, שהתחילו עוד קודם לכן. השותפים בסין עשו מערכי שיווק ופרסום בדיגיטל, בנו מוצרים מחוברים ללקוחות. היינו צריכים לעבוד אתם בבת אחת מרחוק מבלי יכולת לבקר, נאלצנו לנהל את הכל בצורה שונה והרבה יותר מוסדרת.
"להשתמש במערך של תרגום דיגיטלי, משהו שהיה חדש לכולנו, לראות איך יוצרים ערך הדדי במפגשים מרחוק, איך ממשיכים בתהליכי פיתוח משותפים, ישיבות עבודה משותפות. כל המערכים הדיגטליים היו צריכים לשלב כוחות ולעבוד על פלטפורמות שהן גם סיניות וגם מערביות".