כנס אונליין
חברות התעשייה בעידן הקורונה: "למדנו שאפשר לנהל גם מרחוק"
המפגש השני בסדרת "מחשבים ארגון מחדש" של כלכליסט ומיקרוסופט מתמקד בתחום התעשייה - כיצד הטכנולוגיה מאפשרת לחברות להתמודד עם עבודה מרחוק, העדפות צרכניות משתנות ועקומת ביקוש תזזיתית
משבר הקורונה והצורך לנהל מאות עובדים מרחוק מאתגרים את חברות התעשיה והטכנולוגיה השונות, ועקומות הביקוש למוצרים, כמו גם העדפות צרכנים, משתנות לחברות מול העיניים. מנגד, החברות ניצלו את המשבר למימוש הזדמנויות עסקיות חדשות וחלק מהגופים מצאו או ייצרו פתרונות טכנולוגיים שמסייעים למימוש הפוטנציאל שלהם. בפאנל "ניהול עובדים מרחוק", שהתקיים במסגרת כנס שבוע צמיחה דיגיטלית של כלכליסט ומיקרוסופט, ניסו המנהלים הבכירים במשק להסביר את המציאות החדשה.
לכל הכתבות והסרטים מכנס "מחשבים ארגון מחדש" לחצו כאן
"אנחנו באמצעה של מהפכת חדשנות בחברה והתחלנו ליישם את הפתרונות. כך למשל מנתחים את הביקושים בשוק ושיפור תהליכי ייצור בתוך המפעלים ועד לרמת תחזית של תקלות במכשור עצמו. במקביל התחלנו להפעיל צוותי רחפנים שיעברו על קווי ההולכה שלנו כדי לאתר בעיות מבעוד מועד. אנחנו אוספים רעיונות מכל העובדים בעולם, ומאתיים מהם כבר בהליכי פרויקטים", אומרת מירי מישור, סמנכ"לית בכירה למערכות מידע גלובליות בחברת ICL (כיל לשעבר). מישור טוענת ששבועות ספורים לפני משבר הקורונה ICL כבר החלה לתרגל עבודה מרחוק, והבידוד המשיך את המגמה שרק החלה שם.
אסף גל, סמנכ"ל בכיר ומנהל מערכות מידע גלובלי בחברת טבע מסביר שמשבר הקורונה האיץ תהליכים. "אנחנו פועלים בקרוב ל-70 מדינות, ואם התעשיה של התרופות עבדה ביחס לביקורי רופא וחולים, פתאום זה לא קיים ואז הגיע הפתרון הדיגיטלי. מנגד אפשר לכסות אזורים יותר גדולים עם שליטה מרחוק, כאשר עבור תרופות שצריך לתת פיסית זה פחות יישים. הקושי קיים, אבל זו המציאות", הוא אומר. גם בטבע החלו בפרויקט של עבודה מהבית, והקורונה רק האיצה את המגמה לעבור למציאות של 32 אלף איש שעובדים מהבית. "זה לא רק לספק להם ציוד אלא גם הגנות סייבר ורוחב פס. למדנו לעבוד אחרת והתברר שלא תמיד צריך להיות פיסית בכל פרויקט - אפשר גם לנהל מרחוק", אמר.
עדי נוב, סמנכ"ל מערכות מידע גלובלי, כתר, מזכיר שכתר בכל מקרה פעלה בכמה מדינות שונות עוד קודם, ולכן צורת העבודה המבוזרת הייתה מוכרת להם עוד קודם. "כתר לא פיטרה אנשים ואפילו שכרה עובדים חדשים. חשוב לנו לשמור על האנשים וחשוב לנו העתיד, ומשבר הקורונה האיץ תהליכים דיגיטליים תוך פתיחה של חנויות חדשות בהולנד ואנגליה", הוא מספר. לדבריו החברה למדה לתפעל את העסק מרחוק, וללא בעיה.
אריאל סלפטר, סמנכ"ל חטיבת האנטרפרייז במיקרוסופט ישראל, מסביר שהמהפכה הדיגיטלית מחייבת את העובדים לעבוד מרחוק, עם אתגרים של קליטת עובדים חדשים שלא מעורים בחברה ברמת שיתוף שהייתה נהוגה קודם. "התקשורת עם הלקוחות מחייבת אותנו למצוא תחליף לסמול-טוק, אבל עוד לא מצאנו את האיזון בין עבודה מרחוק לעבודה מהבית. הבית הפך למשרד ואנחנו מנסים לעזור לעובדים למצוא את האיזון בין המשרד לבית". סלפטר מזכיר לעניין זה את מרכז הדאטה שמיקרוסופט פותחת בקרוב, מהלך שלטענתם יאפשר ללקוחות שלהם לנהל מרחוק וטוב יותר את המידע שהם נדרשים לו. "מדובר בחלק מרשת ארצית ואחד מ-60 מרכזי מידע שהקמנו בעולם. חברות מתחום התעשיות הביטחוניות או הפיננסיות יוכלו להמשיך לפעול בעולמות דיגיטאלים ללא סכנה. אנחנו משקיעים כמיליארד דולר באבטחת מידע, וזה אף פעם לא נגמר והמשחק בין תוקפים ומגנים לא יעלם", סיכם.