בלעדי לכלכליסט
השאטלים האוטונומיים של מובילאיי יפעלו בשלב ראשון רק בלב ת"א
מהסכמות ראשוניות בין עיריית ת"א למובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס עולה כי שירות השאטלים של החברות, שאמור להתחיל לפעול ב-2022, ינוע בשלב ראשון סביב רחובות ראשיים כמו שדרות רוטשילד, ובהמשך יתרחב לשכונות נוספות. השאטל יפעל במהירות נמוכה מהמותר כאמצעי בטיחות
שירות השאטלים האוטונומיים של מובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס יבואנית פולקסווגן יפעל בשלב ראשון רק בלב תל אביב - כך עולה מן ההסכמות הראשוניות בין עיריית תל אביב ושלוש החברות אשר משתתפות במיזם. נתיבי התחבורה של השאטל ינועו סביב רחובות ראשיים, כמו שדרות רוטשילד.
- עתירה נגד היתר הבנייה לקמפוס מובילאיי בהר חוצבים בירושלים
- מובילאיי עוברת תהליך שמשמעותו: פיתוח הרכב האוטונומי מתעכב
- האם מובילאיי מחליפה מסלול? תחבור לווילר היפנית לפיתוח שאטל אוטונומי
בעת האחרונה גיבשה עיריית תל אביב עקרונות מנחים למיזם השאטל האוטונומי אשר אמור, לפחות ברמת העיקרון, להתחיל לפעול בשנת 2022. עוד עולה מעקרונות המיזם כי רק לאחר פרק זמן בו יתגלה כי השאטל בטוח לשימוש יורחב מעגל הפעולה שלו כך שיוכל לעבוד לדוגמה גם בשכונות עבר הירקון.
מעבר לכך, כדי להיות אפקטיבי מבחינת יכולת הכלת נוסעים, השאטל יהיה כזה שייועד ליותר מארבעה נוסעים. עיקרון נוסף אשר סוכם בין הצדדים קובע כי למרות שהמהירות המותרת באזורים בהם השאטל אמור לפעול נעה בין 30 ל 50 קמ"ש - השאטל יפעל במהירות שתהיה נמוכה מן המהירות המותרת באותו אזור, וזאת כאמצעי בטיחות.
בנוסף, השאטל יוכל לפעול באופו שישתלב ביחד עם תכניותיה העתידיות של עיריית תל אביב להקמת נתיבים אשר ייועדו לתחבורה שיתופית וציבורית.