$
חדשות נדל

"נגמרו הימים ששוכרים חנות לתקופות ארוכות"

על רקע הקורונה, שנתנה דחיפה לחנויות פופ־אפ, הודיעה נלה, המפעילה חנויות כאלה, כי התקשרה בהסכמים עם מותגים חזקים כמו H&M ובילבונג

דרור מרמור 08:1017.12.20

מצוקת בעלי החנויות ברחובות הערים, בשילוב המלאים התופחים במחסנים של הסוחרים הקטנים ושל הרשתות הגדולות לאחר כמעט שנה של קורונה, מזניקה את הפופולריות של חנויות הפופ־אפ – חנויות להשכרה לטווח קצר בלבד. ההודעה שהוציאה לאחרונה לבורסה חברת נלה הציבורית, המפעילה מספר חנויות פופ־אפ בתל אביב, כי התקשרה בהסכמים לפתיחת חנויות לטווח קצר עם רשתות כמו H&M, חברת Kiehls מבית לוריאל פריז ובילבונג מקבוצת פוקס — מצביעה על כך שכבר לא מדובר רק בטרנד שמיועד למעצבים או לחנויות שוליים.

 

חברת נלה של ערי סטימצקי וקובי לקסר רכשה ביולי את השלד הבורסאי של שפע ימים, ובספטמבר רכשה את השליטה (51%) בחברת ספוטנגו, שמפעילה מספר חנויות פופ־אפ בתל אביב, ב־350 אלף דולר ונתח מהכנסות עתידיות. החברה מפעילה שבע חנויות בתל אביב, ועד סוף החודש המספר צפוי לעלות ל־15, שלוש מהן בירושלים. לפי תחזית הבעלים, עד סוף 2021 היא צפויה לפתוח 100 חנויות פופ־אפ, "בשאיפה גם מעבר לים". יזמי ספוטנגו עומדים עדיין בראש החברה, דניאל שושני המנכ"ל וגדליהו בשן מנהל התפעול.

 

חנות פופ־אפ של ספוטנגו. תחזית לפתיחת 100 חנויות עד סוף 2021 חנות פופ־אפ של ספוטנגו. תחזית לפתיחת 100 חנויות עד סוף 2021 צילום: ספוטנגו

 

"נגמרו הימים שמישהו לקח חנות לשנה והשקיע מיליון שקל עוד לפני הפתיחה”, אומר לקסר. “זו מגמה שהחלה לפני הקורונה. זה לא רק בתחום האופנה, אלא גם בתחום האוכל ועוד. בנמל תל אביב ובמתחם התחנה בירושלים תהיה לנו מסעדה שתחליף שף כל חודש. מי שישכור את המסעדה לחודש יקבל מטבח מאובזר ואישורים ממשרד הבריאות".

 

בספוטנגו מנופפים בכ־600 מותגים, קטנים בעיקר, שמעוניינים למכור מפעם לפעם בחנויות אוף ליין שהיא תפעיל ברחבי הארץ. "מעצבת מבאר שבע שמוכרת בגדי ים באינסטגרם רוצה למכור בתל אביב, אבל היא רוצה חנות רק ביוני, לפני הקיץ. אנחנו מציעים לה להעמיד את הסחורה שלה תמורת כ־600 שקל ליום או 3,000 שקל לשבוע, בשילוב אחוזים מהפדיון".

 

מצוקת הקורונה, שבעטיה בעלי החנויות הורידו מחירי שכירות, פועלת לטובת נלה, ובמקביל החברה עשויה להיכנס גם לקניונים: "בעלי הקניונים הבינו שאנו יכולים להיות זרוע החדשנות שלהם. לעודד את המוכרים שפעילים רק באונליין לבוא גם אליהם לאוף ליין".

 

חיזוק נוסף למגמה מתקבל גם מצד הרשויות המקומיות, שמנסות לעזור להחייאת מרכזי הערים. נלה צפויה בקרוב לפתוח מספר חנויות שהיא קיבלה מעיריות, שהכניסו בעצמן יד לכיס כדי לקדם עסקים מקומיים וגם כדי להביא מותגים חזקים.

 

x