לקראת מפץ בשוק ביגוד הספורט העולמי? אדידס שוקלת למכור את ריבוק
ריבוק נרכשה ע"י אדידס ב-2005 עבור 3.8 מיליארד דולר, אולם בשנים שלאחר מכן המשיכו המכירות לרדת; רק מ-2018 דיווחו בריבוק על רווחיות, בין השאר מחוזים עם הזמרות אריאנה גרנדה וקארדי בי וכן בשל סגירת 250 סניפים; אך בוולס פארגו הסבירו כי ריבוק שואב הרבה כספים; ההחלטה הסופית תתקבל במרץ, כך לפי אדידס
יצרנית בגדי וציוד הספורט אדידס, שמנייתה נסחרת בבורסת פרנקפורט בשווי 56 מיליארד דולר, שוקלת למכור את מותג ריבוק, כך לפי הודעה שפרסמה החברה הגרמנית אתמול (ב'). בכירים בחברה הסבירו כי הם מפתחים תכנית חומש חדשה ובמסגרתה בוחנים את התפקיד העתידי של ריבוק.
- אדידס תעלה את מספר העובדים השחורים בחברה
- אדידס ישראל מתחילה למכור ישירות לצרכן באתר חדש
- המהומות אילצו את אדידס, אפל וסטארבקס לסגור סניפים מחדש
"האלטרנטיבות האסטרטגיות שאנחנו שוקלים כוללות הן מכירה פוטנציאלית של ריבוק והן הישארות המותג כחלק מהחברה", נמסר בהצהרה שפרסמו באדידס, שם הוסיפו כי ההחלטה הסופית תפורסם במרץ.
ריבוק זכה להצלחה מסחרית בשנות ה-90, בעיקר הודות להשקת קולקציית נעלי ספורט של כוכבי ה-NBA באותה התקופה: אלן איברסון ושאקיל או'ניל. לחברה היה גם חוזה לעשר שנים בשווי 250 מיליון דולר לייצר את חולצות המדים לליגת הפוטבול. אולם, לאחר סיום החוזה הזה והתחרות שהתגברה בשוק, כולל מצד חברות כמו אנדר ארמור ולולולמון, נקלעה ריבוק לקשיים.
ריבוק נרכשה על ידי אדידס ב-2005 עבור 3.8 מיליארד דולר. אולם בשנים שלאחר מכן המשיכו המכירות לרדת. רק ב-2018, שנתיים לאחר שבאדידס השיקו תכנית ארגון מחדש למותג, דיווחו בריבוק על רווחיות. ההתאוששות הזו נבעה בין השאר מחוזים עם הזמרות אריאנה גרנדה וקארדי בי, וכן בשל סגירת 250 סניפים.
בכל זאת, באדידס שוקלים כעת למכור את ריבוק. לפי האנליסט טום ניקיץ' מוולס פארגו הסיבה לכך היא שריבוק שואב הרבה כספים מהחברה. "הם השקיעו הרבה כסף ומאמצים בניסיון להגדיל את המותג ולשפר את הרווחיות", הסביר ל-CBS ניוז.
"מיליארד דולר - מחיר סביר עבור ריבוק"
"הם השיגו רווחיות אך בשנה שעברה המותג צמח רק ב-2%. כך שהם הגיעו לשלב שבו הם אומרים עשינו כל מה שאנחנו יכולים עם המותג הזה. להערכתו, מיליארד דולר הוא מחיר סביר עבור ריבוק, ואחת המועמדות המובילות לרכישה היא VFC, החברה האם של מותגי ג'נספורט, טימברלנד ונורת' פייס", הוסיף ניקיץ'.
עבור הרבעון האחרון שהסתיים ב-30 בספטמבר דיווחה ריבוק על הכנסות בגובה 403 מיליון דולר, ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשיחה עם משקיעים בחודש שעבר טען מנכ"ל אדידס קספר רורסטד כי ריבוק אינה אטרקטיבית מספיק בקרב חובבי הריצה והטבע. עוד הוסיף כי ריבוק מתמקדת בעיקר בצפון אמריקה, שם ההתאוששות ממגפת הקורונה איטית יותר מאשר באירופה.