"לפני הקורונה דאגנו בעיקר לעובדים שלנו. היום אנחנו דואגים לכולם"
כך אומר רפאל סווירי מייסד ונשיא Walkme בראיון בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט. לדבריו: "היום אנחנו מסתכלים בצורה רחבה יותר - על כל הסביבה שעוטפת אותנו. חשוב לנו מה יקרה למשל לכל הספקים שלנו. אנחנו חיים בתוך עמנו ולכן חשובות לנו גם כל הקהילות שמסביבנו"
"אם לפני מגיפת הקורונה דאגנו בעיקר לרווחת העובדים שלנו, היום אנחנו מסתכלים בצורה רחבה יותר - על כל הסביבה שעוטפת אותנו. חשוב לנו מה יקרה למשל לכל הספקים שלנו. אנחנו חיים בתוך עמנו ולכן חשובות לנו גם כל הקהילות שמסביבנו", כך אומר רפאל סווירי מייסד ונשיא Walkme בראיון במסגרת ועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט.
- WalkMe גייסה 90 מיליון דולר במסגרת סבב G
- נחתם הסכם שיתוף פעולה בין WalkMe לפירמת רו''ח PwC
- אופציות WalkMe - המבוקשות ביותר על ידי משקיעים ב-2018
"לכן, לא ביטלנו למשל את התן ביס לעובדים ולא הורדנו דמי נסיעה, כי אנחנו מעריכים שזה שומר על כל הכלכלה מסביב. הדאגה העיקרית שלי היום היא דווקא מה הולך לקרות לכלכלה בטווח הארוך. לא ספציפית לענף הטכנולוגיה. האנושות וגם בישראל התגברנו על דברים הרבה הרבה יותר גדולים אז נעבור גם את משבר הקורונה. אני אופטימי", אמר סווירי.
Walkme מפתחת פלטפורמות שמסייעות לחברות בתהליך המעבר לדיגיטל (digital transformation) ומאפשרות להן למקסם את המערכות הטכנולוגיות שלהן הן מצד המשתמש שמקבל הדרכות והנחיות כיצד להשתמש בתוכנה והן מצד האנליטיקס שנותן להנהלה תובנות על המקומות הבעייתיים במערכת - מה עובד ומה לא, כדי לשפר את המעבר המהיר שלהן לדיגיטל.
לדבריו, עם פרוץ המגיפה ארגונים רבים נאלצו לעבור בבת אחת לעבוד מהבית ואז גם נוצר ביקוש משמעותי גם בווליום של הפעילות מול הלקוחות והלחץ על האתרים שלהן וגם בפעילות מול העובדים. "בגל השני התחילו להיכנס עובדים חדשים לחברות והבעיה הגדולה היתה איך מקבלים לעבודה אדם שאף פעם לא היה במשרד, לא יכול בכלל להגיע למשרד ולא מכיר כלום. ראינו חברות שממש היו צריכות להמציא את עצמן מחדש. למשל חברת אספקת ציוד לחקלאים שעד לפני המגיפה, נציגי החברה פשוט היו מגיעים לחקלאי פיזית, לשטח, ובודקים מה הוא צריך איזה זרעים או חומרי דישון או ציוד.
"פתאום תוך שבועות בודדים היו צריכים להקים מרכזי מסחר דיגיטלי עם מרכזי אספקה. בגלל שהתופעה היא עולמית זה דחף את הכל קדימה מהר. טרנספורמציה דיגיטלית כזאת, במצב נורמלי, היתה לוקחת לחברה שלוש ארבע שנים, כי גם הלקוח החקלאי לא היה מוכן למעבר הזה כי הוא בעצמו מצפה ליחסי העבודה האישיים".
לשאלה אילו מדדים הם החשובים ביותר להגדרת הצמיחה של חברות, השיב סווירי כי בחברות SaaS (תוכנה כשירות), מסתכלים על ארבעה דברים מהותיים: הגידול בפעילות - האם אתה גדל ובאיזו מהירות, "כשהיום המספר המנצח לחברות צמיחה הוא גידול של 40% בשנה, ששם אותך תחת הגדרת חברת הייטק צומחת. הדבר השני הוא כל מה שקורה מול הלקוחות: האם הם גדלים, האם הם נשארים או עוזבים אותך וכמה הם משתמשים יותר בשירותים שלך. הרמה השלישית היא היעילות - כמה עולה לך לגדול. והדבר האחרון הוא נושא ניהול המזומנים. הקורונה הכניסה הרבה אי ודאות אצל חברות רבות ולכן המיקוד במזומנים היה מאד משמעותי יותר ממה שהיה קודם לכן".