Mind The Tech TLV
מייסד סייסנס: "כל חודש אנו עושים סופ"ש ארוך לכל עובדי החברה ללא זום ומיילים. וזה עוזר"
כך אמר אמיר אורעד, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת סייסנס, שהפכה ליוניקורן השנה ושווה למעלה ממיליארד דולר, בכנס MIND THE TECH TLV של כלכליסט. לדבריו: "אנו מבינים שהעבודה בזום מעלה את הפיריון, אך מורידה את איכות חייהם של אנשים"
"סייסנס מאפשרת לחברות לנתח מידע מורכב ולקחת את התובנות המופקות למוצרים שלהן, לאופרציה שלהן, לדוגמה לסייע לאיכותו של רכב במאזדה, לציוד רפואי בחברת פיליפס, אפילו אפליקציית טינדר". כך ציין אמיר אורעד, מייסד משותף ומנכ"ל סייסנס, בכנס MIND THE TECH TLV. סייסנס היא חברה שהפכה ליוניקורן השנה, לאחר שהובילה בינואר גיוס של 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.
- "אין אצלנו יותר מכסת ימי חופש, כל אחד יכול לקחת כמה שרוצה"
- סייסנס וסינגולר מפטרות עשרות עובדים
- עוד יוניקורן ישראלי נולד: סייסנס הישראלית כבר שווה יותר ממיליארד דולר
לדברי אורעד: "חודש מרץ האחרון תפס אותנו בהפתעה, גייסנו מאה מיליון דולר, גייסנו עובדים ואז לקוחותינו ראו האטה במכירות שכמובן חילחלה אלינו. הגדולה בהחלטות שקיבלנו וגם הקשה בהן היתה הצורך לצמצם את מצבת כוח האדם כדי להתמודד עם אי הוודאות. נפרדנו מכשמונים עובדים וזה לווה בכאבי בטן חזקים עד שהגענו להחלטה הקשה. 16 עובדים נאלצנו לשחרר בישראל מתוך השמונים והמהלך היה מאוד כואב. ואז נדרשנו לחשוב כמובן על העובדים שנשארו, כיצד תומכים ב-700 עובדים שנשארו ובבני משפחותיהם".
מסביר אורעד: "המהלך היה כואב אך נכון. מאז מרץ סייסנס ממשיכה לגדול והדבר מדהים. אנו גדלים מעט יותר לאט ממה שהיה קודם, כי הקורונה שינתה את העולם ואת הטכנולוגיה והדבר מסייע לנו בעבודתנו. העולם נהיה אלקטרוני. אני עשיתי לראשונה בחיי ביקור אצל רופא באמצעות האינטרנט, חתמתי על מסמכי שגרירות באינטרנט. המעבר לאלקטרוני ולדיגיטלי מואץ, אך בטווח הקצר הכלכלה כמובן האטה, אנשים האטו את פעילותם, עברו לעבוד מהבית. זה היה מרתק בהתחלה אך שוחק מאוד בהמשך. גילינו שהיצירתיות פחות קיימת בעבודה מהבית ויש גם שחיקה אמיתית של אנשים אשר דורשת עזרה".
עוד ציין אורעד: "מאז ההתייצבות גייסנו עוד כמאה עובדים, בעידן הזום. אנו מבינים שהעבודה בזום מעלה את הפיריון, אך מורידה את איכות חייהם של אנשים. כל חודש אנו עושים סוף שבוע ארוך שלושה ימים חובה לכל עובדי החברה ללא זום וללא אי מייל. וזה מאוד עזר כי זה נתן לגיטימציה ללא לעבוד. אנו גם מצמצמים נוכחות זום, אני מקליט לעובדי למשל שיחת וידאו שבועית ולא דורש מכולם להיות בו זמנית מול מסך. אנו מאפשרים למעט אנשים לבוא בקפסולות, יש מסיכות וזה עדיף מכלום".
לדברי אורעד: "חברות רבות חוששות להוציא כסף, ההחלטות יותר איטיות ולמזלנו הקורונה כן גורמת להאצה דיגיטלית, לכן הביזנס התאושש אך זה לא כמו פעם, אתה חייב להסביר ללקוח מדוע המודל שלך עובד היטב ונחוץ עכשיו. יש חברות אשר שינו את המודל העסקי שלהן בגלל הקורונה, שינוי מוחלט, ויש לסייע להן לשנות מודל עסקי אחרת הן הופכות להיות לא רלוונטיות".
לדברי אורעד: "יש לנו לקוחות כמו אייר קנדה, אקספדיה, מנועי המטוסים של רולס רויס, שהשתנו. מה שהקורונה עשתה היא האצה של מעבר לקוחות לענן, כי אי אפשר ללכת למשרד בו נמצא חדר השרתים. אנשים מעבירים את הטכנולוגיה שלהם לענן ואת סייסנס ביחד עם הטכנולוגיה. לכן החלטנו לתת את הטכנולוגיה שלנו בחינם לכל מי שעוסק במלחמה בוירוס". עוד הדגיש אורעד: "העתיד הרבה יותר מעניין, כי כיום ילד שגר רחוק מהעיר יכול למשל לקבל טיפול רפואי כמו בעיר, לימודים כמו בעיר, ככל שעוברים יותר לענן יש להפיק על כך תובנות ואנו נמצאים בהיבט זה במקום הנכון".