$
רכב

המחקר "המדעי" של אסטון מרטין על מכוניות חשמליות

סוכנות יחסי ציבור של היצרנית הבריטית הפיצה "מחקר" שלפיו כדי שמכונית חשמלית תוכל להיחשב באמת "נקייה" עליה לנסוע לפחות כ-78 אלף קילומטר; המנכ"ל טוביאס מרטין התנער מהפרסום ורמז כי הוזמן על ידי קודמו בתפקיד

תומר הדר 16:1804.12.20

אסטון מרטין, יצרנית מכוניות העל הבריטית, מוצאת עצמה בימים אלה בלב פרשה מביכה הקשורה, איך לא, בזיהום אוויר וברכבים חשמליים. 

 

לפני כמה ימים פורסם בבריטניה מחקר אשר צוטט בשלל אמצעי תקשורת , לפיו כדי שמכונית חשמלית תוכל להיחשב באמת "נקייה" עליה לנסוע לפחות כ-78 אלף קילומטר. הסיבה לכך היא שגם ייצור הרכב מייצר זיהום אוויר שצריך להיכלל בחישוב הזיהום הכולל לצד הפליטה מהאגזוז.

 

הבעיה היא שעל המחקר חתומה סוכנות יחסי ציבור, ולא מוסד מדעי מוכר. המחקר עצמו פורסם בתזמון מפתיע - זמן לא רב לאחר הכרזת הממשלה בבריטניה על הפסקת שיווק מכוניות מזהמות במדינה בשנת 2030. בדיקה נוספת אשר נערכת בבריטניה גילתה כי על המחקר חתומה אשתו של עובד במחלקת יחסי הציבור של יצרנית המכוניות.

 

 

רכב כביש שטח של אסטון מרטין רכב כביש שטח של אסטון מרטין

 

בתגובה אשר צוטטה באמצעי תקשורת בבריטניה, ציין טוביאס מורס, מנכ"ל אסטון מרטין, כי המחקר הוזמן עוד לפני כהונתו. בכך רמז כי המחקר הוזמן על ידי קודמו בתפקיד - אנדי פאלמר אשר פרש מתפקידו השנה.

 

אסטון מרטין עצמה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות והטמעת טכנולוגיות ירוקות הודות לרכש של 20% ממניותיה  על ידי מרצדס בנץ הגרמנית.

x