לקוחות מוסדיים העדיפו לקבל מכוניות בדצמבר ונתון המסירות ירד מתחת ל-15 אלף מכוניות
זאת למרות הערכות ראשוניות שדיברו על שיא של 20 אלף מסירות בחודש שעבר. לטענת גורמים בענף, חלק מציי הרכב הגדולים בחרו לדחות את המסירות כדי שתהיה וודאות בנוגע ליכולת הלקוחות לאסוף את המכוניות
דחיית מסירות של הרגע האחרון ועיכובים יגרמו למסירות רכבים חדשים בנובמבר לצנוח מתחת לתחזיות הראשוניות, כך נודע ל"כלכליסט".
רק לפני כמה ימים נשמעו בענף הרכב הערכות לפיהן מספר המכוניות שנמסרו בנובמבר ישבור שיא של 20 אלף מסירות, ואולם ל"כלכליסט" נודע כי מספר ציי רכב גדולים אשר היו אמורים לקבל מכוניות לקראת סוף חודש נובמבר דחו את קבלת הרכב לדצמבר, כלומר לחודש הנוכחי, בין היתר בגלל מה שמוגדר בענף כ"עיכובים לוגיסטיים".
לטענת גורמים בענף, בחלק מציי הרכב הגדולים בחרו לדחות את המסירות לדצמבר גם כדי שתהיה וודאות בנוגע ליכולת הלקוחות לאסוף את המכוניות - זאת במיוחד בימים אלה בהם חוזי ליסינג רבים מסתיימים ולקוחות נמצאים במצב של חוסר וודאות לגבי המשך העסקה במקום עבודתם. מעבר לכך, בעוד חודש בדיוק יכנס לתוקף מתווה המס הירוק החדש, מתווה בו ב-1 בינואר יתייקר מס הקנייה על רוב המכוניות החדשות. כך, מס הקנייה על מכוניות "רגילות" ישאר 83% אך ממס קנייה זה מנוכים סכומים אשר מחושבים לפי נוסחה אשר מזכה את הרכב בזיכוי מס בגובה של עד כ-17 אלף שקליבהתאם לרמת הזיהום. במקרה של רכבים היברידיים יעלה מס הקניה מ- 45% ל- 50% ואילו המס על רכבי פלאג אין הייבריד יעלה מ-20% ל- 25%. משום שכך, יבואני הרכב מציעים כעת רכבים ללקוחות "במחירי 2020" לפני ההתייקרות הצפויה. משום שכך בחרו חלק מן היבואנים לתעל את המסירות לדצמבר.
כך, מתחזיות עדכניות עולה כי מספר המכוניות שימסרו בנובמבר יהיה ככל הנראה דווקא נמוך מ- 15 אלף יחידות. לשם המחשה - בשנה שעברה נמסרו בישראל בנובמבר 16,280 מכוניות חדשות. בהנחה שבנובמבר נמסרו פחות מ- 15 אלף מכוניות חדשות, יהיה זה החודש הראשון מאז יוני בו נמסרות פחות מכוניות מאשתקד.
יודגש כי בשנה רגילה, מסירות של מכוניות בדצמבר נחשבות מאורע יחסית נדיר, זאת מכיוון שהלקוחות מעדיפים לבקבל רכבים משנת המודל החדשה, אך עליית המס הצפויה מדרבנת לקוחות גם במגזר הפרטי וגם בקרב ציי הרכב לבחור לקבל את המכונית דווקא לקראת שלהי השנה.