שעות לאחר דליפת פרטי הלקוחות: בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שירביט
לקוחה של חברת הביטוח טוענת כי שירביט לא הגנה על פרטים אישיים של לקוחותיה. הלקוחה מבקשת לייצג את כל הגורמים אשר פרטיהם האישיים נכללו במאגר המידע של שירביט ונחשפו כולם או חלקם כתוצאה מהאירועים. סכום התביעה עומד על חצי מיליארד שקל
עוד צרות לחברת הביטוח שירביט: היום (ג') הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית המוערכת בכחצי מיליארד שקל לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת הביטוח שירביט, זאת על רקע אירוע דליפת המסמכים של חלק מלקוחות החברה. הבקשה לאישור ייצוגית הוגשה על ידי לקוחה של החברה שציינה באמצעות עו"ד דוד פורר ועו"ד לימור לוי כי אתמול הודיעו רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי שהאקרים פרצו לאתר ולשרתי חברת הביטוח שירביט. כתוצאה מן הפריצה, נטען, "הועברו פרטים אישיים של מבוטחים רבים אל האקרים וחלק מן הפרטים פורסם על ידי האקרים".
הלקוחה שהגישה הבקשה מבקשת לייצג את כל הגורמים אשר פרטיהם האישיים נכללו במאגר המידע של שירביט ונחשפו כולם או חלקם כתוצאה מהאירועים. כמו כן מבקשת הלקוחה לייצג את כול המבוטחים אשר פרטיהם נכללו במאגר המידע של שירביט ואשר המידע השמור לגביהם נפגם באופן כלשהו וכן את כל המבוטחים שפרטיהם האישיים נכללו במאגר של שירביט ואשר סבלו עוגמת נפש כתוצאה מפרסום פרשת דליפת המידע.
במסגרת הבקשה צוין כי סכום התביעה האישית של כל חבר בקבוצה מוערך בסך של 500 שקל והיקף הקבוצה מוערך בכלל לקוחותיה של החברה, אשר לפי פרסומים שונים לה מיליון לקוחות. לפיכך, בשלב זה מעריכה המבקשת את סכום התביעה בסך של 500 מיליון שקל.
עוד ביקשה הלקוחה מבית המשפט להורות לשירביט להורות לה למסור הודעות ללקוחות שפרטיהם דלפו. לטענת המבקשת החברה הגיבה בתקשורת כי היתה פריצה והיא נחסמה וכמעט ולא זלגו פרטי מידע אישיים של לקוחות. לטענת המבקשת, "מהר מאוד התברר כי דברי החברה אינם נכונים וכי הדליפה של המידע עמוקה וקשה". במסגרת הבקשה מתבקש בית משפט להצהיר כי שירביט לא הגנה על פרטים אישיים של לקוחותיה.
יש לציין כי מדובר בבקשה לאישור תביעה ייצוגית וכי הבקשה לא אושרה בשלב זה.
משירביט נמסר, "החברה תתייחס לבקשה לתביעה ייצוגית לאחר שתעמיק בטענות, תמוה שהיא הוגשה עוד בטרם התבררו מלוא הפרטים אודות האירוע. שירביט פועלת מאמש עם צוותי מומחים ממלכתיים ופרטיים בתחום הסייבר, כדי לשוב לפעילות מלאה בשעות הקרובות.
"לחברה יש גיבוי מלא שלא נפגע, ובבדיקה הראשונית עולה שאין במידע שנגנב כדי לגרום נזק ללקוחות החברה.
החברה פעלה להגנת משאבי המידע בהתאם להנחיות הרשויות, ומתואמת עמן גם כעת באופן מלא".