טוויטר תחזיר את ה-V הכחול ב-2021
אחרי שהקפיאה את תיוג החשבונות של ידוענים ומובילי דעה בעקבות ביקורת ציבורית ב-2017, הרשת החברתית הודיעה כי היא עובדת על מערכת תיוג חדשה ותבקש מהציבור משוב עליה בשבועות הקרובים
טוויטר הודיעה הלילה (ג')
כי היא מתכננת להפעיל מחדש את מערכת האימות שלה בשנת 2021, ותחל בתהליך של בקשת משוב ציבורי על המדיניות החדשה שלה. טוויטר תאמת ותתייג שישה סוגי חשבונות, כולל אלה השייכים לפקידי הממשלה, חברות, מותגים וארגונים ללא כוונת רווח, חדשות, בידור, ספורט וידוענים נוספים. מספר הקטגוריות עשוי להתרחב עם הזמן.
קראו עוד בכלכליסט:
- טוויטר: החשבון הרשמי של הנשיא יועבר לביידן ביום השבעתו
- השימוע של מייסדי טוויטר ופייסבוק: שוב מתקפה על ענקיות הטכנולוגיה
- לא רק את הנשיאות: טראמפ יאבד את המעמד המיוחד שלו בטוויטר ב-20 בינואר
מערכת האימות של טוויטר, המאתרת ומסמנת ב-V כחול חשבונות השייכים לאישי ציבור, הושהתה בשנת 2017 לאחר שסימנה חשבון השייך לג'ייסון קלר, האדם שארגן את עצרת העליונה הלבנה בשרלוטסוויל, וירג'יניה כאישיות ציבורית. בתגובה לביקורת שהופנה כלפיה אז, השיבה טוויטר כי התגים הכחולים שלה הוענקו לחשבונות "בעלי עניין ציבורי".
בשנה שלאחר מכן הודיעה החברה שהיא מפתחת מערכת אימות אך בינתיים ממקדת את משאביה בחירות לנשיאות ארה"ב. כעת, עם סיום הבחירות, הודיעה החברה כי העבודה על מערכת האימות החדשה שלה תחודש.
וי כחול של טוויטר צילום: TechCrunch
החברה שיתפה טיוטה למדיניות האימות החדשה שלה במטרה לקבל משוב ציבורי. המדיניות מפרטת באופן ספציפי אילו חשבונות ניתן לאמת ומציגה הנחיות נוספות שיכולות להגביל את קבלת ה-Vהכחול של כמה חשבונות במקביל. לדוגמה, בטוויטר אומרים שהחשבון חייב להיות "ראוי לתויג ופעיל". החברה אף תסיר תגי אימות אם יתגלה כי החשבונות מפרים את כללי הרשת החברתית. בנוסף, הבהירה כי החלה לאתר ולהסיר חשבונות על פי הנחיות אלו כבר היום כדי לעזור לה לייעל את עבודתה בהמשך.
המדיניות של החברה אף תבצע מעקב על תיוגים שכבר העניקה. לדוגמא, גופי חדשות יצטרכו לעמוד בסטנדרטים מקצועיים לעיתונות, ועיתונאים עצמאיים יצטרכו לספק לפחות שלושה פרסומים בחצי השנה האחרונה. בדרנים יצטרכו להראות קרדיט מאומת בדף IMDb שלהם או הפניות בפרסומי חדשות מאומתים. פקידי ממשלה יצטרכו להציג התייחסות פומבית באתר ממשלתי רשמי, באתר מפלגה או בהפניות מרובות על ידי כלי תקשורת. אנשי ספורט יצטרכו להופיע באתרי הקבוצה אליה הם מיושכים, בסגלים או בשירותי נתוני ספורט כמו Sportradar.
"אנו יודעים שלא נוכל לפתור את כל בעיות האימות באמצעות מדיניות חדשה בלבד - אך זהו צעד ראשון וקריטי לסייע לנו לספק שקיפות רבה יותר וסטנדרטים הוגנים יותר לאימות", נאמר בהודעת החברה. "המדיניות החדשה היא רק נקודת התחלה, ובכוונתנו להרחיב את הקטגוריות והקריטריונים לאימות באופן משמעותי במהלך השנה הבאה", צוין.
משתמשי טוויטר יכולים לספק משוב על מדיניות האימות החדשה עד 8 בדצמבר 2020. בנוסף אמרו בטוויטר כי משתמשים יכולים להגיב לסקר שפרסמה בחברה בעמוד שלה ואף לצייץ את המשוב שלהם בפומבי באמצעות ההאשטאג #VerificationFeedback.
למרות שלא כולם יהיו זכאים לאימות, בטוויטר אומרים שהחברה עומלת על תכונות נוספות שיעזרו להבחין טוב יותר בין חשבונות בפלטפורמה ובמהלך השנה הקרובה היא תציג סוגי חשבונות ותוויות חדשות. פרטים נוספים על תכונות אלה יוכרזו בשבועות הקרובים, מסרו בטוויטר לאתר TechCrunch.