קווים לדמותי: יומני קורונה בפסטיבל האיור
יומני קורונה מאוירים, סרטי אנימציה על השהות הארוכה בבית, אגדות מפחידות לילדים ומבט חדש על חפצים נוסטלגיים הם חלק מהיבול של "פסטיבל האיור" שיפתח השבוע. האירוע, שכולל 50 תערוכות, יתפרס הפעם על פני חודש שלם בכל רחבי תל אביב
שנת הקורונה: באופן מתבקש, כמה מהתערוכות המרכזיות בפסטיבל שמתקיים ביוזמת עיריית תל אביב ויובל סער (פרטים מלאים בכתובת: illustrationweek.co.il) יעסקו בשנה יוצאת הדופן בצל המגפה. אחת מהן היא "יומן ויזואלי: זמן קורונה" (גלריה סלון לאמנות כנפיים, 19-11 בדצמבר) שבה מאפשרים מאיירים הצצה אל היומנים המאוירים שלהם מימי הקורונה; בתערוכה "מהבית" (אברהם הוסטל, 12-3 בדצמבר) מתארים אנימטורים את האופן שבו נעלם השנה העולם שבחוץ ומה שגילו על עצמם בשגרה החדשה שבבית; וב"עד מאה מטר מהבית" (אברהם הוסטל, 26 בנובמבר עד 12 בדצמבר) מציגות שלוש מאיירות הצצה אינטימית לחיים המוזרים שמתנהלים ברדיוס הקרוב של עד 100מטר מביתן, בהתאם למגבלות הקורונה.
"הגר": לפני חודשיים בלבד נפטרה המאיירת הצעירה הגר ברקת ממחלת הסרטן. ברקת, בת 27 במותה, סיימה רק בשנה שעברה את לימודיה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. פרויקט הגמר שלה, "המכשפה והזאב", היה אחד הפרויקטים הזכורים מתערוכת הבוגרים בשנה שעברה, ועסק באלמנטים המפחידים ובדימויים המאיימים הגלומים בעולם אגדות הילדים. לזכרה של ברקת, אספה חנות העיצוב הישראלי "אסופה" ביפו עבודות מקור והדפסים שיצרה, שיוצגו כולם בתערוכה אחת. הפריטים המאוירים והמודפסים, בהם צלחות נהדרות עם איורים מינימליסטיים בשחור־לבן, יועמדו כולם למכירה שמחצית מהכנסותיה ייתרמו לעמותה שתיבחר על ידי משפחתה של ברקת (26-17 בדצמבר).
"הזכות להישכח": חפצים נשכחים שכבר הפסקנו להשתמש בהם או אפילו לשים אליהם לב עומדים במרכז התערוכה שתתקיים בחלל "ישראל של פעם" של אספן הנוסטלגיה גיל פנטו בקריית המלאכה. אמנים ומעצבים מובילים בחרו כל אחד חפץ שמצא את דרכו למוזיאון של פנטו והעניקו לו סיפור חדש וחיים חדשים. כך, למשל, משתמש הצלם מיכאל ליאני במסננת ישנה והופך אותה לקסדת מגן מעוצבת, פוגי נעים לקחה ספלים ישנים והפכה אותם לפסלי בובות מקסימים, וקרן שפילשר השתמשה בלוח משחק ישן של הוצאת "תמרה", שאותו הפכה למשחק מונופול עם קריצה אקטואלית (29 בנובמבר עד 8 בדצמבר).