$
בארץ

מנכ"ל נת"ע איים - ובכירי חברות התשתיות הגיעו לארץ להביע מחויבות לפרויקט הרכבת הקלה

משלחת של בכירים מהחברות הלוקחות חלק בהקמת הקו האדום, בהן קבלן המערכות המורכב מהתאגדות החברות CRTG ו-EEB שמייצרים את הקורונות, אלסטום הצרפתית שאחראית על מערכות האיתות, דויטשה הגרמנית ו-WSP הבריטית, הגיעו לישראל למרות הקורונה; המנכ"ל חיים גליק איים כי חברה שלא תשלח נציגים למפגש - לא תוכל לפעול בישראל

עמרי מילמן 20:0623.11.20

משלחת של בכירים מחברות התשתיות הלוקחות חלק בהקמת הקו האדום של הרכבת הקלה הגיעה לארץ, למרות משבר הקורונה, בעקבות הזמנה של מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, לחתום על אמנת התחייבות לעמוד בלוחות הזמנים שקבעו משרד התחבורה והחברה - נובמבר 2022 - ולקיים סדרת מפגשים לחיזוק הממשקים תחת הכותרת "מחוייבים להצלחה".

 

בכירי החברות בסיור בקו האדום של הרכבת הקלה בכירי החברות בסיור בקו האדום של הרכבת הקלה

 

המנכ"ל איים כי חברה שנציגיה לא יגיעו, לא תפעל בישראל. המטרה כרגע היא לסיים עד אמצע 2021 את כלל עבודות התשתית והמערכות בקו האדום, כדי לאפשר לנת"ע לצאת לנסיעות מבחן.

 

בין החברות שהגיעו היו קבלן המערכות של הקו האדום, המורכב מהתאגדות החברות CRTG ו-EEB שמייצרים את הקורונות, אלסטום הצרפתית שאחראית על מערכות האיתות, דויטשה הגרמנית ו-WSP הבריטית.

 

לפני מספר חודשים נחשפה בכלכליסט טיוטת דו"ח של מבקר החברה לפיה הקו האדום של הרכבת הקלה לא יושק לפני 2023, בניגוד להצהרות החוזרות לפיהן יושק כמתוכנן באוקטובר 2021. טיוטת הדו"ח שהכין מבקר החברה מעלה למעשה שתי מסקנות: הראשונה היא כי תושבי גוש דן יוותרו ללא מערך הסעת המונים בשנתיים הבאות, והשנייה היא שהדבר עלול לגרור עלויות רבות על חשבון תקציב המדינה. התקציב הכולל לקו הוא כ-16.7 מיליארד שקל, לא כולל חריגות.

 

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע מסר בעקבות הכנס שזימן כי "אני שמח על ההתגייסות של כלל החברות, ואני מודה אישית למנהלים שהגיעו מרחבי הגלובוס גם בתקופה זו. בקשתי מהם להתייצב ולהתחייב כולם לפרויקט, על מנת שיחד עם נת"ע, נעמוד כולנו בלוחות הזמנים בצורה הטובה ביותר, ונביא רכבת קלה מצויינת ובטוחה לציבור, כפי שנת"ע מחוייבת והתחייבה עליו. אני מבקש להודות לכל משרדי הממשלה, בהם התחבורה והפנים, על הסיוע בהגעת האורחים".

x