ועידת אונליין
"למידת מכונה ו-AI ייצרו עולמות משחק חדשים לחוויית שחקן מותאמת אישית"
כך צופה קאיסה סאלאקה, דירקטורית מעבדות המחקר ב-Unity Technologies. בכנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google. לדבריה, "שחקנים רוצים להישאב לעולמות המשחק ולכן הטכנולוגיה תאפשר יותר ריאליזם וכן יותר פרסונליזציה של המשחקים"
"מהן הציפיות מנקודת המבט של הגיימרים? הם רוצים להישאב לעולמות המשחק ולכן שיפור החוויה ימשיך להתפתח באמצעות הטכנולוגיה", כך לדברי קאיסה סאלאקה, דירקטורית מעבדות המחקר ב-Unity Technologies. בכנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google.
לדבריה, "נראה יותר ריאליזם, פריימים בקצב מהיר שידמו את המציאות וכן פרסונליזציה. יותר ויותר אנשים מצפים לחוויית גיימינג מותאמת אישית. עבור חלקם הסיפור והפיקציה הם הליבה של חוויית המשחק ולכן ניתן לצפות לחווית משחק יותר מותאמת אישית. מה שמאפשר את זה זה למידת מכונה, כך שהאלגוריתמים מתאימים אישית את המשחקים וכן מחברים אותך לשחקנים האחרים. יצרני המשחקים מתמודדים עם הצורך הגובר בארט ותוכן עם חומרה חזקה יותר ועם יכולות מגוונות יותר, גם מהמובייל לקונסולות המשחקים וגם בצורות אחרות. לכן, יש צורך בארט ותוכן באיכות גבוהה, מה שמהווה אתגר ממשי עבור החברות איך ליצור סביבה שכזאת ואחד הפתרונות להפיכת סביבה כזאת ניתנת להשגה מבחינת המחיר הוא להשתמש ב-AI ולמידת מכונה כדי ליצור ארט, עולמות חדשים ואפילו דיאלוגים בחווייות השחקנים החדשות".
Unity Technologies היא פלטפורמה ליצירה ותפעול של תוכן אינטראקטיבי בתלת מימד בזמן אמת ולדברי סאלאקה הפלטפורמה תומכת בשחקנים מכל העולם. הפלטפורמה אמנם נוצרה לצורך יצירת משחקי וידאו אך משתמשים בה גם בתחומים אחרים.
"בגלל היתרונות בטכנולוגיית תלת מימד בריל טיים משתמשים בפלטפורמה בארכיטקטורה, הנדסה, אוטומוטיב ותעשיית הסרטים והאנימציה. היא מסייעת ליוצרים לדמות, לבנות, לבחון ולשפר רעיונות ולהפוך אותם לאמיתיים. כך לדוגמא מהנדסים משתמשים בה כדי לתכנן גשרים, ואמנים משתמשים בה בסרטים ואנימציה כדי 'להביא סיפורים לחיים' באופן ויזואלי", היא אומרת.
טכנולוגיות בתחום המציאות המדומה, שבתחום הגיימינג משמעותן להפוך את העולם האמיתי לזירת המשחקים הפכו לפופולאריות יותר וחברות כמו למשל Apple IOS משקיעים מאוד במציאות מדומה. עם זאת, לדברי סאלאקה יש כמה אתגרים בתחום. "האתגר הראשון הוא חוויית המשחק שחייב להחזיק את הטלפון הנייד והאתגר השני הוא 'ביזבוז' הסוללה. אנחנו מצבים לפתוח את הבעיות האלה. ב-VR, מציאות רבודה בגיימינג יש הרבה עניין, אנחנו רואים ערך משמעותי באפליקציות התעשייתיות של הטכנולוגיה הזאת כמו למשל בארכיטקטורה וברכבים אוטונומיים".
לדבריה, לא כל כך משנה מהי הטכנולוגיה המדוייקת בה משתמשים לכל תעשייה, יש מצבים בהם יש צורך במציאות מדומה ויש מצבים שבהם צריך פתרונות וכלים אחרים. "מה שאנחנו כן יודעים היום זה שאנשים מעדפים להשתמש בכמה פלטפורמות שונות לחוויית הגיימינג שלהם וזה משהו שאנחנו מאמינים שימשך גם בעתיד. שהמשחקים יהיו זמינים בזמן שבו נוח לך לשחק, בין אם זה ב-VR או AR או פלטפורמות קיימות אחרות".
סאלאקה צופה כי טכנולוגית ה-G5 תבשיל את מהפיכת הסטרימינג בתעשיית הגיימינג. "התשתיות מתחילות להיות קיימות ויש איתותים מצד השוק שאנשים פתוחים לשירותים שכאלה וכתוצאה מכך תעשיית מנויי הגיימינג תפרח כאשר יותר ויותר משחקים צורכים את התכנים בלי פרסומות ותוך מעבר לתשלום מתמשך. ראינו את זה בסטרימינג של מוזיקה וסרטים עם ספוטיפיי ונטפליקס אבל נותר לראות אם זה יקרה גם בתעשיית הגיימינג".