מחקר: נוסע מתמיד אחראי ליותר ממחצית פליטות הפחמן של מגזר התעופה
לפי המחקר, ב-2018 רק 11% מאוכלוסיית העולם טסו במטוס, ורק 4% טסו לחו"ל. נוסעים מארה"ב אחראים לפליטות הפחמן המרובות ביותר מבין המדינות העשירות, והפליטות של סקטור התעופה במדינה גדולות יותר מעשר המדינות הבאות גם יחד, ובהן בריטניה, יפן, גרמניה ואוסטרליה
התרומה של ענף התעופה למשבר האקלים היתה בנתיב גידול מהיר לפני מגיפת הקורונה, כשבין 2013 ל-2018 היקף פליטות גזי החממה שלה צמח ב-32%. בעקבות המגפה ירד היקף הפליטות במחצית, אך התעשייה צפויה לשוב להקף הפליטות שרשמה ב-2019 בתוך ארבע שנים.
- דו"ח: משבר האקלים מעמיק את הפגיעה הכלכלית במדינות מתפתחות
- ראש ממשלת יפן: "נגיע לאיזון מלא בפליטות הפחמן עד 2050"
- "הרס יערות ותיקים בעולם מחריף את ההתחממות הגלובלית"
לפי המחקר, ב-2018 רק 11% מאוכלוסיית העולם טסו במטוס, ורק 4% טסו לחו"ל. נוסעים מארה"ב אחראים לפליטות הפחמן המרובות ביותר מבין המדינות העשירות, והפליטות של סקטור התעופה במדינה גדולות יותר מעשר המדינות הבאות גם יחד, ובהן בריטניה, יפן, גרמניה ואוסטרליה. סין, שלא מפרסמת מידע פומבי, היא הפולטת הגדולה ביותר בענף התעופה מבין המדינות הלא-עשירות, אך אחראית כנראה רק לחמישית הפליטות של ארה"ב.
בממוצע, תושבי צפון אמריקה טוס פי 50 יותר מתושבי אפריקה, פי 10 יותר מתושבי אסיה-פסיפיק ופי 7.5 יותר מתושבי אמריקה הלטינית. תושבי אירופה והמזרחי התיכון טסו פי 25 יותר מתושבי אפריקה ופי 5 יותר מתושב אסיה.
בנוסף, כמחצית מהפליטות הגיעו מנוסעים תכופים שמהווים רק 1% מאוכלוסיית העולם. אלו טסו בממוצע 56 אלף קילומטר ב-2018, שווה ערך לשלוש טיסות ארוכות-טווח בשנה או טיסה קצרת-טווח בחודש. "אם רוצים לפתור את משבר האקלים ולעצב מחדש את ענף התעופה, צריך להתחיל מלמעלה, עם פולטי העל שתורמים בצורה מאסיבית להתחממות הגלובלית", אמר לגרדיאן המדען המוביל במחקר, פרופ' סטפן גוסלינג מאוניברסיטת לינאוס בשבדיה. "לעשירים יש יותר מדי חופש לעצב את כוכב הלכת בהתאם לרצונותיהם. אנחנו צריכים לראות את המשבר הזה כהזדמנות לצמצם את התעבורה האווירית".