ב.מ.וו תעביר בהדרגה את ייצור המנועים המזהמים אל מחוץ לגרמניה
לפי הצהרת ב.מ.וו, היצרנית תחל בקרוב במהלך שבמסגרתו יוסבו מפעליה הגדולים בגרמניה ליצור של מנועים חשמליים, ואילו מפעליה אשר מייצרים כיום מנועי בעירה פנימית יעברו לאוסטריה ולבריטניה. כך, לפי היצרנית, עד שלהי 2022 ב.מ.וו תייצר על אדמת גרמניה "לפחות רכב חשמלי אחד בכל מפעל"
מאז סוף המאה ה-19, גרמניה נחשבה למעין "מקדש" ליצרני מנועים, כמו למשל מנוע השש הטורי של ב.מ.וו או מנועי ה-AMG של מרצדס, שלא לדבר על יחידות ה V10 של אאודי. אך כעת ב.מ.וו מפתיעה ומודיעה כי יצור מנועים אשר פולטים זיהום יצא בהדרגה מגרמניה ויעבור למדינות אחרות, לטובת רכבים חשמליים. יש לציין כי היצור בגרמניה של מנועים לא מתבצע רק מסיבות פטריוטיות: מדובר במהלך בעל משמעות היסטורית ניכרת, בו יצרני הרכב מייצרים את המנועים בסמוך למרכזי הידע והמו"פ אשר הקנו לתעשיית הרכב הגרמנית זה עשרות שנים את שמה ויכולותיה בכל הקשור ליצור של מנועי בנזין ודיזל.
לפי הצהרת ב.מ.וו, היצרנית תחל בקרוב במהלך שבמסגרתו יוסבו מפעליה הגדולים בגרמניה ליצור של מנועים חשמליים, ואילו מפעליה אשר מייצרים כיום מנועי בעירה פנימית יעברו לאוסטריה ולבריטניה. כך, לפי היצרנית, עד שלהי 2022 ב.מ.וו תייצר על אדמת גרמניה "לפחות רכב חשמלי אחד בכל מפעל". מפעל ב.מ.וו המרכזי במינכן אשר מייצר כיום מנועים בעלי ארבע בוכנות ואפילו מנועי ענק בעלי שמונה בוכנות יזכה להשקעה בהיקף של 400 מיליון יורו אשר תהפוך אותו עד שנת 2026 למפעל שייצר רק מנועים לרכב חשמלי.
המהלך להסבת מפעלי ב.מ.וו על אדמת גרמניה ליצור של מנועים חשמליים, אשר יארך כחמש שנים, אינו נובע רק מפטריוטיות. ממשלת גרמניה צפויה להעניק ליצרני רכב אשר ייצרו על אדמתה סובסידיות נאות, כפי שהוכיחה טסלה, אשר נמצאת בימים אלה בתהליכי הקמה של מפעל ראשון עד אדמת גרמניה.