אחרי צניחה של 98% השנה: נורוויג'ן אייר הגישה בקשה להגנה מפני נושים
חברת הטיסות המוזלות מסרה כי הגישה את הבקשה כדי להפחית את חובותיה, לצמצם את צי המטוסים ולהבטיח הזרמת הון חדש; ברבעון השלישי של השנה הטיסה החברה מיליון נוסעים בלבד, לעומת 10.5 מיליון נוסעים ברבעון המקביל ב-2019
- למרות הסגר - ישראייר הצליחה לשפר את תוצאותיה ברבעון השלישי
- עשרים חודשים אחרי שקורקעו: בואינג חוזרת לטוס עם 737 MAX
- למרות משבר התעופה: אמירייטס הוא המותג החזק ביותר בדובאי
חברת התעופה המוזלת מסרה כי החליטה להגיש את הבקשה באירלנד, שם ממוקם צי המטוסים שלה. הבקשה מאפשרת לחברות לבקש מבית המשפט הגנה מפני נושים למשך מאה ימים, והיא מקבילה לצ'אפטר 11 בארה"ב.
"מטרת ההליך היא להפחית חובות, לצמצם את הצי ולהבטיח הזרמת הון חדש", נמסר בהצהרה. עוד הוסיפו כי התהליך צפוי להימשך חמישה חודשים. "בקשת ההגנה בזמן הארגון מחדש תחת החוק האירי היא החלטה שקיבלנו על מנת להבטיח את העתיד של החברה לטובת העובדים, הלקוחות והמשקיעים שלנו", מסר המנכ"ל ג'ייקוב שארם. "המטרה שלנו היא למצוא פתרונות ביחד עם בעלי העניין שיאפשרו לנו להפוך לחברת תעופה חזקה פיננסית ויציבה".
נורוויג'ן אייר נוסדה ב-1993 וכעבור עשור החלה בהתרחבות מהירה, אולם האסטרטגיה האגרסיבית הותירה אותה עם חובות גבוהים ומרחב צר לתמרון בעת משברים.
עוד נמסר מהחברה כי בכוונתם להמשיך להפעיל את לוח הטיסות, שגם ככה הצטמצמו בשל הקורונה. מניות החברה ימשיכו להיסחר כרגיל בבורסת אוסלו. המניה איבדה מעל 98% מהשווי שלה מאז תחילת השנה.
החברה קיבלה במאי סיוע חירום בגובה 3 מיליארד קרונה נורבגית (288.7 מיליון דולר) מהממשלה הנורבגית, אך הממשלה הודיעה כי אין בכוונתה להמשיך ולסייע, החלטה ששארם כינה "סטירה מצלצלת". ברבעון השלישי של השנה הטיסה החברה מיליון נוסעים בלבד, בהשוואה ל-10.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, וההפסד התפעולי עמד על 2.8 מיליארד קרונה (310 מיליון דולר) ברבעון.