עולם העבודה הנסתר - איך בכל זאת מוצאים עבודה בעידן הקורונה?
התרכזו בחברות שאינן גדולות ומוכרות, דברו עם אנשים ולא עם בוטים והפכו להיות מומחי הדיגיטל והמותג של עצמכם - 5 טיפים פחות מובנים מאליהם שיסייעו לכם לפתוח את הראש ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה
- מבט מבפנים: כך מתקבלים לעבודה בחברות מובילות בישראל
- אל תגידו שעזבתם את העבודה הקודמת "בגלל הקורונה"
- 84% ממחפשי העבודה: ייקח יותר משלושה חודשים למצוא משרה
1. הרחיבו את המאגרים – רבים מאתנו ממקדים את החיפוש באתרי דרושים שונים, במעבר יומי על משרות המתפרסמות בלינקדאין וברשתות או מנסים להגיע דרך "חבר מביא חבר" – אחת משיטות הגיוס שנפוצות יותר בתעשיית ההייטק. אלא שאלו הדברים הבסיסיים והמובנים מאליהם שכמעט כולנו עושים.
2. לא רק חברות גדולות ומוכרות - לפי ה-SNF מתוך כ- 7,000 מחברות המחקר והפיתוח הישראליות, מחצית הן חברות של עד עשרה עובדים.
כ-5,000 מהן עובדות במודל עסקי של B2B ו- B2G כלומר מול עסקים וממשלות, והן לא מקיימות עמנו מערכת יחסים כלקוחות ישירים B2C ולכן הן לא ברדאר שלנו ואנו ברוב המקרים לא מכירים אותן. על מנת לחדד, רק כ-300 חברות מהמאגר הינן מעל 200 עובדים כלומר, בעלות סבירות גבוהה שיהיה להן סוללת אנשי משאבי אנוש ומערך גיוס עובדים מאורגן ויפעלו לפיתוח מיתוג מעסיק. אם כך, יוצא שרובינו נחפש משרות באותן חברות גדולות הפעילות בגיוס עובדים ומוכרות.
3. עקבו אחר גיוסים והנפקות – כותרות העיתונים ומאגרי המידע שהוזכרו בטיפ הראשון עשויים לספק לכם לא מעט "מודיעין עסקי" עקיף אך חשוב על שוק התעסוקה. מאגרי המידע מספקים מידע על המצב הפיננסי של החברות ועל סבבי גיוס ההון שהיו להם. מאידך, כותרות העיתונים יכולים לאותת על כוונות להנפקה ולרמוז לכם על הזדמנויות שמתהוות בחברה או סקטור מסוים. גיוסי הון כרוכים לא אחת בגיוסי כוח אדם, ובאמצעות הצלבת נתונים פשוטה תוכלו אולי לאתר הזדמנות פז, כשהחברה צומחת. חברות רבות השלימו מהלכים כאלו דווקא בתקופת הקורונה, ולכן שווה לעקוב אחר מגמות שכאלו.
4. הצליבו מידע – ופנו לחברות באופן יזום - חלק לא מבוטל מהמשרות לא בהכרח מפורסמות בערוצים המקובלים (אתרי דרושים, לינקדאין וכו') בשל מגוון שיקולים (העדר פונקציה משאבי אנוש וגיוס, העדר עמודי קריירה, גיוס דיסקרטי של משרה וכו') ולכן מומלץ להצליב מידע ממאגרי מידע שונים, אתרים רשמיים ולפנות ישירות אל החברה או אל בעלי תפקידים ישירות (למשל ברשת הלינקדאין) ולהציע מועמדות.
5. צרו שיח ישיר – (דברו עם אנשים ולא עם רובוטים). ודאי חוויתם לא אחת שליחת מועמדות לעמוד הקריירה בחברה וחזרה אוטומטית של מכתב מבוט (רובוט או מערכות אוטומטיות). בעידן הרשתות החברתיות גם המעסיקים, המגייסים והמנהלים בחברות נמצאים ברשת על מנת לגייס עובדים (בעיקר בלינקאין), לא אחת ייכתבו בשורת ההדליין שלהם בפרופיל שהם מגייסים "We are hiring" וגם אם לא הצהירו זאת באופן מפורש, רבים מהם, כאמור, ישמחו לקבל פניות יזומות שלכם להגשת מועמדות. אם בחרתם ביצירת קשר באמצעות הודעה בלינקאין למשל, ניתן לשלוח פנייה קצרה ומנומסת בהם אתם מציגים את עצמכם בקצרה , תוך התייחסות לכך שלמדתם והכרת את החברה והטכנולוגיה וכי אם ישנן משרה פתוחה, תשמחו להגיש מועמדות. תופתעו לגלות שרבים מבין בעלי התפקידים בחברות דווקא יעריכו את היוזמה וכך תוכלו לצבור לכם עוד נקודות זכות.
6. הפכו להיות מומחי הדיגיטל והמיתוג של עצמכם - פניה בהודעה אישית בלינקדאין למשל מזמינה להעמיק בפרופיל האישי שלכם – חשוב שהפרופיל יהיה מושקע ואיכותי . צרו פרופיל רשת הכולל גם דוגמאות מפרויקטים ותיק עבודות שלכם, שלבו בפרופיל קישור לGithub (שיתוף קוד פתוח) או GrabCad (לתכנון הנדסי מכני), על פרופיל הלינקדאין להיות מושך גם ברמת מילות מפתח טכנולוגיות וגם ברמת הויזואל (שילוב סרטונים, מצגות, פרזנטציות שעשיתם Features ).
הכותבת היא מנהלת המרכז לקריירה באפקה - המכללה להנדסה בתל אביב. מרכז הקריירה וקשרי הבוגרים באפקה יערכו ב-29.11 שבוע מיוחד שנועד לסייע לג'וניורים לפתח את הקריירה במהלך תקופת הקורונה.