בלעדי לכלכליסט
לראשונה - צה"ל יצטייד ברכבים חשמליים
כך עולה ממסמכי איפיון ראשוניים שיפיץ בקרוב מנהל הרכש במשרד הביטחון ליבואנים; המכוניות הראשונות יוצבו בשנה הבאה בקריה בת"א ביחד עם עמדות טעינה, וישמשו כפיילוט לקראת הצטיידות עתידית
- אלקטריאון מקווה שהכביש החכם יתדלק את שווייה
- דוראל בדרך להשקיע בסוללה החשמלית של אביב צידון
- ריקול ל-68 אלף רכבי שברולט בולט חשמליים בשל סכנת שריפה
ממסמכי המכרז עולה כי הרכבים עצמם ישמשו את המשטרה הצבאית ובנוסף גם ישמשו כרכבי אבטחה. לפי מסמכי ההצטיידות שהופצו בקרב יבואני הרכב, הרכבים ייסעו כ-35 אלף קילומטרים בשנה. משרד הביטחון גם מאפיין מראש את רמת הבטיחות הנדרשת של הרכבים החשמליים - ומסתמך באופן חריג
על מבחני ריסוק בינלאומיים ולא על סטנדרט ישראלי. כך, לפי משהב"ט, במכרז הרכב החשמלי יוכלו להשתתף רק רכבים אשר זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP. בנוסף, דרישת המינימום הבטיחותית לרכבים החשמליים תהיה שש כריות אוויר ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, כמו גם מערכת בקרת סטיה מנתיב ומערכת בלימה אקטיביות, כלומר מערכות שיוכלו להתערב בשעת הצורך ולהסיט את ההגה במקרה סכנה.
בשונה ממכרזים "רגילים" - בהם יבואן הרכב מספק את המכוניות ואת שירותי המוסך - במקרה של רכב חשמלי נדרשת גם עמדת טעינה. כך, משרד הביטחון מגדיר לראשונה גם את הדרישות לעמדות הטעינה הראשונות אשר יותקנו בבסיסי צה"ל. כך, לפי מסמכי האיפיון להתקנת עמדות הטעינה, יבואן הרכב הזוכה יחויב לספק עם הרכב גם עמדת טעינה MODE 3, כלומר עמדת טעינה רגילה ולא טעינה מהירה.