$
אופנה

"טרס" הוא מותג האופנה הישראלי הראשון שיימכר ברשת סטורי

הרשת ייצגה עד כה רק מותגים מחו”ל. "אף פעם לא השקענו כך בקולקציה", אומרות המעצבות נועה גור, נוי גוז ודפנה רובין. "שיתוף הפעולה עם סטורי הוא משהו שכבר הרבה זמן קווינו שתהיה לנו הזדמנות לעשות"

עילית מינמר 08:0512.11.20

שיתוף הפעולה בין מותג האופנה לנשים טרס לבין רשת סטורי, שהושק השבוע, החל בימי הקורונה. וליתר דיוק ממש אחרי הסגר הראשון. "בתקופת הסגר טיסות בוטלו, השמים נסגרו, וזה גרם לנו להסתכל פנימה", אומרת נעה ויויורקה, סמנכ"לית השיווק של הרשת, המונה כיום 15 סניפים ואתר אונליין פעיל ביחד עם החברה האם שלה “911 אופנה” (שבבעלות אורי רייז וגידי פדרמן), ומייצגת מותגים בינלאומיים. זה שיתוף הפעולה הראשון עם מותג ישראלי (למעט קולקציית קפסולה קודמת עם מותג אחר) "חיפשנו מותג מקומי שיעמוד בקריטריונים שלנו, ופנינו לטרס באינסטגרם". המעצבות נועה גור, נוי גוז ודפנה רובין מטרס מיד השיבו בחיוב. "הסגר הראשון היה קשוח", אומרת גור, "היתה אי ודאות גדולה, גם אם במהלך הסגר חלה עלייה במכירות אונליין - שיתוף הפעולה עם סטורי הוא משהו שכבר הרבה זמן קווינו שתהיה לנו הזדמנות לעשות, והם פשוט הקדימו אותנו".

 

מימין: נועה גור, דפנה רובין ונוי גוז. “סטורי זה חלום שהתגשם" מימין: נועה גור, דפנה רובין ונוי גוז. “סטורי זה חלום שהתגשם" צילום: אורית פניני

 

לדבריהן, זה היה מהלך טבעי, גם מבחינת השתלבות טרס בתמהיל המותגים של סטורי וגם מבחינת קהל הלקוחות של הרשת והמותג הקטן, החולק סגנון דומה. לדברי ויויורקה, אין כוונה לייצר קולקציית קפסולה יחידה, אלא לבסס שיתוף פעולה מתמשך שיהפוך בעתיד את טרס למותג הישראלי הראשון, לצד עשרות מותגים בינלאומיים (בהם מותג הנעליים מליסה, ומותג הדנים נודי ג'ינס), שמייצגת 911 אופנה שיימכר גם בשואו רומים שלה באירופה - החברה מפעילה מלבד בארץ גם שואו רום בלונדון, אמסטרדם ואנטוורפן — "זה חיבור חשוב לנו", היא אומרת, "זו יריית הפתיחה. בקרוב תושק קולקציה סריגים וכבר מתכננים את הקיץ".

 

עבור גור זה חלום שמתגשם. שלוש השותפות נפגשו בלימודים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר וב־2014 חברו להקמת טרס (שלוש בספרדית), ויצרו במשך השנים קולקציות נשיות בסגנון לא מתאמץ בדגש על בדים טבעיים. קו הדנים קז'ואל שפיתחו היה הבסיס לשיתוף הפעולה עם סטורי. "הפנייה מסטורי דרשה מאתנו - כמותג קטן שלא עבד בכמויות כאלה ועם חברה כזאת, שיש לה אופרציות וכללים משלה — לעשות קפיצה בעצמנו", אומרת גור. "גם ברמת ההתנהלות וגם ברמת הייצור. היה לנו חשוב שהפריטים ישתלבו עם שאר המותגים בסטורי. אני לא חושבת שאי פעם השקענו ככה בקולקציה, טכנית ועיצובית התעקשנו על כל תפר. עבורנו זה היה הכל או כלום - רצינו להגיש את הכי טוב שאפשר, והכל במעט מאוד זמן. הייצור נפל בדיוק על הסגר השני: מפעל הרקמה נסגר, ואז מפעל הדפוס נסגר. זה היה טירוף, מרוץ נגד הזמן, אבל הדברים הסתדרו וקרו".

 

כמו בקולקציות אחרות של טרס, המלוות תמיד בנרטיב מאגד הקולקציה הזאת נקראת Tres Book Club (מועדון הקריאה של טרס) לדברי גור, "בתקופת הקורונה חשנו שיהיה נכון לצלול לספרים ולייצר סיפור של מעין מועדון קריאה". אז החליטו שלוש המעצבות לחפש הקשרים מעולמות הספורט האולימפי דווקא וביקשו לחבר בין עולם ההתעמלות לעולם הספרים. התוצאה: פריטים ומראה ברוח שנות ה־70, שנע בין המראה של המשלחות האולימפיות מרוסיה לבין מראה וינטג’ של קולג' אמריקאי. גם הצילומים התקיימו בספריית בית אריאלה ובספריית המוזיקה על שם פליציה בלומנטל בתל אביב. "שילוב של ספרייה עתיקה בקולג' אמריקאי, עם דוגמנית בתנוחות ספרטיביות".

 

הקולקציה נחלקת לפריטי דנים ברוח וינטג' — מכנסיים, ז'קטים וחולצת ג'ינס; ולפריטי קז'ואל ברוח התקופה - טרנינגים, סוויטשירטים רקומים ומטפחות משי בהדפס וינטג'. ומעל הכל מרחפת רוח מועדון הקריאה עם כיתובים כמו "הפכו את הפצעים שלכם לתבונה", "ידע הוא כוח", ועוד.

 

מתוך הקולקציה החדשה של “טרס" לסטורי. השראה ממתעמלות רוסיות בשילוב עם נערות קולג' מתוך הקולקציה החדשה של “טרס" לסטורי. השראה ממתעמלות רוסיות בשילוב עם נערות קולג' צילום: דניאל ז'קונט

 

הקולקציה יוצרה חלקה בארץ חלקה בחו"ל (הג'ינסים) והבדים נסרגו ונצבעו עבור טרס במיוחד "לא רצינו שלמעצבים אחרים יהיו את אותם חומרי גלם וכל הצבעוניות היא בבלעדיות לנו", הן אומרות. בג'ינסים זה אתגר. "הרבה שנים אנחנו מנסות לדייק ולהגיע ל’ג'ינס אולטימטיבי’", אומרת גור. הג'ינסים שלהם, בשתי גזרות, רק מכותנה ובלי לייקרה, כמו הג'ינסים הנוקשים יותר של פעם, מה שמעניק להם מראה ותחושה שונה.

 

פריטי הקז'ואל נתפרו כולם במפעלים ישראליים בארץ, לרבות הרקמות הכוללות אייקונים שקשורים לספרים, למשל, תולעת ספרים או רקמת פרחים יפהפייה שכמו נלקחה מכריכות של ספרים עתיקים.

 

להשיג באתרים (ובחנויות סטורי וטרס). מחיר: 250־650 שקל.

www.storyonline.co.il

www.trestlv.com

x