"חברת TCM מגדירה מחדש את תחום ה-eCommerce ונחשבת לאחת משלוש השחקניות המובילות בעולם בתחום"
TCM היא חברת טכנולוגיה ישראלית שצמחה מתחת לרדאר וממשיכה לצמוח גם בתקופת המשבר, וזאת בזכות האקוסיסטם הטכנולוגי-ערכי הייחודי שלה שנולד בשולחן פינת האוכל של מייסדיה, שני וגבי בר. ישבנו איתם לשיחה כדי להבין כיצד ניתן לצמוח מכל נקודת פתיחה
בשיתוף TCM10.11.20
רוני בן ישי 10/11/20
חשבתם פעם בזמן שאתם יושבים בבית ורוכשים באינטרנט, שאתם חלק מהשוק הצומח ביותר בעולם? שוק שצומח בקצב של עשרות אחוזים בשנה במשך 20 שנים, ובשנה האחרונה עשה קפיצה קוונטית בצמיחה של עשור בעקבות הביקושים שהלכו וגדלו בעקבות נגיף הקורונה.
בעוד אנשים נמצאים בבידוד חברתי, יש עולם שוקק חיים בו הצמיחה וקשרי המסחר רק הולכים ומתעצמים. העולם החדש של המסחר המקוון התחיל את האצת הצמיחה שלו בשנות ה-2000 וכשקמו ענקיות המסחר הקמעוני באינטרנט כמו Ebay, Amazon ו-AliBaba, חל זינוק בצמיחת המכירות המקוונות. במרוצת השנים, שוק המסחר המקוון עמד על צמיחה ממוצעת של כ-25% בשנה ובשנת 2021 הוא צפוי להניב מחזור פעילות של כ-5 טריליון דולר.
שני וגבי בר עם צוות ההנהלה במטה הישראלי במשרדי TCM בהרצליה
צילום: מיקי סויסה
השנה הנוכחית, 2020, היא שנת השיא עבור המסחר המקוון. עם פרוץ משבר הקורונה שוק המסחר המקוון חווה ביקושי יתר ועשה קפיצה של עשור שלם בתוך מספר חודשים. פלטפורמות הסחר המקוון המרכזיות כגון Amazon, Ebay, Shopify ו-Ali Express התחזקו כולן, בעוד שבבורסה חברות רבות ספגו פגיעה קשה.
שוק המסחר המקוון
צילום: יחצ
העולם הפיזי עובר לדיגיטלי, ואנשים רבים יותר זוכים לחלוק בשפע הדיגיטלי של העולם החדש. "אני יכולה לשתף כי בחנויות שאנחנו מנהלים ראינו צמיחה עצומה בהכנסות, צמיחה של כמה שנים תוך מספר חודשים בלבד. העולם החדש הדיגיטלי צומח בקצב שקיים רק בו", אומרת שני בר.
"בימים אלו ניתן לרכוש בעיקר באונליין", אומר גבי בר, "וזה מאפשר עולם שיש בו חסינות מפני הקורונה, מה שגורם לשוק לעשות קפיצה קוונטית במחזורי המכירה. צרכנים ככל הנראה ימשיכו לצרוך בצורה זו גם לאחר פתרון המשבר. אני מאמין שאנחנו נראה התחזקות משמעותית נוספת של תחום האיקומרס בשנה הקרובה. לצורך המחשה, לפי דיווחים אחרונים, מכירות האונליין בחודש ספטמבר בארה"ב גדלו ב-43% בהשוואה לחודש ספטמבר 2019. אין עוד ענף בעולם שמראה צמיחה כזו".
דפוס הצריכה השתנה בכל רחבי העולם, מה שמייצר קשרי מסחר בהיקפים עצומים, והוליד חברות ענק שצמחו מתוך האפשרויות הבלתי מוגבלות של שוק המסחר המקוון. 2 שחקניות דיגיטליות משמעותיות הן Thras.io ו-Mohawk.
Thras.io היא כיום החברה הגדולה בעולם לרכישה וניהול של חנויות צד שלישי באמזון. מאז הקמתה ביולי 2018, רכשה Thras.io למעלה מ-50 עסקים באמזון, שהניבו הכנסות פרו-פורמה של 300 מיליון דולר מקטלוג של למעלה מ -6,000 מוצרים. החברה מאתרת חנויות מקוונות רווחיות עם פוטנציאל צמיחה, רוכשת אותן, וממקסמת את הרווח שלהן. ביולי 2020 גייסה Thras.io כ-260 מיליון דולר, לפי שווי טרום-הנפקה של מיליארד דולר.
השחקנית השניה בגודלה בשוק המסחר המקוון היא Mohawk, שבדומה ל Thras.io חוותה עלייה משמעותית בצמיחה מתחילת השנה, בין השאר הודות למעבר הגובר לקניות באופן מקוון. כחברת מוצרי צריכה המופעלת באמצעות טכנולוגיה, קבוצת Mohawk משלבת למידת מכונה ובינה מלאכותית בכדי לאתר ולפעול בהתאם למגמות צריכה מתפתחות.
חברת TCM,
גאווה ישראלית, היא החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום. גבי ושני בר הם המייסדים והמנכ"לים המשותפים שזיהו את המגמה לפני פחות מעשור כשחיפשו מקור פרנסה לביתם בשוק הצומח, שוק שאינו תלוי בעולם העסקים הפיזיים ואינו יכול להיות מושפע משריפה, מגיפה ושהינו שוק עולמי. הם חיפשו עולם חדש גלובלי, בו האפשרויות הן בלתי מוגבלות. ליד שולחן פינת האוכל בביתם, נולדה החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום הסחר המקוון העולמי.
סרטון הצמיחה של TCM:
TCM מאתרת, רוכשת, מנהלת ומשביחה חנויות מקוונות רווחיות ברשת, וכיום מלווה על ידי בנק Canaccord העולמי בתהליך הנפקה מתקדם בבורסה האוסטרלית. "אנחנו זיהינו את המעבר לעולם הדיגיטלי כבר לפני עשור. היה לנו ברור שהעולם נע לכיוון הזה ולכן הקמנו את TCM. החברה החלה את דרכה דרך אקוסיסטם של טכנולוגיה מתקדמת משולבת עם ערכי ליבה כמו אמון, נדיבות וסובלנות".
"יש לנו מערכת חשיבה ערכית, שכל 120 אנשי הצוות שלנו בעולם, 50 בישראל ו-70 אנשי צוות הנמצאים בפיליפינים, במקסיקו, ברומניה ועוד, מאמצים לשם הגשמת החזון שלנו - להעניק את השפע הדיגיטלי על ידי מחויבות לצמיחה יומיומית עבור לקוחותינו, בעלי העניין וצוותינו. האקוסיסטם המיוחד שלנו תומך בנו להעניק ערך לכל שותפינו לחזון ולצמוח יחד בעולם", מציינת שני בר.
TCM מהחברות הגדולות בתחום בעולם
TCM פיתחה מערכות ייחודיות אשר מנתחות למעלה מ-K300 מוצרים ביום על ידי סריקה של זירות מסחר, ו"חוזות" ביקושים גיאוגרפיים, הצלחה של מוצרים ורווחים פוטנציאליים. באמצעות שילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דאטה, מצליחה החברה להעריך שווי של חנויות מקוונות וכך לשפר מו"מ לרכישת חנויות חדשות. בתהליך אוטומטי מבוסס למידת מכונה מטרגטים ב-TCM קהלי יעד ומבצעים תהליכי אופטימיזציה לקמפיינים, באופן שמקטין עלויות, מקצר זמנים ומייצר מאות מודעות שונות.
בנוסף, TCM פיתחה ממשקים ייעודיים למנהלי החנויות מחד וללקוחות החברה מאידך. דשבורד מנהלי החנויות מתריע על אירועים הדורשים טיפול כמו ירידות במדדים כלשהם, וכן מאפשר מדידת ביצועים מול KPI ושיפור מתמיד. דשבורד בעלי החנויות מאפשר להם לראות את ביצועי החנות בשקיפות מלאה, בשידור חי, בכל עת ומכל מכשיר.
באמצעות הטכנולוגיה הייחודית שלה, לצד הצמיחה וההתפתחות העצומה שחווה הענף בשנה האחרונה, הצליחה חברת TCM להפוך לאחת מהחברות המובילות בעולם לאיתור, רכישה, ניהול והשבחה של חנויות מקוונות. זאת לצד חברות כמו Mohawk ו- Thras.io, אשר נחשבות לחברות הגדולות ביותר בתחום בעולם.
העתיד נמצא במסחר הדיגיטלי
היום ברור לכולם שעתידו של הסחר נמצא במסחר המקוון, המגמות העכשוויות הפכו זאת לעניין חד משמעי. אמזון הפכה בשנים האחרונות לחברת הסחר הגדולה בעולם, שצומחת בקצב גבוה, וזו בדיוק ההזדמנות ליזמויות פרטיות של עסקים דיגיטליים, המחוברים לטכנולוגיה מתקדמת וניהול מקצועי של מותגים פרטיים, לצמוח עם גל הצמיחה העולמי המואץ של המסחר המקוון, שהגיע לשיאים שאף אפיק מסורתי אחר לא ייצר לפניו.
כמעט כל החברות הגדולות מכל התחומים הקימו חנויות מקוונות ואנשים רוכשים יותר ויותר באמצעות הרשת, שמעניקה חווית קנייה בטוחה, אפשרות החזר ומדדי בקרת איכות של משובים און ליין של רוכשים. הדיגיטל מאפשר לעסקים נגישות לשוק הגלובלי והופך אותם לבינלאומיים, חסרי גבולות, עם אפשרויות מעוף לכל זירות הסחר הדיגיטליות. המגמה הזו מאפשרת לחברות איתור, ניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות, כמו חברת TCM, לצמוח יחד עם השוק.
TCM מושיטה יד לכלכלה - מעניקה קורס "חולמים בגדול" לבעלי מוגבלויות ונוער בסיכון מתוך שליחות
"כחלק מהשליחות והאקוסיסטם הערכי של TCM, החברה מחויבת להעניק לאוכלוסיות מוחלשות את הערכים שהצמיחו אותה מרעיון שנולד במחשבות והפך אותנו לחברה השלישית בגודלה בעולם בתחומה", משתפת שני בר. "להעניק את הידע שבאמצעות מערכת חשיבה חדשה של אמון, יצירת חזון, ונדיבות, הם מוצאים את העוצמה הפנימית בתוכם לחלום בגדול וליצור את המציאות של עצמם בעולם.
TCM מלווה את "נווה עמיאל", מרכז נוער בסיכון, ואת עמותת איל"ן, עמותה שתומכת בבעלי מוגבלויות. משתתפי הקורסים חווים חווית מסוגלות פנימית המאפשרת להם להתקבל למקומות עבודה, למכינות צבאיות, לממש חלומות עצורים שנוצרו מנסיבות חייהם ולהפוך את החולשה לעוצמה פנימית חסרת מגבלות - להגשים את החיים במלואם.
החברה פיתחה קורס של "חולמים בגדול" המועבר בזום ומייצר צמיחה באוכלוסיות מוחלשות, שמניעה אותנו בכל יום מחדש, להמשיך לקום בבוקר ולהעניק את השליחות שלנו - להעניק את השפע המנטלי והדיגיטלי כאחד" היא מוסיפה.
גבי בר מספר לנו ש"החברה הקימה את 'האוניברסיטה למנהלי חנויות דיגיטליות של TCM', במסגרתה אפשרה ל-25 מועמדים, מחוסרי עבודה, לרכוש מקצוע חדש בחינם, מתוכם 10 המצטיינים, אלו שהראו יכולת להצטרף לצמיחה של TCM, יזכו להשתלב במשרה מלאה בחברה".
אוניברסיטת TCM מועברת בזום ובמשרדי החברה הנמצאים באזור התעשייה של הרצליה. "אוניברסיטת TCM פותחת את שעריה כמקור צמיחה אישי לאוכלוסיות מוחלשות ולכל מי שבוחר לחלום בגדול במסחר המקוון העולמי" הוא מוסיף.
באמצעות האקוסיסטם הערכי-טכנולוגי הבלתי תלוי של TCM, מציגה החברה פתרונות בשוק הומה, המאפשרים צמיחה והתפתחות. "הצמיחה שלנו נובעת מנאמנות מלאה לחזון ולערכי הליבה של החברה: אמון, יושר, נדיבות וסובלנות. אנחנו נרגשים להיות חברה ישראלית צומחת, על ידי פיתוח מערכות וטכנולוגיות בינלאומיות, הקשורות בניהול חנויות דיגיטליות באוטומציה מלאה".
"אנחנו ממשיכים לחלום, לחשוב, לממש ולעשות כל שנדרש בכדי להיות הגרסה הצומחת בעולם החדש הדיגיטלי, מתוך שליחות עבור כל שותפינו לחזון, לצוותינו, לקוחותינו ולבעלי העניין, כאחת משלוש החברות המובילות בעולם לניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות", סיכמו גבי ושני בר.