$
זמן ניהול

פודקאסט כלכליסט

אסטרטגיה על סטרואידים: מה עושה מנהל כשסוגרים לו את העסק?

הזעזוע של משבר הקורונה מוביל לשינוי דרמטי בכלים ובתכונות שנדרשים ממנהל על מנת לייצר אסטרטגיה לארגון אותו הוא מוביל. איך עושים זאת נכון // פרק שני

אתי אפללו 09:5615.11.20

בפודקאסט זמן ניהול של כלכליסט ולהב פיתוח מנהלים נדון מדי שבועיים בנושאים החמים של עולם הניהול, נתמקד בהשפעות העכשוויות על מנהלים וארגונים, השינויים הנדרשים מהם, החדשנות שתזניק אותם קדימה והכלים שיתנו להם יתרון בתקופה סוערת זו. או בקיצור - זמן ניהול, כל מה שמנהל/ת צריך/ה היום בשביל להצליח. האזנה נעימה.

 

 

 

 

מנהלים בארגונים גדולים עובדים בצורה מסודרת: חזון, אסטרטגיה, יעדים, בקרות. אך בשנת 2020 כל תורות הניהול עמדו למבחן, כשהמציאות הקיצונית עקב משבר הקורונה הפכה ארגונים על פיהם.

 

מנהלים ששקדו על פיתוח תוכנית אסטרטגית בנויה ועדכנית לחמש השנים הקרובות מצאו שהיא כבר לא רלוונטית למחר בבוקר. כשהשינוי כל כך דרסטי וכל כך מהיר, מנהל צריך איכויות אחרות על מנת לנווט את הארגון. "אם תוכנית אסטרטגית ניסתה להניח מה יהיה עוד חמש שנים, ולגזור מזה אחורה מה צריך לעשות בעוד ארבע שנים, בעוד שנתיים, ובשנה הקרובה – החשיבה הזו כבר לא רלוונטית", אומר אודי אהרוני, מנכ"ל להב פיתוח מנהלים. "כעת צריך לחשוב אסטרטגית בשני צירים במקביל – איך אני צולח את הרבעון הבא, ואיך אני רלוונטי בעוד חמש שנים".

 

דווקא כעת, בעת הסערה, זה הזמן לקחת סיכונים שלא מעמידים את הישרדות הארגון בסכנה, ולבדוק כיווני התפתחות חדשניים. הסיבה לכך – השינוי שנוצר בעקבות הקורונה כאן בכדי להישאר, והשיבושים שמלווים את עולם העסקים, רק ילכו ויהפכו תכופים יותר. על כל זאת ועוד, לפניכם בפרק "אסטרטגיה על סטרואידים", בפודקסט זמן ניהול.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

אודי אהרוני הוא מנכ"ל להב פיתוח מנהלים והמנהל האקדמי של קורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלהב פיתוח מנהלים.

 

 

x