אקזיט ישראלי בתחום הפרסום המקוון: קנשו תרכוש את סיגנלס אנליטיקס
עסקה קרובה בין שתי חברות ותיקות מתחום הפרסום המקוון. המערכת שפיתחה קנשו מסייעת להקצות תקציבי פרסום כוללים וסינגל אנליטיקס אוספת ומנתחת מידע על תהליך הפיתוח של מוצרים
- אומניקס מדיקל הישראלית השלימה גיוס של 10 מיליון דולר
- הבנק ההולנדי רבובנק משקיע באינובופרו הישראלית
- חברה ישראלית רוצה להקטין שימוש באנטיביוטיקה אצל פרות ומגייסת 20 מיליון דולר
מדובר בשתי חברות ותיקות בהייטק הישראלי בכלל ובתחום הפרסום בפרט. קנשו נוסדה ב-2006 ומעסיקה היום כ-600 עובדים. היא גייסה עד היום כ-65 מיליון דולר בחמישה סבבים, האחרון שבהם היה ב-2014. סיגנלס נוסדה שלוש שנים אחריה, ב-2009.
המערכת שפיתחה קנשו מסייעת למנהלים ומנהלי שיווק ומכירות בארגונים להקצות תקציבי פרסום כוללים ופרסום ברשת ולנבא תשואה על ההשקעה. בין השאר יכולים מנהלי השיווק לחשב להיכן להפנות את תקציבי הפרסום וכמה החזר יקבלו עליהם ברמה הרבעונית, בפילוח גיאוגרפי וסקטוריאלי עוד בטרם השיקן את הקמפיין.
חברת סיגנל אנליטיקס מנתניה אוספת ומנתחת מידע על תהליך הפיתוח של מוצרים, בעיקר מתחומי הפארמה, מדעי החיים, המזון והמשקאות ומוצרי הצריכה. מידע זה משמש לאחר מכן להפקת תובנות לדרגי ההנהלה בארגון. הפלטפורמה של החברה אוספת, מנתחת ומפיקה תובנות ממגוון מקורות פתוחים וסגורים כמו מאגרי פטנטים, מחקרים מדעיים, מדיה חברתית, ניסויים קליניים, אתרי מסחר מקוון, דו”חות של חברות מחקר ועוד. לאחר איסוף המידע, מבצעת המערכת איחוד נתונים, עיבוד וניתוח תוכן לפי מודלים מורכבים לקבלת החלטות עסקיות.
החברה גייסה עד היום 52 מיליון דולר, כאשר הסבב האחרון שלה היה ב-2017 בהובלת פיטנגו צמיחה. משקיעים נוספים בחברה הם קרן הצמיחה קומרה, סקויה, TPY קפיטל של משפחת טשה, דקל פרסי וגיא ימין.
סיגנלס נוסדה על ידי גיל שדה וקובי גרשוני. עד 2009 היו השניים שכירים בה. בעקבות המשבר הכלכלי דאז, רכשו את הבעלות. בין 2009 ל-2012 עסקה החברה בעיקר במודיעין עסקי, אבל לאחר מכן פיתחה יכולות טכנולוגיות. ב-2012 החליטה להפוך את הטכנולוגיה לליבת עסקיה וגייסה כספים ראשונים כדי לפתח כלי אוטומציה לייעוץ.
מקנשו וסיגנלס לא נמסרה תגובה.