"השוק במזה"ת גדול מספיק ויש כאן מקום לכולם"
כך אמר אבינאש גנדי מנכ"ל חברת הלוגיסטיקה ATS מהאמירויות, שבין לקוחותיה חברות כמו נסטלה, יונילוור, וקרפט-היינץ, בוועידת הזדמנויות כלכליות באיחוד האמירויות של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריו, כניסת ישראל לשוק לא תייצר מתיחות באזור: "למרות המגיפה, הסחר האלקטרוני ימשיך לגדול"
"הקורונה השפיעה עלינו אבל מאז שהוסר הסגר על איחוד האמירויות ביולי, חזרנו לפעול ואנחנו מצפים להגדיל עד דצמבר את נפח פעילותנו כך שנחזור עוד ב-2020 לרמת הפעילות שהיתה לנו לפני המגפה", אומר אבינאש גנדי, מנכ"ל חברת הלוגיסטיקה ATS.
מדובר באחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות שפועלות באיחוד האמירויות, שפעילה ברחבי העולם ועם לקוחותיה נמנות חברות רב לאומיות גדולות כמו נסטלה, יונילוור, קרפט-היינץ, סטבר.
- "הפעילות העסקית בין ישראל ואיחוד האמירויות היא אמיתית, ותמומש בקרוב"
- "פרויקטים שנבנו על בסיס אמון בעבר מגלגלים היום מיליארדים"
- "כל האופציות העסקיות באיחוד האמירויות פתוחות בפני הישראלים"
"אנחנו מצפים לעונת חגים חלשה כי יש ירידה בצריכה, דבר שיורגש בדצמבר, ועם זאת אנחנו גם מאמינים שעד לחג הפסחא בשנה הבאה התנועה וביקוש הצרכנים יגבר", אומר גנדי.
איחוד האמירויות מייבא 90% מאספקת המזון שלו מאירופה, ארה"ב, דרום אמריקה וממדינות באזור, אבל גנדי מעריך שגם יצרנים ישראלים יקחו חלק באספקה הזו: "באופן אירוני מוצרים ישראליים הגיעו לכאן גם לפני שהחל הסחר הבילטרלי. למעשה רוב המוצרים המתכלים מגיעים לירדן, שם מעמיסים אותם על משאיות שמביאות אותם לאיחוד האמירויות. עכשיו שנפתח נתיב השיט לישראל, אנחנו מצפים שהמוצרים האלה יגיעו לנמלים כאן באופן ישיר. כך למשל שמן הזית הישראלי שנחשב מהטובים בעולם וכן פירות וירקות שונים".
גנדי לא חושב שכניסה ישראלית לשוק הזה תיצור מתיחות עם מדינות אחרות באזור כמו סוריה, עיראק ומצרים: "השוק גדול מספיק ויש כאן מקום לכולם", הוא אומר ומוסיף: "עניין הביטחון התזונתי הוא אחת האסטרטגיות הראשיות של איחוד האמירויות ולכן יש לצפות לשיתופי פעולה אסטרטגיים רבים בתחומי הידע הטכנולוגי".
"המתווכים ייעלמו מהמשוואה"
על רקע העובדה שזכוכית צפה מאיחוד האמירויות עשתה בשבוע החולף את דרכה לנמל אשדוד, גנדי נשאל על אפשרות של ייבוא ישראלי של מוצרים שונים כמו חומרי בניין. "באופן אירוני מייצאים לישראל מוצרים שונים אבל זה נעשה דרך נמלים בדרום אסיה, דבר שמייקר את המוצרים עבור הצרכן הישראלי. עכשיו צפויים מתווכים להיעלם מהמשוואה ויהיה ייצוא ישיר מהאיחוד לישראל, במיוחד של מוצרים תעשייתיים, פלדה, אלומיניום, מלבד זכוכית צפה".
"איחוד האמירויות הוא אחד ממרכזי הסחר והתובלה הגדולים בעולם ומכאן שהוא משמש כמרכז להעברת סחורות מהמזרח הרחוק לג'בל עלי ומכאן לארצות שונות במזרח התיכון וצפון אפריקה", אומר עוד גנדי, "ואני מאמין שגם ישראל תוכל למלא תפקיד מרכזי בשרשת אספקה כזו".
גנדי אומר עוד שגם בתחום המסחר האלקטרוני יש פוטנציאל לשיתוף פעולה שבו ATS לוקחת חלק: "אנו יכולים להציע פלטפורמה ליצרנים או יזמים ישראלים שירצו למכור את המוצרים שלהם למדינות המפרץ. אנו יכולים לייבא את המוצרים, לאפסן אותם במרכזי ההפצה שלנו ולדאוג לביצוע המשלוחים לצרכן הסופי. בסופו של דבר המסחר האלקטרוני גדל למרות המגיפה ואני צופה שהוא ימשיך לגדול".