זינוק של 29% ברווח הנקי של פייסבוק ל-7.9 מיליארד דולר בזכות הטבת מס חריגה
החברה עקפה גם אם תחזית ההכנסות לרבעון השלישי – שהסתכמו ב-21.5 מיליארד דולר; רשמה שחיקה בארה"ב במספר המשתמשים היומי לעומת הרבעון השני שבו החלה מגפת הקורונה
הטבת מס בהיקף של 913 מיליון דולר סידרה לפייסבוק רווח נקי של 7.85 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2020, עלייה חדה של 29% ביחס לרבעון המקביל. כך עולה מהדוחות הכספיים של פייסבוק שדווחו הלילה (שעון ישראל) לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. פייסבוק עקפה את תחזית ההכנסות ובמיוחד את תחזית הרווח למניה בעקבות הטבת המס.
- גיימינג מבוסס ענן: בקרוב גם בפייסבוק
- תפעיל צעדי חירום? כך נערכת פייסבוק לבחירות בארה"ב
- צוקרברג: אחרי הבחירות בארה"ב פייסבוק תסיר חלק ממגבלות התכנים שהטילה
הציפיות בוול סטריט העריכו כי פייסבוק תרשום רווח למניה של 1.91 דולרים, ובפועל הציגה החברה רווח נקי של 2.71 דולרים למניה, גבוה ב-41.2% מהתחזיות.
שיעור המס האפקטיבי עמד ברבעון השלישי על 4% מההכנסות, ובניכוי ההטבה החד-פעמית היה עולה ל-15%. ברבעון המקביל הוא עמד על 17%. בניכוי הטבת המס הרווח הנקי למניה היה יורד ב-31 סנט, והיה עדיין גבוה ב-25.6% מהצפי של האנליסטים. בחברה ציינו כי ברבעון הרביעי צפוי לחזור שיעור המס שהחברה משלמת לסביבות 15% (mid-teens) ובסיכום השנה להתקרב יותר לכיוון 20%.
מייסד פייסבוק מארק צוקרברג | צילום: בלומברג |
ההכנסות של פייסבוק ממכירת פרסומות הסתכמו ברבעון השלישי ב-21.2 מיליארד דולר, עלייה של 22% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בתוספת הכנסות אחרות בהיקף של 249 מיליון דולר, הסתכמו סך ההכנסות ב-21.47 מיליארד דולרי ישל 22% ביחס לרבעון המקביל. נתון זה גבוה ב-8.4% מצפי האנליסטים שציפו להכנסה של 19.8 מיליארד דולר. היקף ההכנסה הממוצעת שמייצר לפייסבוק כל משתמש (ARPU) עמד על 7.89 דולרים, גבוה מהתחזית בשוק ל-7.32 דולרים.
כמדי רבעון פייסבוק מפרסמת את נתוני השימוש שלה. מספר המשתמשים היומי עמד ברבעון השני על 1.82 מיליארד איש בממוצע, עלייה של 12% ביחס לרבעון השלישי אשתקד, האנליסטים ציפו ל-1.79 מיליארד משתמשים. מספר המשתמשים החודשי הממוצע עמד על 2.74 מיליארד איש מול צפי ל-2.7 מיליארד איש. גם נתון זה עלה ב-12% ביחס לנתון דומה בתקופה המקבילה אשתקד.
יחד עם זאת, בארה"ב ובקנדה מספר המשתמשים היומי עמד על 196 מיליון משתמשים, ירידה ביחס ל-198 מיליון משתמשים מדי יום ברבעון השני. סמנכ"ל הכספים של החברה, דיוויד ווהנר, התייחס לכך וציין כי נתוני המשתמשים ברשת החברתית היו נמוכים במעט ביחס לרבעון השני, משום שהיה זה הרבעון שבו החלה מגיפת הקורונה, שהובילה לעלייה משמעותית בשימוש ברשתות החברתיות. להערכת החברה המגמה צפויה להימשך אל תוך הרבעון הרביעי, שבו נתוני השימוש ברשת צפויים להציג "מגמה שטוחה" ביחס לרבעון שחלף.
"היה לנו רבעון חזק", אמר מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. "אנשים ועסקים המשיכו להסתמך על השירותים שלנו, כדי להישאר מקוונים ולייצר הזדמנויות כלכליות בתקופה הקשה הזאת". לדברי צוקרברג בחברה ממשיכים להשקיע במוצרים שלה ובגיוס עובדים במטרה "לספק חוויות חדשות ומשמעותיות עבור הקהילה שלנו ברחבי העולם".
הוצאות ההשקעות ההוניות של פייסבוק (Capex) הסתכמו ברבעון השלישי ב-3.9 מיליארד דולר. היקף המזומנים בקופה עמד בתום הרבעון על 55.6 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה היום, טרם פרסום הדו"חות בתום המסחר בנאסד"ק ב-4.9%. במסחר שלאחר הסגירה המשיכה המניה לטפס בעוד 0.8%.
לדברי סמנכ"ל הכספים ווהנר, התחזית היא כי הכנסות החברה מפרסום ברבעון האחרון של השנה יצמחו בקצב גבוה יותר מזה שנרשם ברבעון השלישי. זאת משום שמדובר בתקופת החופשות בארה"ב, כאשר הציבור יוצא לבצע קניות בהיקפים משמעותיים יותר. בנוסף, פלטפורמת המשחקים החדשה של פייסבוק, אוקולוס קווסט 2, צפויה לייצר הכנסות חזקות לחברה להערכת ווהנר.