$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

שופרסל רוכשת את אמיגה שיווק מזון ב-23.5 מיליון שקל

הקבוצה בניהולו של איציק אברכהן, שרוכשת 75% ממניות אמיגה, נכנסת לשוק המזון המוסדי: החברה הנרכשת מפיצה מוצרי מזון לכ-3,000 לקוחות, בהם חברות קייטרינג, מסעדות, בתי מלון, גני אירועים ומשרדי ממשלה - מחזור המכירות השנתי של החברה גבוה מ-100 מיליון שקל

גולן חזני 18:2927.10.20

שופרסל מתרחבת בשוק המזון המוסדי. לכלכליסט נודע כי החברה חתמה היום על ההסכם לרכישת אמיגה שיווק מזון, חברה מובילה לסיטונאות מזון, שמחזור מכירותיה השנתי גבוה מ-100 מיליון שקל - שופרסל רוכשת 75% מהמניות תמורת 23.5 מיליון שקל ותקים חברה בת בשם דופרסל אמיגה בה יחזיק גילי אמיגה 25% מהמניות.

המו"מ נמשך קרוב לשנה וחצי, וידיעה על כך פורסמה באוגוסט 2019 בכלכליסט. המו"מ הופסק בשל משבר הקורונה, כשהוא מתחדש לאחרונה. הרכישה שאותה הוביל המנכ"ל איציק אברכהן תהפוך את אמיגה שיווק מזון לזרוע הביצוע של שופרסל לשוק  המזון המוסדי, ותיתן לה כניסת רגל לגופים מוסדיים בכל הארץ. בשופרסל סירבו להגיב.

 

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן צילום: אביגיל עוזי

אמיגה, שהוקמה ב־1950 בידי שאול אמיגה ומנוהלת בידי בנו גיל, משווקת לפי דן אנד ברדסטריט כ־60% מהמזון לשוק המוסדי באזור גוש דן רבתי. היא פועלת בצריפין ממרכז לוגיסטי חדש בבעלותה בשטח 4,000 מ"ר, ממנו מופצים מוצרי מזון לכ-3,000 לקוחות – חברות קייטרינג גדולות, מסעדות, מלונות, גני אירועים ומשרדי ממשלה.

 

החברה צמחה ממעדנייה בשכונת התקווה שעדיין פועלת. היא משווקת מוצרי מזון של כל היצרניות בארץ, – מאסם ועד יוניליוור – שמנים, קטניות, רטבים וירקות קפואים, לצד מוצרים משלימים כמו כלים חד־פעמיים וחומרי ניקוי.

 

אמיגה אף מייבאת מוצרים למטבח האיטלקי, האסייתי והאוריינטלי, כגון פסטות ורוטבי עגבניות, שמנים מיוחדים ומוצרים לסושיות. בעמוד הבית שלה מצוין כי היא דואגת לשימור הסביבה ומשווקת באריזות ואקום ולא בפחיות שימורים.

 

 

x